Pagina 1 van 1
Vragen D3/D4 (163pk) Geartronic
Geplaatst: 15.10.2013 - 10:12
door Karizma
Ik heb enkele vragen over de S/V 60 163 pk met geartronic waar ik met de zoekfunctie niet direct een antwoord op vond
Ik ben op zoek naar een 2 de hands V60, en in mijn zoektocht kom ik af en toe wel is een geartronic tegen.
Tot nu toe heb ik geen enkele ervaring met automaten. Ik rij ongeveer een 30 000 km per jaar, en ik rij graag ook al is wat sportiever.
Over de geartronic vind je wel wat test maar ik had graag wat gebruikservaringen gehoord.
Hoe zit het met de 'traagheid' van de automaat die in vele reviews al is wordt aangehaald ?
Wat met het verbruik bij normaal rijden en bij een sportievere rijstijl ?
Is er een verschil tussen de GT's in de 60 reeks doorheen de jaren ? Heeft modeljaar 2013 dezelfde bak als modeljaar 2011 ?
Hoe kan je een automaat het best testen tijdens een testrit ? Waar moet je op letten ?
Geplaatst: 15.10.2013 - 10:25
door Walter
vwb de traagheid; ga er zelf mee rijden, dat is de beste review. Wat ik helemaal goed vind, kan een ander veel te traag vinden. Ik heb er geen problemen mee.
Geplaatst: 15.10.2013 - 15:21
door olson
Er is volgens mij wel een software update geweest voor de geartronic die de bak iets hoger in de toeren laat draaien bij 'terug' schakelen.
Zelf heb ik ook getwijfeld tussen de Geartronic en handbak.
De geartronic is prima bak, maar ga 'm niet vergelijken met de VW en BMW automaten. Te traag. Wil je lekker cruisen... dan zit je wel goed.
Gewoon naar de dealer gaan en uitproberen (of wachten op de nieuwe 8 traps automaat) die nu/binnenkort leverbaar is.
Geplaatst: 15.10.2013 - 16:20
door isomo
Als je een sportieve rijder bent, lees graag de hogere toerenregionen opzoekt, raad ik hem af.
Gt op S60 bouwjaar 2011, zoals mijn voertuig, benut eerder het koppel dan het vermogen. Bij normale rijstijl kom je vrijwel nooit boven 2000 t/m.
Zelf ben ik een rustige chauffeur, doe veel grote wegen en haal vrijwel probleemloos 6 l/100 km gemiddeld.
Heeft soms wel de onhebbelijkheid om iets te laat terug te schakelen, voelt dus niet echt sportief aan. Nu koppel is er in overvloed op de D3/D4 van 163 pk, vooruit wil hij wel!
Schakelconfort is overigens prima.
Wetende wat ik nu weet en mocht ik terug moeten herbeginnen, kocht ik hem alleszins opnieuw.
Volgende wordt zeker de 8-trapsautomaat. Als hij schakelt zoals de ZF bak, een pareltje.
Geplaatst: 15.10.2013 - 16:32
door rsnhakan
Ik vind een Geartronic op een S80 D5 (met 205 pk) echt heerlijk rijden.
Een automaat schakelt m.i. bijna altijd sneller dan dat je zelf zou doen.
Geplaatst: 15.10.2013 - 22:10
door lint
rsnhakan schreef:Ik vind een Geartronic op een S80 D5 (met 205 pk) echt heerlijk rijden.
Een automaat schakelt m.i. bijna altijd sneller dan dat je zelf zou doen.
Het rijden met een S80 D5 GT is inderdaad heerlijk!
Maar de geartronic schakelt nog steeds te snel op en te traag terug, ben benieuwd naar de nieuwe 8 bak.
Geplaatst: 15.10.2013 - 23:50
door 4wielen
Ik vond het een heerlijke bak. Mis hem nog wel eens...
Geplaatst: 18.10.2013 - 23:26
door Fredhead
Ik ben er in mijn S60 2.4D met 163 pk ook erg tevreden over.
Schakelt snel genoeg op en te traag terugschakelen heb ik weinig last van, laat de auto ook prima aan het gas hangen wanneer ik dat wil.
Wil je echt een keer sportief rijden zet je hem op handgeschakeld, net als er iets aan de trekhaak hangt.
Nu 11.500 km met mijn S60 gereden en nog geen moment spijt gehad