Pagina 1 van 1
Reservewiel?
Geplaatst: 01.10.2013 - 14:06
door pvdwaal
Dit weekend kwam ik er achter dat ik geen reservewiel heb. Kan me heel vaag herinneren dat zoiets als optie stond, maar heb er nooit aan gedacht omdat al mijn vorige auto's het standaard hadden. Dacht dat het om een speciaal weggewekt-bodem-plaat-ding-wiel ging.
Nu 2 weken geleden de achterband van de A3 in Frankrijk compleet aan flraden is gegaan, ben ik wel huiverig voor een herhaling. Hebben jullie er echt expliciet 1 besteld? Is het een thuiskomertje of een volwaardig wiel?
Of heb ik nu ineens meer slapende hondjes wakker geschud?

Re: Reservewiel?
Geplaatst: 01.10.2013 - 14:55
door spacewagon
pvdwaal schreef:Hebben jullie er echt expliciet 1 besteld? Is het een thuiskomertje of een volwaardig wiel?
Ja, expliciet besteld. Om gepruts met spuitbussen te voorkomen. Je krijgt dan een thuiskomertje.
Geplaatst: 01.10.2013 - 15:06
door pvdwaal
Is dat optie 165 "Noodreservewiel" voor 70,- ?
Maar als ik deze is in een configurator kies (
www.leaseplandirect.nl), dan is optie 891 "Laadvloer met twee niveaus en boodschappentashouder" verplicht. Ook deze kost 70,- dus ben je 140,- kwijt voor een thuiskomertje?
Verder wil ik absoluut geen laadvloer met 2 niveau's

Geplaatst: 01.10.2013 - 15:19
door Timmy
Volgens de prijslijst:
Noodreservewiel (alleen i.c.m. laadvloer met twee niveaus / voor D2 Base,
Kinetic, Momentum & Summum hoeft het noodreservewiel niet met de laadvloer gecombineerd te worden )
Geplaatst: 01.10.2013 - 15:22
door pvdwaal
... en R-design?

Geplaatst: 01.10.2013 - 15:23
door LightStar
Zelfde... je kan ook gewoon de leasemaatschappij bellen die de rest mogen regelen.
Geplaatst: 01.10.2013 - 15:28
door Timmy
LightStar schreef:Zelfde... je kan ook gewoon de leasemaatschappij bellen die de rest mogen regelen.
Nog even bij de configurator gekeken. Bij de D2 R-design is de laadvloer een verplichte optie. Bij de Summum enzo niet.
Geplaatst: 01.10.2013 - 15:36
door wombido
Helaas had ik al een paar slechte ervaringen met mijn huidige Honda Insight. Geen reserve wiel maar wel een z.g.n. repareer setje. Binnen één jaar twee keer een lekke band en ik had helemaal niets aan dat repareer setje. De gaten waten veel te groot om er überhaupt nog iets mee te doen. Dan sta je dan, in Nederland valt het wel mee. Je belt met de leasemaatschappij en vervolgens komt er een autoambulance om de HELE auto mee te nemen naar een garage. Aldaar komen ze erachter dat ze de band niet op voorraad hebben en voor je het weet ben je weer een paar uur verder. Kost je een hele dag. De tweede keer was het in Frankrijk… dat koste ons een extra overnachting. Om een lang verhaal kort te maken.
Bij het bestellen van de Volvo heb ik als eerste de optie volwaardig reserve wiel aangevinkt. Ik wil nooit meer een auto zonder reservewiel.
Mijn advies “een reservewiel” is een MUST!!
Geplaatst: 01.10.2013 - 15:41
door pvdwaal
Helemaal mee eens, vandaar dit topic
Ik ben zo blij dat ik 2 weken geleden een thuiskomertje had waarmee ik zelf naar een garage kon rijden. Moest toen namelijk nog 900km rijden. Gelukkig waren de garages open, maar anders had ik nog steeds een probleem.
Een volwaardig reservewiel is werkelijk onmisbaar in die situaties, maar past dat dan? (ook R-design)?
Ik heb de vraag ook meteen even bij de dealer uitstaan.
Geplaatst: 01.10.2013 - 16:29
door RikR
Ik heb deze heel bewust niet erbij genomen. In mijn huidige leaseauto ruimte zat en daar zat ie er standaard bij. Echter met 2 kinderen is de ruimte in kofferbak hard nodig, dus geen reservewiel.
Hierbij heeft wel meegewogen dat ik de afgelopen 5 jaar het reservewiel ook niet nodig heb gehad....
Dus mocht ik m straks wel een keer nodig hebben, hoop ik maar dat de leasemaatschappij een beetje snel is met het brengen van een nieuwe band
Geplaatst: 01.10.2013 - 16:56
door Longone
Ik heb op markplaats een Ford Focus C-max 16" thuiskomertje gekocht voor 35 Euro, een krik voor 20 Euro en 5 gewone moeren voor 5 Euro.
Ben je voor 6 tientjes klaar en ga je veel geruster op pad, zeker op vakantie en als er mensen met je meerijden.
Geplaatst: 01.10.2013 - 16:58
door Praveen
In de afgelopen 12 jaar maar 2 keer een lekke band gehad, waarvan 1 keer in Engeland. Maar dat was mijn eigen schuld. Dus heb dat ook maar niet besteld. Zal maar snel afkloppen dat ik in het buitenland geen lekke band krijg.
Geplaatst: 01.10.2013 - 20:02
door Mork
Als ik mijzelf beschouw als gemiddeld (zakelijk 30K KM) dan heb je 1x in de 5 jaar een lekke band helaas...
Het tijdstip is natuurlijk niet te plannen....
Zo heb ik ooit op een zaterdag om 15:00 uur een lekker band gehad en de zondag zou ik op wintersport....
Uiteindelijk dus een leen lease-auto gekregen met winterbanden om op vakantie te gaan
Spuitbussen werken ook alleen bij 18 graden celcius en hoger, en niet bij -10 buiten, dus bewaar ze warm in de auto!!
R Design met reservewiel kan alleen met die extra optie in hoogte verstelbare laadruimte, maw geen redelijke bagageruimte meer....
En los mee laten komen kan ook niet voor 70 euro...wel voor 350 als los wiel incl band.......
Dan maar twee spuitbussen en een opgeladen mobiel meenemen als je gaat rijden........
Geplaatst: 02.10.2013 - 10:37
door pvdwaal
@Mork klopt, antwoord dealer:
Het noodreservewiel is helaas alleen nog maar als accessoire mogelijk. Kosten zijn helaas aanzienlijk hoger dan af fabriek. Denk hierbij rond de 375 euro zonder de verhoogde laadvloer, dus dan ligt hij los in de bagageruimte.
@Longone
Ik ga ook via markplaats een goedkoop bandje op de kop tikken en alleen meenemen zodra ik naar het buitenland ga. In NL wordt je gelukkig redelijk snel geholpen en is het minder erg als het gebeurd. Dan meteen een volwaardig wiel, waarmee ik wel direct naar huis kan als ik nog zo'n 900km moet zoals laatst

Geplaatst: 04.10.2013 - 00:15
door Cascam
Nou, voor €70,- ga ik niet marktplaats afzoeken, ik heb een summum dus ik hoef niet die extra laadvloer erbij, gelukkig! Anders is je kofferbak ipv 57cm maar 38 cm hoog, en dan passen mijn koffers niet meer,...
Ik rij zo'n 60.000km per jaar, en al een keer gehad dat mijn auto afgesleept moest worden vanwege een scheur in de band, 3 uur zitten wachten op sleepwagen, en nog 3 uur voor passend vervangend vervoer, ik reed een station helemaal vol met gereedschap, en krijg je een ford Ka,... Nou succes!
Was om 14:00 uur vertrokken uit Helmond, en was om 22:00 uur thuis in Heerhugowaard, doe mij maar een thuiskomer ipv een spuitbus,..
Btw, bij de R-design moet je dus ook die €160,- voor die dubbele vloer dokken, bovenop die €70,- voor het wiel,..