Pagina 1 van 2

uitlaat - knalpot erg zichtbaar bij R design

Geplaatst: 01.10.2013 - 20:41
door Mork
Even een vraagje,

Bij welk type R design is de uitlaat - knalpot dinges zo zichtbaar?

van de week zat ik een paar keer achter een R design en toen viel het me ineens zo op, vindt het niet echt stoer ivm R design look.

Toevallig waren het beide een D2, is dit ook zo bij de T3?

http://www.zomoto.nl/AdvertisementPhoto ... tedPhoto=3

Geplaatst: 01.10.2013 - 21:05
door Agnax
Dat is bij alle R-Designs zo, zeker als je lager dan op ooghoogte tegen de kont aankijkt. Je kan het zwart spuiten (met hittebestendige verf) waardoor het minder opvalt.

Persoonlijk vind ik het niet storend.

Geplaatst: 01.10.2013 - 21:55
door Bas1982
Heb je 200+ PK vind ik het wel bij de auto passen, want dan heeft het daadwerkelijk ook nog een functie. Persoonlijk vind ik het bij een D2 niet passen.

Gelukkig vind niet iedereen hetzelfde mooi, maar ik ben niet zo van een schaap in wolfs kleren, andersom weer wel. Daarom wil ik volgend jaar kleinere sierstukken en de grotere FMIC verbergen.

Geplaatst: 02.10.2013 - 10:33
door Inny
Goh, ik dacht dat dat alleen bij benzine modellen was. Oh well. ;-)

Geplaatst: 02.10.2013 - 10:39
door Mork
Inny schreef:Goh, ik dacht dat dat alleen bij benzine modellen was. Oh well. ;-)
:-) Het maakt inderdaad niet uit welke motor, de meeste marketing foto's van volvo geven een beetje een verkeerd beeld.

Maakt eigenlijk ook niet zoveel uit maar viel me ineens op

Geplaatst: 02.10.2013 - 14:14
door remmm
haha grappig, ik dacht vanmorgen precies hetzelfde toen ik achter een zilveren v40 R-design reedt.

Geplaatst: 02.10.2013 - 14:22
door pvdwaal
Ik zal eens informeren of een vriend van me nog die speciale zwarte verf over heeft. Weer een leuk detail om aan te pakken :P

Geplaatst: 02.10.2013 - 14:38
door Get!em
In de bouwmarkt kun je gewoon hittebestendige verf kopen, ook in matzwart bijv. Ook als spuitbus.

Geplaatst: 02.10.2013 - 15:00
door Agnax
Get!em schreef:In de bouwmarkt kun je gewoon hittebestendige verf kopen, ook in matzwart bijv. Ook als spuitbus.
http://www.hammerite.nl/pages/producten ... igelak.php

In je bouwmarkt vragen naar kachel-verf.

Geplaatst: 02.10.2013 - 15:12
door pvdwaal
Een vriend van me is monteur dus ik ga eens langs zodat hij op de brug kan.
Dat spuit een stuk makkelijker :P

Geplaatst: 02.10.2013 - 16:42
door ex-Mooseman
polijsten tot hoogglans is misschien ook een optie ?

Geplaatst: 02.10.2013 - 17:41
door Voskuh
Ben er ook geen fan van, maar kachel-verf op zo'n dure auto ..
Lekker laten zitten, je ziet het zelf toch niet.
Zou voor een ander m'n auto niet verkloten.

Geplaatst: 02.10.2013 - 22:51
door ex-Mooseman
Op een BMW touring is deze ook heel zichtbaar, deze eigenaar heeft deze gepolijst, foto's voor en na

Geplaatst: 03.10.2013 - 11:20
door dbt
Ook toevallig dit topic, ik reed vanochtend achter een Opel Insignia (ik weet niet of hij hulpveren had ofoz) en dacht amai, daar kun je alles zien eronder tot de achteras.

Maar alleen de demper bij een V40... Kan mij niet storen.

Geplaatst: 03.10.2013 - 11:50
door pvdwaal
zo dan... dat polijsten ziet er wel heeeeeeeeeeeeeeel gaaf uit.
Wat een verschil zeg! Maar ja..het blijft veel werk voor een demper....

Geplaatst: 03.10.2013 - 12:15
door Inny
Ja, precies, ziet er erg goed uit! Ben bang dat het ook erg snel weer vuil zal zijn.

Geplaatst: 03.10.2013 - 12:46
door wombido
Gisteren kwam ik er twee tegen en toen ik er achter reed viel het mij inderdaad ook op. Het voelt als een vlekje die je nog nooit hebt gezien, maar zodra je erop wordt gewezen dan raak je het nooit meer kwijt.
Wel jammer van zo'n mooie achterkant. Een knalpot is nou niet het mooiste onderdeel van een auto.

Geplaatst: 03.10.2013 - 13:14
door ex-Mooseman
het onderhoud valt nadien goed mee. Met een goede metaalpoets hou je dit netjes bij (bv. Poorboys Professional Polish of Menzerna Universal Polishing Cream).
Van mijn vorige wagen (ook een BMW, maar dan een 1reeks) heb ik zo de standaarduitlaattip (rechthoekige vorm) tot hoogglans gepolijst.
Werkwijze: met natschuurpapier ben ik begonnen met een korrel 400, en zo doorgegaan tem korrel 2000, met een tussenstap of 4 telkens afbouwend (niet te snel afbouwen, want dan krijg je niet altijd de krasjes die je veroorzaakte met je schuurpapier weggeschuurd met de fijnere grid). Laatste stap was met een metaalpolish (ik had toen enkel een huistuinkeukenprodukt in de buurt). Op een klein uurtje tijd had ik een glimmende uitlaat ipv de standaard tip.
De reacties van de 'kenners' nadien was wel leuk: velen dachten dat ik een RVS-sportuitlaat laten monteren had :D.
Bijhouden deed ik dan eerst met de HTK-metaalpoets, en later met een dedicated produkt.

Geplaatst: 03.10.2013 - 17:39
door Mork
wow, dat ziet er wel heel erg anders uit inderdaad.

Maar om nu een knalpot te gaan polijsten ......
Hmmmm nog even bedenktijd nodig

Geplaatst: 16.11.2013 - 21:16
door Poekoek
Is er al iemand die de einddemper van een R-Design bijv. zwart gespoten heeft met hittebestendige lak? Ik overweeg dit te doen, die grijze pot zo vol in beeld vind ik niet fraai om te zien. Als er voorbeelden zijn van anderen zie ik die graag :)