koppelingsprobleem, geen weerstand meer op pedaal(opgelost)
Geplaatst: 24.09.2013 - 19:43
Hallo allemaal, graag jullie mening over volgende:
Vrouw kwam van middag thuis en op moment dat ze de auto parkeert is de koppeling weg (pedaal blijft onderin en auto slaat af)
Thuisgekomen zelf gekeken en auto gestart, pedaal omhoog gehaald en zowaar ik had weer weerstand op pedaal en kon gewoon schakelen, en koppeling op laten komen, wel schurend geluid af en toe terwijl de motor loopt. Flink aantal keren pedaal ingetrapt en op gegeven moment blijft hij weer helemaal onderin. Daarna ook niet meer terug in werking te krijgen. De remmen ook nog eens goed geprobeerd en er leek iets druk weg te lopen. onder de auto gekeken en olie lekkage geconstateerd , denk hydraulische olie. later gekeken en geen verdere olielekkage dus denk alleen verlies bij druk.
Verdere info:
Auto is 2.4 170 pk 2001 met bijna 2 ton gelopen.
Vorige week dacht ik al een suizend geluid te horen met de koppeling ingetrapt, dacht toen zelf al aan druklager eens na te vragen bij garage.
Vraag dus wat kan ik verwachten ?
Koppelings cylinder , druklager of koppeling, of in ergste geval alles tegelijk?
Gaan druklager en koppeling samen normaal gesproken?
Had wat hier rondgeneusd en gezien wat ongeveer de kosten kunnen zijn en de uren die ervoor staan (koppeling kompleet incl drukgoep 6-8 uur , koppelings cylinder ook een paar uurtjes?. Kosten lopenaardig op dus.
Onderdelen origineel gebruiken aan te bevelen? Ik bestel vaak bij mister auto , bevalt op zich niet slecht.
Graag jullie mening en advies.
Vrouw kwam van middag thuis en op moment dat ze de auto parkeert is de koppeling weg (pedaal blijft onderin en auto slaat af)
Thuisgekomen zelf gekeken en auto gestart, pedaal omhoog gehaald en zowaar ik had weer weerstand op pedaal en kon gewoon schakelen, en koppeling op laten komen, wel schurend geluid af en toe terwijl de motor loopt. Flink aantal keren pedaal ingetrapt en op gegeven moment blijft hij weer helemaal onderin. Daarna ook niet meer terug in werking te krijgen. De remmen ook nog eens goed geprobeerd en er leek iets druk weg te lopen. onder de auto gekeken en olie lekkage geconstateerd , denk hydraulische olie. later gekeken en geen verdere olielekkage dus denk alleen verlies bij druk.
Verdere info:
Auto is 2.4 170 pk 2001 met bijna 2 ton gelopen.
Vorige week dacht ik al een suizend geluid te horen met de koppeling ingetrapt, dacht toen zelf al aan druklager eens na te vragen bij garage.
Vraag dus wat kan ik verwachten ?
Koppelings cylinder , druklager of koppeling, of in ergste geval alles tegelijk?
Gaan druklager en koppeling samen normaal gesproken?
Had wat hier rondgeneusd en gezien wat ongeveer de kosten kunnen zijn en de uren die ervoor staan (koppeling kompleet incl drukgoep 6-8 uur , koppelings cylinder ook een paar uurtjes?. Kosten lopenaardig op dus.
Onderdelen origineel gebruiken aan te bevelen? Ik bestel vaak bij mister auto , bevalt op zich niet slecht.
Graag jullie mening en advies.