Pagina 1 van 1
Vlotter unit
Geplaatst: 02.06.2006 - 12:51
door roever
Ik heb een probleem met mijn benzine meter, nadat de meter voorheen niet goed werkte heb ik de busjes achter het dashboard schoon gemaakt, en daarna werkte alles als een zonnetje. Nu zit ik echter met het probleem dat de meter bij een volle tank boven het max streepje uitkomt en dat hij niet meer verder leeg gaat dan ongeveer 3 kwart....
Mijn eerste gok is een vlotterunit die niet meer goed functioneerd. Ik heb al gekeken naar de stekkers van de vlotter maar die zagen er goed uit. Ik heb de unit zelf nog niet uit de tank gehaald omdat de brandstofpomp dan ook mee moet...
Weet iemand of het eventueel mogelijk is om de vlotter te repareren, of is het makkelijker om gewoon even een nieuwe te halen op de sloop? Of wellicht heeft iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn...?
Geplaatst: 16.06.2006 - 15:51
door marten77
Was dit probleem direkt na dat je die busjes had schoon gemaakt ?
Volgens mij reageren die meters op een bepaalde voltage.
Als er door de bekabeling weerstand wordt veoorzaakt, kan dit gaan afwijken en zal de meter niet de juiste level aangeven.
Helaas heb ik niet de informatie, die je nodig hebt om dit te controleren.
Weet dus niet hoeveel weerstand die flotter heeft.
Qua bekabeling moet uiteraard zonder de flotter nul ohm zijn !
Marten77
Geplaatst: 16.06.2006 - 19:10
door roever
Nee hij heeft het bijna 1/2 jaar perfect gedaan na het schoonmaken van de busjes, hij was een stuk preciezer dan menig auto.
Maar een tijdje terug begon hij ineens met te veel aan te geven, soms wel soms niet (vooral net na het starten nog wel de goede waarde, maar na 5 minuten niet meer). Nu geeft ie alleen nog maar de volle tank aan.
Geplaatst: 14.07.2006 - 20:57
door roever
Even een topic kick dan maar, is er toevallig iemand die informatie heeft over de hoeveelheid Ohm die de vlotter aan weerstand moet hebben, bij bijvoorbeeld een lege tank en een volle?
Ik heb de Unit er namelijk net uit gehad en de sleepcontacten schoongemaakt maar dat heeft nog geen effect gehad, het zag er wel allemaal vrij ingesleten uit. Ik hoop dus dat ik even kan meten of het de vlotter is en dan ff een nieuwe kan gaan halen.
Geplaatst: 15.07.2006 - 13:27
door fersan
Ik heb eerder een 340 gehad waarvan de meter schommelde.Na enig speurwerk bleek dat de kabelschoen geoxydeerd was(aarde).Deze zat boven op de tank tbv de vlottermeterstand.Misschien een idee om daar eens naar te kijken.
Geplaatst: 15.07.2006 - 13:46
door roever
Ik heb wel gezien dat de tank van kunstof is, dus dan zal die aarde ergens anders zitten? Of zit er bij de 440 ook nog een aarde aansluiting op de vlotter? Ik begreep van iemand van de autohandel dat het ook kon zijn dat de kabel valse aarde maakt, omdat de meter aarde gestuurd was?