Pagina 1 van 1
Nieuwe V40-D2; kan adaptive cruise achteraf opbouwen?
Geplaatst: 27.09.2013 - 08:57
door gesegers
Ik krijg binnenkort de Volvo V40-D2 Momentum geleverd. Belangrijke reden voor deze keuze was de 14% bijtelling. Alleen kan in dit model geen adaptive cruise control worden geleverd omdat de radar niet bij de aangepaste grill past. Dat had ik graag als optie gehad.
Nu heb ik wel de lane-guide system als optie genomen. Is het dan mogelijk om op de een of andere manier de 'adaptive' functie later op te bouwen? Ik kom er bij de dealer niet uit.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Geplaatst: 27.09.2013 - 09:01
door Inny
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Uiteraard had je dit met de zoekfunctie op het forum kunnen vinden.

Geplaatst: 27.09.2013 - 09:06
door gesegers
Inderdaad niet via volvo zelf.
Zijn er ervaringen met meer universele inbouwsystemen of moet je dat gewoon niet willen?
Geplaatst: 27.09.2013 - 11:56
door Inny
Lijkt mij gezien de koppeling met motormanagement e.d. welke kan verschillen per merk, per auto/model/MY, dat daar geen universele oplossing voor is.
Tenzij iemand (Google?) beter weet.
Geplaatst: 27.09.2013 - 12:01
door NielsPHEV
een retrofit adaptive cruisecontroll lijkt me erg spannend
Geplaatst: 27.09.2013 - 12:02
door Get!em
Ecther, in de huidige V40 D2 prijslijst staat ACC wel als mogelijk...
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... r-2013.pdf
Zouden ze het nu hebben aangepast dan?
Geplaatst: 27.09.2013 - 12:25
door wombido
Volgens mij is dit alleen in combinatie met automaat? En dan is het geen 14% meer.
Geplaatst: 27.09.2013 - 12:26
door Praveen
De V40 D2 is wel leverbaar met adaptive cc maar dan valt die niet in de 14% categorie meer, zoals eerder in een andere topic is beschreven en alleen met automaat
Collision Warning met Full Auto Brake, Pedestrian & Cyclist
Detection en Adaptieve Cruise Control met Distance Alert
(i.c.m. automatische transmissie ook incl. Queue Assist)
Geplaatst: 27.09.2013 - 13:00
door Get!em
Er is in oktober een wijziging doorgevoerd in de prijslijst/optielijst. Dit was (zoals in een ander topic) al aangekondigd. (
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=acc). Ik kan echter niet vinden wat jullie zeggen:
In de nieuwe prijslijst staat er niet meer bij dat ACC "niet met D2 handbak" te leveren is.
Ook de opmerking "alleen automaat" staat er niet. Alleen de functie Queue Assist is met automaat te krijgen.
Heb je ergens een referentie die hoort bij de nieuwe prijslijst, dat de ACC de 14% laat vervallen?
Overigens, volgens mij als je nu die zou bestellen kom je sowieso in 2014, dus 20% terecht.
Of zouden ze juist daarom die grille weer terug hebben aangepast in de D2 naar de versie van MY13, zodat ACC weer mogelijk is, en die 14/20% toch al vaststaat voor 2014..?
Geplaatst: 27.09.2013 - 13:59
door OGA244
@praveen, helaas, de D2 handbak is in NL uitsluitend als 88gr CO2 14% uitvoering en is daardoor niet leverbaar met ACC
Geplaatst: 27.09.2013 - 14:05
door Get!em
OGA244 schreef:@praveen, helaas, de D2 handbak is in NL uitsluitend als 88gr CO2 14% uitvoering en is daardoor niet leverbaar met ACC
Waarom hebben ze dan in versie, .
Modeljaar 2014
11 november 2013 (voorpagina)
Volvo V40 MY14 - 09-2013 - V3 (achterpagina) , van de prijslijst de opmerking weggehaald dat het met D2 niet mogelijk is? Deze stond in versie 4-2013 er WEL bij, maar nu dus NIET meer.
Geplaatst: 27.09.2013 - 14:07
door pvdwaal
Optie of geen optie... achteraf inbouwen lijkt mij niet simpel en zeker niet goedkoop ALS het al mogelijk is
Geplaatst: 27.09.2013 - 14:11
door OGA244
Get!em schreef:OGA244 schreef:@praveen, helaas, de D2 handbak is in NL uitsluitend als 88gr CO2 14% uitvoering en is daardoor niet leverbaar met ACC
Waarom hebben ze dan in versie, .
Modeljaar 2014
11 november 2013 (voorpagina)
Volvo V40 MY14 - 09-2013 - V3 (achterpagina) , van de prijslijst de opmerking weggehaald dat het met D2 niet mogelijk is? Deze stond in versie 4-2013 er WEL bij, maar nu dus NIET meer.
die is vanaf dat moment wel leverbaar als 88gr
20% auto
Geplaatst: 27.09.2013 - 14:17
door Get!em
pvdwaal schreef:Optie of geen optie... achteraf inbouwen lijkt mij niet simpel en zeker niet goedkoop ALS het al mogelijk is
Zeker waar...
Ik had er naar gevraagd, en dealer zij ook dat het niet mogelijk was, of anders heel moeilijk/duur.
die is vanaf dat moment wel leverbaar als 88gr 20% auto
Precies zoals ik in mijn eerdere post al zei dus... ze doen het met die nieuwe prijslijst, omdat die toch niet als 14% leverbaar wordt...

Geplaatst: 27.09.2013 - 14:52
door Inny
*denkt dat er op termijn nóg weer een nieuwe prijslijst aan zit te komen..*
Geplaatst: 27.09.2013 - 15:27
door OGA244
Dat lijkt me idd een gevaarloze aanname
Geplaatst: 27.09.2013 - 15:57
door Inny
Yes... gewaagder zou zijn de uitspraak dat ze 'm wel weer in de 14% krijgen in 2014.
Geplaatst: 27.09.2013 - 16:01
door OGA244
wishfull thinking, doe ik ook aan
(en dan 15% in 2015 en 16% in 2016)

Geplaatst: 27.09.2013 - 21:15
door Mike Philippens
Ook in de configurator zit de adaptive cc weer hoor. En ook gewoon te kiezen op de D2 14%. Alleen is het niet de ACC in combinatie met de full auto brake toestand en queue assist. Mijn dealer zei het eerder ook al dat het vanaf oktober weer kon. Alleen betwijfel ik of je 'm dan voor 1 januari krijgt (zal wel niet). Dus het kan op de V40 D2, maar die 14% gaat aan je neus voorbij. Tenzij Volvo iets voor elkaar krijgt om 'm ook in '14 aan de nieuwe norm te laten voldoen.
Achteraf gaat niets worden. Als er al iemand brood in ziet om dat te gaan maken, zal het razend duur zijn. Ik vind het ook jammer, want ik had het graag gehad. Maar de enige 14% auto die ik zou willen rijden (als ik gedwongen werd) met adaptive cc en andere leuke gadgets is de Citroen DS5 hybrid. Maar ja...
