D5 S60
Geplaatst: 19.09.2013 - 20:33
Goedenavond!
Ik heb 5mnd geleden een S60 uit Duitsland gehaald. De auto is uit eind 2003 en had maar 82500km gereden. De vorige eigenaar had de auto als 2e auto, waste 'm elke week met de hand en was er over-voorzichtig mee (elk lampje bij de volvo-dealer laten vervangen). Een buitenkansje.
Ondertussen staat de auto op 102.000km. Rijdt fantastisch en is (uiteraard) nog als nieuw. Geen steenslag, geen krasje of deuk (ondertussen 1 klein portierdeukje... :-x )
En heb zelf de remblokken vervangen (de originele blokjes waren na 10jr op)
Wel heb ik twee issues.
1) Standkachel. Er zit een standkachel in, ik kan deze ook instellen via de boordcomputer. Op het moment dat ik deze direct wil inschakelen gaat 2 tellen het oranje driehoekje branden en schakelt de standkachel direct weer uit. Zodra ik de timer instel, is de auto de volgende ochtend niet warm.
Ik lees hier verschillende zaken; volgens boekje werkt de standkachel onder de 20gr, volgens sommigen op het forum pas onder de 10gr (nog niet van toepassing), volgens anderen moet deze gereset worden. Iemand een antwoord?
2) kraak in het stuur. In eerste instantie zijn de aandrijfassen (spiebanen) gelijmt. Maar het kraakt bij rustig rijden in het stuur. Bij lange doordraaiers (snelweg op- of af) voel je het stuur beetje trekken. Ik twijfel aan het stuurhuis. In hoeverre gaat dit vaak defect, bekend issue?
Gr. Sjoerd
Ik heb 5mnd geleden een S60 uit Duitsland gehaald. De auto is uit eind 2003 en had maar 82500km gereden. De vorige eigenaar had de auto als 2e auto, waste 'm elke week met de hand en was er over-voorzichtig mee (elk lampje bij de volvo-dealer laten vervangen). Een buitenkansje.
Ondertussen staat de auto op 102.000km. Rijdt fantastisch en is (uiteraard) nog als nieuw. Geen steenslag, geen krasje of deuk (ondertussen 1 klein portierdeukje... :-x )
En heb zelf de remblokken vervangen (de originele blokjes waren na 10jr op)
Wel heb ik twee issues.
1) Standkachel. Er zit een standkachel in, ik kan deze ook instellen via de boordcomputer. Op het moment dat ik deze direct wil inschakelen gaat 2 tellen het oranje driehoekje branden en schakelt de standkachel direct weer uit. Zodra ik de timer instel, is de auto de volgende ochtend niet warm.
Ik lees hier verschillende zaken; volgens boekje werkt de standkachel onder de 20gr, volgens sommigen op het forum pas onder de 10gr (nog niet van toepassing), volgens anderen moet deze gereset worden. Iemand een antwoord?
2) kraak in het stuur. In eerste instantie zijn de aandrijfassen (spiebanen) gelijmt. Maar het kraakt bij rustig rijden in het stuur. Bij lange doordraaiers (snelweg op- of af) voel je het stuur beetje trekken. Ik twijfel aan het stuurhuis. In hoeverre gaat dit vaak defect, bekend issue?
Gr. Sjoerd