Pagina 1 van 1

Geplaatst: 25.09.2013 - 07:59
door DrRossi
Gatver, vorig jaar mijn veerpoot lager en rubbers vervangen door een setje van Ebay en nu nog geen jaar en maar een paar km later is de rechter rubber schotel al weer kapot.
Wie heeft er tips voor onverwoestbare Veerschotels

Geplaatst: 25.09.2013 - 09:26
door Ben
Liever de dealer?

Geplaatst: 25.09.2013 - 16:51
door JeroenSpock
DrRossi schreef:Gatver, vorig jaar mijn veerpoot lager en rubbers vervangen door een setje van Ebay en nu nog geen jaar en maar een paar km later is de rechter rubber schotel al weer kapot.
Wie heeft er tips voor onverwoestbare Veerschotels
Ik heb de iPD rubbers, schijnen nogal sterk te zijn. moet ze nog inbouwen dus ervaring is er nog niet.
Moet je wel uit Amerika halen, of misschien dat European Tuning ze kan leveren. Ik had er twee voor 100 euro, orgineel bij de dealer zitten ook rond die prijs dacht ik.

Geplaatst: 25.09.2013 - 18:44
door JeroenSpock
Dan heb je haar vandaag vaker gezien dan ik..

Geplaatst: 25.09.2013 - 18:45
door Gast
Toch maar origineel? Of is het verschil in prijs heel groot?

Geplaatst: 25.09.2013 - 19:10
door DrRossi
Ik had Boge en die waren niet heel goedkoop, ik zie dat je er al hebt van 20 euro maar gezien het werk en de uitlijnkosten begin ik daar niet aan.
Daarom ben ik nu zo verbaast dat ik toch relatief dure heb gekocht en deze gewoon echt slechte kwaliteit blijkt te zijn.
Misschien maar eens die extra zware van IPD proberen of van een XC90
Ik las ergens dat die wat beter gevulkaniseerd zijn, kan iemand daar nog iets over zeggen ?
Of zou het door de bilstein B6 komen

Geplaatst: 25.09.2013 - 19:53
door JeroenSpock

Geplaatst: 26.09.2013 - 00:18
door lint
Gewoon origineel of een A-merk rubbers kopen en niet die onbekende merken via Ebay.

Geplaatst: 11.10.2013 - 12:42
door ovlov058
ben er ook aan toe en zal maar originele nemen, deze zijn 240.000 km meegegaan.

Geplaatst: 11.10.2013 - 12:46
door MarioC70
Heb nog nieuwe orgineel liggen..

Geplaatst: 11.10.2013 - 14:42
door Johan s60
DrRossi schreef:Ik had Boge en die waren niet heel goedkoop, ik zie dat je er al hebt van 20 euro maar gezien het werk en de uitlijnkosten begin ik daar niet aan.
Daarom ben ik nu zo verbaast dat ik toch relatief dure heb gekocht en deze gewoon echt slechte kwaliteit blijkt te zijn.
Misschien maar eens die extra zware van IPD proberen of van een XC90
Ik las ergens dat die wat beter gevulkaniseerd zijn, kan iemand daar nog iets over zeggen ?
Of zou het door de bilstein B6 komen
Met stuggere dempers wordt het rubber wel zwaarder belast.

Geplaatst: 11.10.2013 - 20:58
door jaapburg
Kun je trouwens vanaf buiten zien of deze rubbers versleten zijn?

Geplaatst: 11.10.2013 - 21:00
door JeroenSpock
Volgens mij niet

Geplaatst: 11.10.2013 - 21:06
door jaapburg
Was ik al bang voor. Zooitje zit er al bijna 3 ton onder... net een stabilisatorstang vervangen maar vroeg me af of het niet handiger is alles aan de voortrein eens een keertje te bekijken. Jammer dat die klusdag zo ver is voor me haha

Geplaatst: 04.11.2013 - 13:11
door DrRossi
Jawel je zie direct als de gevulkanisserde bus los komt. de schokdemper steekt er dan hoger uit en als je dan de auto wat inveert zie je de stift omhoog komen.
Vandaag ff bij de dealer een nieuwe besteld, 39 euro.
Ik hou het maar op een productie fout van dit exemplaar.
Morgen even klussen.
Als je de schotels vervangt ook direct de lagers vervangen, stuurt een stuk fijner.
FF tussen ons, wat is het toch een heerlijke wagen.
Gisteren even naar NL gereden.
1150km en redelijk fris uitgestapt, was wel aan een bakie toe!!
Verbruik is geheel afhankelijk van rechtervoet maar 1 op 11 zou mogelijk zijn.