Pagina 1 van 1
melding minder vermogen 1.6d
Geplaatst: 22.09.2013 - 12:18
door prodigy
Hallo allemaal,
Zojuist vanuit het niets ging het info lampje van mijn V50 branden met de melding "minder motorvermogen" Nou dat klopt, na een kilometer is de 80 wel bereikt.... Iemand enig idee wat het is?? Via google loopt het uiteen van stoppen starten en een tijdje rijden via nieuwe software naar hele dure reparaties. Wellicht nog handig er bij te zeggen dat vorige week bij de APK een ouderwetse roetmeting (met succes) moest plaatsvinden omdat de kwikfit bij het uitlezen een foutmelding kreeg.
Betreft een 2007 1.6d met 140k gelopen.
Alvast dank voor reactie!
Geplaatst: 22.09.2013 - 12:26
door bart simpson
is het rpf bij 120.000km vervangen?
Geplaatst: 22.09.2013 - 12:31
door prodigy
Weet ik niet, heb hem bij bij net iets meer dan 120k gekocht. Kans acht ik dus niet zo groot. Ex lease...
Geplaatst: 22.09.2013 - 12:33
door bart simpson
en dan tegenwoordig in "onderhoud" bij kwikfit? een gebrek aan regulier onderhoud brengt zomaar "dure" reparaties
Geplaatst: 22.09.2013 - 13:25
door V70/2.4D/2003
"onderhoud" bij kwikfit?
Dat is slechts een oliewisseltje en bij het afhalen een hoop gejank dat banden, uitlaat en remmen vervangen moeten worden (omdat die dingen hun feitelijke handel is).
Eerst maar eens uitvinden beste
prodigy hoe het zit met dat roetfilter. 99,9% kans dat daar het probleem zit omdat een leasemij. geen zin heeft in dure reparaties/onderhoud als de auto toch uit de vloot gaat.
Geplaatst: 22.09.2013 - 13:32
door Obbetuning
Zo te horen schiet de auto in noodloop, eerst even uitlezen zou ik zeggen, dan zie je de oorzaak vanzelf.
V70/2.4D/2003, Ik denk dat je er heel dichtbij zit met het DPF, deze moet om de 120.000 vervangen worden bij deze auto's.
mvgr Obbe
Geplaatst: 22.09.2013 - 13:40
door prodigy
Ik had dat vermoeden van het roetfilter ook al ja

zal morgen eens gaan bellen. Iemand een indicatie van de kosten??
Geplaatst: 22.09.2013 - 13:41
door bart simpson
rond de €600,--
Geplaatst: 22.09.2013 - 14:12
door V70/2.4D/2003
Hatseflats....en dat in deze tijden van crisis.
Geplaatst: 23.09.2013 - 20:33
door prodigy
Diagnose is inderdaad een vol roetfilter of een gesneuvelde sensor. Na het resetten ging het goed tot het hek en daarna weer op de noodloop... Nu de leverende garage maar eens aansprakelijk stellen. Nee heb ik, ja (of gedeeltelijk ja) kan ik krijgen. Kosten voor roetfilter, vullen systeem, resetten en, als ik toch ben, een paar liter olie ruim 850 euro... En dan maar hopen dat de andere melding (gloeibougies) loos alarm is.
Geplaatst: 23.09.2013 - 20:50
door V70/2.4D/2003
Op voorhand succes met deze casus. Blij te vernemen dat de diagnose alhier zo verkeerd nog niet was.
Geplaatst: 23.09.2013 - 23:52
door Obbetuning
Ik ken de dtc gloeirelay wel, van het dpf uitschakelen dan , dus het heeft er ergens wel mee te maken.
Eerst het dpf op orde , dan alles wissen en kijken zou ik zeggen.
mvgr Obbe
Geplaatst: 25.09.2013 - 20:40
door prodigy
en inmiddels staat mijn V50 bij de gene die hem geleverd heeft. Dat bedrijf deed niet lullig en neemt z'n verantwoordelijkheid. Wordt zonder kosten in orde gemaakt.
Kan ik zelf checken of het goed is gedaan, dus ook met regenereervloeistof e.d, of moet ik gewoon niet te wantrouwend zijn?
Heeft iemand enig idee hoeveel pk je over houdt als de auto in noodloop staat? Ik had meer dan 5km nodig om van 110 naar 130 te komen

Geplaatst: 05.10.2013 - 14:32
door ferry25
prodigy schreef:en inmiddels staat mijn V50 bij de gene die hem geleverd heeft. Dat bedrijf deed niet lullig en neemt z'n verantwoordelijkheid. Wordt zonder kosten in orde gemaakt.
Kan ik zelf checken of het goed is gedaan, dus ook met regenereervloeistof e.d, of moet ik gewoon niet te wantrouwend zijn?
Heeft iemand enig idee hoeveel pk je over houdt als de auto in noodloop staat? Ik had meer dan 5km nodig om van 110 naar 130 te komen

Via obd gemeten max 52pk en 125nm koppel
Gr
Geplaatst: 09.10.2013 - 17:55
door s40poweR
Even topcats uit lelystad googlen is een stuk goedkoper dan de dealer
ook voor het reinigen van een roetfilter
Geplaatst: 09.10.2013 - 18:03
door dutchlimits
prodigy schreef:en inmiddels staat mijn V50 bij de gene die hem geleverd heeft. Dat bedrijf deed niet lullig en neemt z'n verantwoordelijkheid. Wordt zonder kosten in orde gemaakt.
Kan ik zelf checken of het goed is gedaan, dus ook met regenereervloeistof e.d, of moet ik gewoon niet te wantrouwend zijn?
Heeft iemand enig idee hoeveel pk je over houdt als de auto in noodloop staat? Ik had meer dan 5km nodig om van 110 naar 130 te komen

Toppie. Ze hebben geen keus anders gaat de auto meteen weer in de noodloop.
Geplaatst: 12.10.2013 - 08:53
door prodigy
En inmiddels alles al weer een weekje op orde. Filter vervangen en gelijk ook preventief nieuwe gloeibougies geplaatst. Voor dat laatste hebben ze me gevraagd of ik bereid was een stukje mee te betalen, dus beide reparaties samen hebben me 150 euro gekost. Geen idee wat die bougies me hadden gekost als ik het elders had laten doen, maar het klonk schappelijk
Ik heb ook het idee dat de auto soepeler / vlotter is, maar wellicht is de wens de vader van de gedachte. Hij trekt in ieder geval beter als op het noodloopprogramma

Geplaatst: 12.10.2013 - 23:32
door Obbetuning
prodigy schreef: Hij trekt in ieder geval beter als op het noodloopprogramma

:BIG:
Obbe