Pagina 1 van 1

V40 T4 niet vooruit te branden.

Geplaatst: 08.10.2013 - 22:40
door xc-men
Een paar weken terug had ik een V40 Cross Country met een T4 motor gehuurd van Avis Op Schiphol.
Het viel me erg op dat de wagen naar mijn gevoel te weinig power had.
Lekker door treken kom gewoon niet en ook met een versnelling lager komt de V40 erg laat op acceleratie.

De T4 met 180Pk moet toch gewoon als de brandweer gaan of heeft Avis de huur auto's tegenwoordig terug getuned?

Geplaatst: 08.10.2013 - 22:50
door lint
Over het prestatieprobleem van de V40 met T4 motor is al een heel verhaal op het forum te vinden!

Geplaatst: 08.10.2013 - 23:10
door xc-men
lint schreef:Over het prestatieprobleem van de V40 met T4 motor is al een heel verhaal op het forum te vinden!
Zal eens rond kijken op dit forum.

Geplaatst: 09.10.2013 - 08:33
door twcoolen
Maar de conclusie was dat hij toch aan de fabrieks specs voldeed?

7,7 seconden naar de 100

Geplaatst: 09.10.2013 - 09:06
door OGA244
het is allemaal perceptie

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:14
door Voskuh
Raar, laatst in een T4 gereden en vond die echt wel snel

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:27
door diesel01
OGA244 schreef:het is allemaal perceptie
Grappig dat je dat zegt.
Mijn XC60 is lekker bij de pinken.
Mijn broer, die zelf in een Laguna benzine rijd, heeft laatst even in de XC gereden en het enig wat hij zei, niet te filmen hoe dat ding van zijn plek komt.
Ik ben er zelf aan gewend en ja hij is lekker vlot maar 95% van de tijd heb je het vermogen niet nodig en rijd ik met gepaste snelheid door het verkeer.

Geplaatst: 09.10.2013 - 11:39
door SaturN
Wat OGA244 zegt. Als je diesel gewend bent met een bak koppel (+350Nm) en je stapt over naar een turbo benzine motor met 250Nm dan "voelt" de benzine auto ook langzamer aan terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

Geplaatst: 09.10.2013 - 11:58
door xc-men
SaturN schreef:Wat OGA244 zegt. Als je diesel gewend bent met een bak koppel (+350Nm) en je stapt over naar een turbo benzine motor met 250Nm dan "voelt" de benzine auto ook langzamer aan terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Dat zal het wel geweest zijn, zal eens een keer een proefrit maken met een diesel.

Geplaatst: 09.10.2013 - 21:28
door Cavallino
Pas gereden in een Alfa Giulietta 1.4 met 170 pk, meteen daarna in mijn V40 T4 met 200 pk. De Alfa reageert directer op het gas dan de Volvo (die in '1' geknepen wordt - zie ander topic). Hoger in de toeren is de Volvo echter duidelijk sterker dan de Alfa. De perceptie hangt m.i. inderdaad sterk samen met het karakter van de motor en de auto.

Geplaatst: 09.10.2013 - 21:42
door xc-men
Cavallino schreef:Pas gereden in een Alfa Giulietta 1.4 met 170 pk, meteen daarna in mijn V40 T4 met 200 pk. De Alfa reageert directer op het gas dan de Volvo (die in '1' geknepen wordt - zie ander topic). Hoger in de toeren is de Volvo echter duidelijk sterker dan de Alfa. De perceptie hangt m.i. inderdaad sterk samen met het karakter van de motor en de auto.
Wie kan me een link sturen, heb de andere Topic nog niet gevonden.

Geplaatst: 09.10.2013 - 22:39
door V40Rdesign
Hier bij de volgende linkjes naar de boven genoemde problemen.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57774
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=58021

Geplaatst: 09.10.2013 - 23:36
door xc-men
V40Rdesign schreef:Hier bij de volgende linkjes naar de boven genoemde problemen.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57774
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=58021
Bedankt voor de links, is precies wat ik heb ervaren.