Pagina 1 van 2
Vlaggenschip S100 is in ontwikkeling
Geplaatst: 21.09.2013 - 22:37
door casper
Li Shufu bevestigt het vlaggenschip van Volvo : de S100
Volvo's voorzitter Li Shufu heeft de ontwikkeling van een vlaggenschipmodel bevestigd.
Het model wordt naar verwachting S100 genoemd en zal worden gebouwd in Chengdu en wordt een concurrent van, onder andere de Mercedes S-klasse,Audi A8 en de BMW7.
Het lijkt min of meer zeker te zijn, in ieder geval volgens bestuursvoorzitter Li Shufu, die in gesprek met het Chinese auto.sohu.com onthult wat het plan is.
De top van de lijn zal worden gebouwd op hetzelfde platform als de nieuwe SPA-XC90 en V70, en worden vervaardigd in Volvo's nieuwe Chinese fabriek in Chengdu. Volgens Li Shufu is het niet zeker of de S100 ook zal worden verkocht op andere markten dan de Chinese.
bron:
http://www.teknikensvarld.se/2013/09/21 ... olvo-s100/
En dit:
Volvo has reaffirmed its intentions to launch a new flagship model to compete with Audi and BMW in China. Geely and Volvo chairman Li SHufu told Chinese media the model, dubbed S100, would be based on a stretched variant of the next-generation Volvo S80.
bron:
http://www.autocar.co.uk/car-news/indus ... g-facility
En nog:
http://www.carscoops.com/2013/09/volvo- ... sedan.html
Geplaatst: 21.09.2013 - 22:56
door tvc15
Geplaatst: 22.09.2013 - 00:36
door swen
Gezien op IAA, ziet er wel onwijs goed uit!
Geplaatst: 22.09.2013 - 08:01
door Msuidgeest
Als ik die S100 afzet tegen een S90 vind ik hem eerder een lullig coupé-tje. Laten we eerlijk zijn: door de lage daklijn kun je achterin al niet eens fatsoenlijk plaats nemen.
Geplaatst: 22.09.2013 - 08:19
door Volvoman
Ik zou er dan inderdaad wel een echte sedan van maken, ook mooier in een S100L versie...
Geplaatst: 22.09.2013 - 12:18
door lint
Mogelijk ziet de S100 er in het echt beter uit dan op de foto's, ik vind de auto op de eerste foto's weinig indruk maken.
Geplaatst: 22.09.2013 - 12:28
door Ben
Ik zie foto's van eerder gepresenteerde studiemodellen. Die belanden stuk voor stuk uiteindelijk in het museum in Göteborg.
Geplaatst: 22.09.2013 - 13:01
door casper
swen schreef:Gezien op IAA, ziet er wel onwijs goed uit!
:roll:
Op de IAA staat niets dat naar een S100 verwijst.
Geplaatst: 22.09.2013 - 13:15
door Volvoman
casper schreef:swen schreef:Gezien op IAA, ziet er wel onwijs goed uit!
:roll:
Op de IAA staat niets dat naar een S100 verwijst.
In het linkje erboven staat een foto van de Concept Coupé, daar zal Swen naar refereren....
Geplaatst: 22.09.2013 - 13:42
door ruuds70
Ik kan de gedachte van Xu en Li wel volgen. Iedereen brult dat ze een premium merk wilt zijn (Ford en Renault denken het zelfs met een badge te doen) Maar de werkelijke premium merken hebben een heel modellen-gamma dat ergens bij een A8 / S-klasse / 7 serie / XJ stopt en daar hoort voor Volvo een S100 of misschien wel S120 te staan. En dat is dan weer wat anders dan een opgerekte S80 of S90. Want dat zijn de A8 .....XJ ook niet. Die bestaan wel maar zijn ook 'gewoon' een A6L etc. Wil je echt premium zijn dan is die S100/S120 op termijn onontbeerlijk denk ik samen met Xu en Li.
Geplaatst: 22.09.2013 - 14:00
door swen
klopt helemaal, doelde ook op de eerste link!
Geplaatst: 22.09.2013 - 19:22
door JCF
Zulke topmodellen, waarbij de verkoopprijs minder een rol speelt, vormen een proeftuin voor nieuwe technieken en vindingen die vervolgens vaak hun weg omlaag vinden in het modellengamma. Een goede ontwikkeling dus. De Zweden moeten hun politieke correctheid maar even laten varen.
Geplaatst: 22.09.2013 - 20:30
door Msuidgeest
Ik heb nooit problemen gehad met die politieke correctheid.
Geplaatst: 23.09.2013 - 09:08
door JCF
Nee, misschien moet ik het ook hypocrisie noemen. Tegen de S100 zijn vanwege protserig maar al jaren zuipende kolossen bouwen terwijl je je auto's producten noemt waarbij de mens centraal staat...
Als de mens werkelijk centraal stond zou er meer werk zijn gemaakt van de milieubelasting door bijv het excessieve verbruik van de recente grote modellen. De mens kan niet zonder de planeet worden gezien.
Een schone S100 met, eindelijk, nieuwe techniek na jarenlange ouderwetse zuipschuiten lijkt me toe te juichen. Alleen al omdat er niet eens veel wordt gereden met dit soort modellen.
Geplaatst: 23.09.2013 - 09:19
door Ben
Hoe verzin je het

Geplaatst: 23.09.2013 - 12:34
door JCF
Het is toch vreemd dat Volvo terughoudend is tov een S100. Ik zou het idee met beide handen aangrijpen. Eindelijk de zo lang gewenste concurrentiepositie tov de Duitse Drie.
Geplaatst: 23.09.2013 - 12:37
door Ben
Als ik Volvo was zou ik me ook niet op dat pad wagen.
Geplaatst: 23.09.2013 - 12:46
door Stinky
Mischien zijn er Volvo-trouwe lieden die eigenlijk wel in een 7 serie of S-klasse
zouden willen rijden, dat ook makkelijk zouden kunnen betalen, maar toch bij
hun geliefde merk blijven. Voor hen is dit bedoeld. Volvo heeft vast onderzocht
of er markt voor is?
Geplaatst: 23.09.2013 - 12:54
door Ben
Ik heb het vermoeden dat alleen mijnheer Li het graag wil.
Hij is de baas en gaat over de centen.
Geplaatst: 23.09.2013 - 13:48
door OGA244
Oud geld wil een 240, doe daar een serietje verse van (met een ecc en airbags rondom) kijk naar Ingvar Kamprad