V70 2.4 op LPG: geen goed idee?
Geplaatst: 23.09.2013 - 15:48
Een collega van heeft, heel verstandig, besloten zijn Opel in te ruilen op een V70. Gezien het aantal kilometers dat hij per jaar wil gaan rijden is LPG de goedkoopste optie. De V70 2 wordt over het algemeen aangeboden met het 2.4-blok.
Ik heb goede ervaringen met de 2.5 10V motor op LPG (huidige km-stand 525.000 met een V70 classic). Deze heeft hydraulische klepstoters, de 2.4 heeft dit niet.
Mijn collega heeft van de Volvo-dealer te horen gekregen dat het aanschaffen van een 2.4 op LPG > 2 ton op de teller geen slim idee is. Volgens de dealer is "het mooie" van deze motor er dan wel af en zijn er problemen te verwachten (koprevisie e.d.).
Wat zijn jullie ervaringen met een 2.4 blok op LPG? Is het werkelijk een dom idee om een 2.4 > 2 ton op de teller aan te schaffen?
Ik heb goede ervaringen met de 2.5 10V motor op LPG (huidige km-stand 525.000 met een V70 classic). Deze heeft hydraulische klepstoters, de 2.4 heeft dit niet.
Mijn collega heeft van de Volvo-dealer te horen gekregen dat het aanschaffen van een 2.4 op LPG > 2 ton op de teller geen slim idee is. Volgens de dealer is "het mooie" van deze motor er dan wel af en zijn er problemen te verwachten (koprevisie e.d.).
Wat zijn jullie ervaringen met een 2.4 blok op LPG? Is het werkelijk een dom idee om een 2.4 > 2 ton op de teller aan te schaffen?