Pagina 1 van 2

motorrijtuigenbelasting 2014 (mrb)

Geplaatst: 13.10.2013 - 22:05
door djurovski
Iemand enig idee hoeveel mrb ik in 2014 kwijt ben voor mijn XC70 D5 na het nieuwe sociaal akkoord?

Geplaatst: 13.10.2013 - 22:18
door V70/2.4D/2003
Zeer waarschijnlijk meer dan nu al het geval is.

Geplaatst: 13.10.2013 - 22:51
door diesel01
Jaaah al die aso's in die vieze dikke bakken, betalen zullen ze.
Ik lees geen kranten meer en nieuws zie ik ook niet meer, gaat er iets veranderen? :D

Geplaatst: 13.10.2013 - 23:17
door gsx750r
diesel01 schreef:.... gaat er iets veranderen? :D
Ja, het klimaat maar door een verhoging van de MRB wordt dat een halt toegeroepen ........

Rob

Geplaatst: 13.10.2013 - 23:21
door lint
Het zal in ieder geval niet minder worden, er moet geld binnenkomen bij de overheid!

Geplaatst: 14.10.2013 - 07:10
door NJ8
er staat dat de verlaging van de mrb niet doorgaat, dus het zal wel rond de 150€ per maand blijven.

Dus vrienden PiH rijders, graag even aan de kant als wij eraan komen. Wij hebben meer betaald voor dat asfalt ;-)

Geplaatst: 14.10.2013 - 08:47
door Msuidgeest
Voor dat geld rij ik 2 maal een S90 op benzine ...

Geplaatst: 14.10.2013 - 09:02
door RoaldH
NJ8 schreef:er staat dat de verlaging van de mrb niet doorgaat, dus het zal wel rond de 150€ per maand blijven.

Dus vrienden PiH rijders, graag even aan de kant als wij eraan komen. Wij hebben meer betaald voor dat asfalt ;-)
Probeer eerst maar eens in de buurt te komen. Haha ;)

Volgens mij is in 2014 (uiterlijk 2015) het MRB feestje ook over voor de PIH.

Geplaatst: 14.10.2013 - 10:05
door OGA244
na 31/12/2015 wordt voor de PIH de vrijstelling afgeschaft c.q. vervangen door een aangepast tarief

Geplaatst: 14.10.2013 - 10:32
door JeroenSpock
En terecht. Alsof een 'minder milieuvervuilende' auto het asfalt niet kapot rijdt en andere auto's wel.

Geplaatst: 14.10.2013 - 10:43
door mjeuring
Personenauto's rijden het asfalt helemaal niet stuk. Dat doen de zwaargewichten wel die overigens amper MRB betalen.

Geplaatst: 14.10.2013 - 10:56
door dutchlimits
De wetgeving is zo krom als het maar kan. Landbouwvoertuigen slopen de wegen nog meer dan vrachtwagens. De landbouwvoertuigen betalen niks. Ik ben allang blij dat mijn S40 in een lagere klasse valt (scheelt een paar kg), hierdoor ben ik maar 140 per kwartaal kwijt. (ook redelijk zuinig, 7,7l @ 100km = 1 op 13 volgens boordcomputer)

Geplaatst: 14.10.2013 - 11:04
door OGA244
Wegenbelasting werd ooit Motorrijtuigenbelasting toen werd het Houderschapsbelasting en nu is het weer Motorrijtuigenbelasting

Geplaatst: 14.10.2013 - 12:21
door diesel01
Noujah die 160p maand is ze gegund, ik heb ook elke morgen 2 personen op de achterbank die meerijden.....ik betaal er iig wel voor.

Geplaatst: 14.10.2013 - 14:05
door gsx750r
OGA244 schreef:Wegenbelasting werd ooit Motorrijtuigenbelasting toen werd het Houderschapsbelasting en nu is het weer Motorrijtuigenbelasting
Op zich natuurlijk volkomen onbelangrijk want betalen moet je toch maar het is nooit Wegenbelasting geweest evenmin als Houderschapsbelasting

De eerste wet m.b.t. deze belasting was de

Motorrijtuigenbelastingwet: wet van de 30ste December 1926, S. 464 tot het heffen van een belasting op motorrijtuigen ten bate van het Verkeersfonds en het treffen van voorzieningen ten behoeve van openbare verkeerswegen te land

Vanaf 21 juli 1966 gaat deze Wet verder door het leven als:

Wet op de Motorrijtuigenbelasting (Wet MRB )

waarbij het jaartal van de laatste versie er altijd bij wordt vermeld. Op dit moment is nog steeds de versie van 1994 van kracht. (Wet MRB 1994) Uiteraard is deze al een aantal keren gewijzigd !

Rob

Geplaatst: 14.10.2013 - 17:17
door OGA244
whatever

Geplaatst: 14.10.2013 - 20:31
door MU
Leuke uitleg, wel een beetje jammer dat minder dan een kwart van het geld dat de overheid aan alle kanten uit ons wringt omdat we auto rijden ten goede komt aan het verkeer. In 1926 wisten ze tenminste nog dat het een doelbelasting hoort te zijn.

http://www.accountancynieuws.nl/actueel ... 5974.lynkx
gsx750r schreef: De eerste wet m.b.t. deze belasting was de

Motorrijtuigenbelastingwet: wet van de 30ste December 1926, S. 464 tot het heffen van een belasting op motorrijtuigen ten bate van het Verkeersfonds en het treffen van voorzieningen ten behoeve van openbare verkeerswegen te land

Vanaf 21 juli 1966 gaat deze Wet verder door het leven als:

Wet op de Motorrijtuigenbelasting (Wet MRB )

waarbij het jaartal van de laatste versie er altijd bij wordt vermeld. Op dit moment is nog steeds de versie van 1994 van kracht. (Wet MRB 1994) Uiteraard is deze al een aantal keren gewijzigd !

Rob

Geplaatst: 15.10.2013 - 18:53
door sanco
Ik zeg: niet verhogen voor de meute en voor alle nu nog vrijgestelden een minimumbedrag invoeren... Ook de lichte 3pits diesels etc. Situatie nu is gewoonweg oneerlijk.
Los daarvan, ik gun ieder zijn PIH, maar laten we wel zijn, ook dat is een kado van de overheid, beter gezegd, door de gewone rijder mee opgebracht. Volstrekt belachelijk dat dat MRB vrij kan.
Voor de rest: gewoon maar automatisch betalen... Loopt mijn bloeddruk tenminste niet elke maand zo hoog op haha. We zien het wel. Gelukkig houdt ik het zicht op iets hogere arbeidskorting nog wel....;-)

Geplaatst: 15.10.2013 - 18:54
door V70/2.4D/2003
sanco, een heule dikke vette +1

Geplaatst: 15.10.2013 - 19:04
door MU
Eens! met de kleine nuance dat voor 'de meute' de MRB omlaag zou moeten