Pagina 1 van 2

eeuwig dilemma

Geplaatst: 02.10.2013 - 11:26
door bert67
V70 D5 2002 405.000 kilometer.
Vanochtend de boodschap gehoord die ik niet wilde horen.
Dual Mass vliegwiel kapot. reparatie incl vervangen koppeling (zit er 150.000 km) onder kost 2000 euro.

Daar zit je dan. eigenlijk geen geld om een nieuwe te kopen, en wat krijg je dan.
Repareren en doorrijden met een auto van 11 jaar oud met 4 ton op de teller.
Wellicht in de toekomst een kleinere auto nodig/mogelijk.

Wie geeft mij wijsheid??

Geplaatst: 02.10.2013 - 11:38
door edraket
Je moet hem zowiezo laten repareren, verkopen met een kapot vliegwiel levert natuurlijk niets op. Daarna kun je wel verder zien of je blijft rijden of verkoopt.

Geplaatst: 02.10.2013 - 11:50
door V70/2.4D/2003
Repareren en afrijden tot de straatklinkers.

De waarde nu, in deze situatie, zal zo ongeveer de prijs zijn van oud ijzer c.q. sloopwaarde. Het is niet anders en na reparatie kun je weer een hele hoop kilometers verder en is de investering nu feitelijk goedkoper dan iets anders kopen.

Geplaatst: 02.10.2013 - 11:53
door RoyvW
Eensch met mijn bovenbuurman. Stel je koopt een andere Volvo dan weet je ook niet wat je koopt. Hetzelfde geld krijg je weer dezelfde reparatie. Toen ik mijn S60 kocht was de eerste reparatie de koppeling, gelukkig had ik wel garantie toen.

Geplaatst: 02.10.2013 - 11:56
door Rippie V70
Wat waren de symptomen dat nu de conclusie DMV getrokken is?

Ik denk dat er via het forum nog wel kanalen zijn dat je voor veel minder euri's ook klaar kan zijn...

Geplaatst: 02.10.2013 - 11:59
door bert67
rammelenen bokken bij stationair. rammelend geluid bij decelereren met gas los.
Monteur heeft met koppeling gespeeld en de rammel geluisterd, die veranderde bij het aangrijppunt.
gekke is dat het gisteren ineens veel erger is geworden.

Geplaatst: 02.10.2013 - 12:31
door V70/2.4D/2003
Ach, met 4 ton op de klok. Dat is regulier onderhoud/vervanging.

Geplaatst: 02.10.2013 - 12:43
door MN-NL
De waarde van een D5 van 11 jaar oud, met 4 ton op de klok, is ook maar beperkt.

Trek daar de kosten van de reparatie af....blijft over een paar honderd euri.

Andere insteek: verkoop 'm in onderdelen:
- interieur
- schermen
- LM velgen
- HU
- etc.

Wat dat oplevert, plus je reparatiepotje, koop je een goedkope en kleine auto van.

Paar jaar afzien en sparen en je kunt weer een knappe Volvo aanschaffen.

Marc

(die gewoon de Volvo zou maken, maar wrsch. alleen het vliegwiel, viavia.
Allicht dat je dan weer 2 jaar verder bent).

Geplaatst: 02.10.2013 - 12:54
door s60magic
Repareren en doorrijden

Geplaatst: 02.10.2013 - 13:09
door JosW
Kan inderdaad een dilemma zijn. Heb ook ooit in zo'n situatie gezeten met een classic. Was toen een auto ook op leeftijd met 3,5 ton op de teller. Ook een vliegwielprobleem. Heb toe de auto aan een pittige inspectie laten onderwerpen met als uitkomst dat de auto verder nog goed was. Heb toen de gok genomen en het laten repareren. Daarna nog 150.000 km. probleemloze kilometers. En dat voor (toen) 1300 euro.
Samenvattend: jouw auto heeft nu alleen nog maar sloopwaarde. Het kan dus zeer aantrekkelijk zijn om het wel te laten repareren. Dat natuurlijk als de rest nog acceptabel is. Succes.

Geplaatst: 02.10.2013 - 13:15
door V480-S60
Zoals de meeste bovenstaande sprekers al hebben gezegd.
Laten repareren en ermee doorrijden. Dat is en blijft (hoewel kostbaar op dit moment) de beste en goedkoopste optie. Zeker als de rest van de auto (carrosserie) nog goed is.

Geplaatst: 02.10.2013 - 13:20
door Oceanracer
Koop een andere auto en je afschrijving is binnen 6 maanden al meer dan de kosten van je huidige reparatie. Dus (laten) vervangen en doorrijden met de Volvo. Sparen voor wat anders/kleins en als je wat leuks ziet, de Volvo eruit.

Geplaatst: 02.10.2013 - 13:28
door JosW
Ergo, gezien de reacties hierboven en als de auto het nog waard is, repareren die hap!

Geplaatst: 02.10.2013 - 13:39
door RoyvW
JosW schreef:Kan inderdaad een dilemma zijn. Heb ook ooit in zo'n situatie gezeten met een classic. Was toen een auto ook op leeftijd met 3,5 ton op de teller. Ook een vliegwielprobleem. Heb toe de auto aan een pittige inspectie laten onderwerpen met als uitkomst dat de auto verder nog goed was. Heb toen de gok genomen en het laten repareren. Daarna nog 150.000 km. probleemloze kilometers. En dat voor (toen) 1300 euro.
Samenvattend: jouw auto heeft nu alleen nog maar sloopwaarde. Het kan dus zeer aantrekkelijk zijn om het wel te laten repareren. Dat natuurlijk als de rest nog acceptabel is. Succes.
Er zijn genoeg mensen die nog een Volvo kopen met meer 3.5 ton op de teller. Repareren en doorrijden dus!

Geplaatst: 02.10.2013 - 13:49
door marcelV70R
zou idd eerst maar eens kijken of er goedkopere adresjes zijn.
misschien dat je er een stukje voor moet rijden, maar kan zeker de moeite waard zijn.
hierop het forum zijn er wel een aantal mensen die dat voor je kunnen fixen
als de rest nog in goede staat is zou ik zeker repareren overwegen.

Marcel

Geplaatst: 02.10.2013 - 14:07
door JosW
Als Bert nu nog niet overtuigd is dan weet ik het niet meer.

Geplaatst: 02.10.2013 - 14:18
door V70/2.4D/2003
Zomaar een tip, omdat het kan: Stuur MarioC70 eens een PM.

Geplaatst: 02.10.2013 - 21:29
door Waltersan
De genoemde €2000 is erg hoog, het kan voor minder.

Geplaatst: 03.10.2013 - 12:20
door Thijs
V70/2.4D/2003 schreef:Zomaar een tip, omdat het kan: Stuur MarioC70 eens een PM.
Of Dennis850.

Geplaatst: 04.10.2013 - 17:33
door bert67
Dank voor de reacties.
Heb de auto vandaag eerst even grondig laten controleren op evt andere mankementen, met name aan de remmerij en onderstel etc.
Geen gekke dingen gezien door 2 monteurs.
Toen in onderhandeling over de prijs en tot een goede deal gekomen, stuk onder dit genoemde bedrag. uiteindelijk resultaat is naar mijn tevredenheid, met de garage afgesproken hierover geen mededelingen te doen.
Maandag gaat hij de garage in.

Mochten er toch nog meer dingen aan het licht gekomen zijn, dan was ik gaan zoeken naar een v70 classic met de in jullie ogen onverwoestbare 2.5 TDI motor er in.