Pagina 1 van 2

R-design uitlaat

Geplaatst: 15.10.2013 - 20:21
door remmm
Ik heb een R-design uitlaat en onderlip gevonden... jeeeh wilde altijd al deze upgrade uitvoeren....

Maar wat ik altijd dacht is dat de r-design gewoon identiek was aan een normale uitlaat echter met dikkere potten aan het einde.... Nu ik hem vergelijk zie ik dat de R-design geen middendemper heeft terwijl die van mij dat wel heeft t3....

Dan zou in theorie er toch ook een iets wilder geluid uit moeten komen?

Mijn vraag is dus klopt het dat een standaard R-design uitlaat geen middendemper heeft? wie wil er even onder zijn auto duiken :)

Geplaatst: 16.10.2013 - 20:57
door remmm
Wellicht dat een foto helpt? Rond de plek van de handdoek zit een doorlopende buis waar bij mij een middendemper zit... Is dit origineel ook zo? Het is wel een ongebruikte uitlaat, het lijkt er ook niet op of iemand heeft zitten hobby'en op de sticker staat dat hij voor een 203hp sterke s60 is. Dus de 2.0T dan...

Hopelijk past het dan ook op de T3...

Afbeelding

Geplaatst: 16.10.2013 - 21:11
door jpwg001
Is de diameter wel groot genoeg om alles af te voeren? Is die hetzelfde als jouw huidige pijp. Je kunt de einddemper nog losslijpen en aan je huidige uitaalt lassen. Dan verandert er weinig.

Geplaatst: 16.10.2013 - 21:41
door remmm
Wat is ksd? Diameter is breed genoeg volgens mij...Ging er eigenlijk blind vanuit dat het gewoon zou passen.. Was dan ook verbaasd dat het 1 geheel is... Aansluiting na de middendemper is eender in ieder geval...

Geplaatst: 17.10.2013 - 01:04
door jpwg001
Ksd is een typfout op de iPad. Is al aangepast.

Misschien is er een verschil tussen de uitlaat van de v60 en s60?

Geplaatst: 17.10.2013 - 09:25
door jaapburg
Auto op de brug en proberen maar! Eventueel verschil in diameter is wel op te lossen met een mof. Ik denk dat het 1 op 1 past, vanaf de kat zal alles wel hetzelfde zijn.

Geplaatst: 17.10.2013 - 09:48
door remmm
Jammer dat ik zelf geen brug heb.... :)

Ik ga gewoon kijken of het past... zo niet, wellicht lassen of wat dan ook of weer in de verkoop want als het niet plug&play is dan wordt het teveel werk..

Geplaatst: 18.10.2013 - 09:49
door remmm
Dikke bummer....

Bij de dealer geweest met de uitlaat, conclusie:

Uitlaat is goed... Diameter is goed, aansluiting is goed

Echter het is niet zomaar even los schroeven en ophangen of de achteras moet helemaal los, als ik hem er in het geheel op wil hebben of ik moet gaan zagen en met een mof gaan werken... Nou is dat laatste opzicht niet zo erg. Maar dat kan ik niet zelf en dan wordt het mij toch iets te gortig..

Helaas weer de verkoop in... :(

Geplaatst: 18.10.2013 - 10:30
door jaapburg
Uitlaatspecialisten doen dat in een uurtje voor je?? Dan ben je redelijk snel (en goedkoop) klaar.

Geplaatst: 18.10.2013 - 11:25
door remmm
Dat is nog wel een optie als niemand hem wil kopen :) Ik dacht even hoppa lekker makkelijk.. Niet wetende dat Volvo, uitlaten in 1 geheel levert, heb ik online ook niks over kunnen vinden...

Probleem is dat hij er over 2,5 jaar ook weer afmoet (lease-auto) Dus als er gezaagd moet worden dan moet de originele er ook weer makkelijk onderkunnen. Dus dan zou JPWG zijn oplossing het beste zijn in de buurt van de einddemper los slijpen en dan met een mof verbinden en over 2,5 jaar weer hetzelfde verhaal... en dan de originele demper er weer op.

Ik twijfel dus een beetje, het ziet er nu ook redelijk netjes uit:

Afbeelding

Geplaatst: 18.10.2013 - 22:35
door Soepkop
:thumbleft: Als ik dit zie, denk ik: prima zo! Ik zou mijzelf die extra moeite niet op de hals halen..... Alleen ff zien dat je de R-design uitlaat weer verkoopt :roll:

Geplaatst: 19.10.2013 - 12:12
door arnoud
Kun je niet gewoon de sierstukken op het eind overzetten? Gewoon de demper de demper laten?

Volgens mij zijn die gewoon los bij de dealer verkrijgbaar.

En over lease auto: ik vermoed niet dat iemand daar op gaat letten bij het inleveren van de auto. Zo lang er geen sjonnie uitlaat onder zit of andere gekkigheid valt niemand dat op.

Geplaatst: 19.10.2013 - 14:47
door remmm
arnoud schreef:Kun je niet gewoon de sierstukken op het eind overzetten? Gewoon de demper de demper laten?

Volgens mij zijn die gewoon los bij de dealer verkrijgbaar.

En over lease auto: ik vermoed niet dat iemand daar op gaat letten bij het inleveren van de auto. Zo lang er geen sjonnie uitlaat onder zit of andere gekkigheid valt niemand dat op.
De sierstukken zitten vastgelast... Dus geen optie en de dingen die bij de dealer verkocht worden die had ik al... Dus die zitten er nu op en die zien er toch echt anders uit.. Anders was ik niet voor de r-uitlaat gegaan.. Wilde hem origineel maken... Gekke fetisj... :(

Ik kan hem natuurlijk zo inleveren bij de leasemaatschappij met de r-uitlaten, zal niemand iets van zeggen.. Maar ik had de investering ook gedaan in de hoop iemand er over 2,5 jaar blij mee te maken zodat de uitgave uiteindelijk mee zou vallen... :)

@Soep... Ziet er zo ook goed uit.... Ben dus nog wel in dubio... Als ik er geen liefhebber voor kan vinden. Dan ga ik hem nog wel monteren denk ik...

Geplaatst: 21.10.2013 - 14:44
door remmm
Laatste update dan....

Net de installatie-instructie gedownload van Volvo en het is eigenlijk heel simpel.. pijpsnijder erop en op de goede plek doorsnijden, zit al een markeerpuntje op en dan vast zetten met een tussenstuk, balen dat de dealer hier zelf niet meekwam... Die had het over lassen enz... Terwijl het eigenlijk een hele simpele oplossing is en de oude kan er dan ook weer makkelijk onder als het netjes gedaan wordt. *zucht*

Dus de uitlaat komt er zeker onder binnenkort.. Wellicht handig topic als iemand anders het nog een keer wil laten doen. Download de installatie-instructie, of met andere woorden RTFM :roll: :

http://accessories.volvocars.com/Access ... -1/NOTHING

Geplaatst: 21.10.2013 - 17:10
door jaapburg
goed nieuw dus ;)

Geplaatst: 21.10.2013 - 22:37
door remmm
Ja top :) Nu zo snel mogelijk erop

Geplaatst: 22.10.2013 - 08:29
door diesel01
Gisteren stond ik achter een zwarte Rdesign V60, bodykit, difusor, dikke ronde uitlaatpijpen en bij elk verkeerslicht een gepijnigde D2.
Ik blijf het een bijzondere samenstelling vinden een ultra sportieve uitstraling met een 14% bijtellings motor.

Geplaatst: 22.10.2013 - 09:29
door remmm
diesel01 schreef:Gisteren stond ik achter een zwarte Rdesign V60, bodykit, difusor, dikke ronde uitlaatpijpen en bij elk verkeerslicht een gepijnigde D2.
Ik blijf het een bijzondere samenstelling vinden een ultra sportieve uitstraling met een 14% bijtellings motor.
Dat is waar 0-100 in pak hem beet 12 seconden moet je aankunnen dan :)

Looks blijven echter mooi....

Geplaatst: 22.10.2013 - 10:16
door diesel01
The looks zijn mooi maar de sportieve aspiraties worden niet waar gemaakt.
Ik hoorde ook elke keer de D2 flink in de toeren terijl het volgende licht op rood stond, bijzonder.

Geplaatst: 22.10.2013 - 11:47
door V40Rdesign
diesel01 schreef:The looks zijn mooi maar de sportieve aspiraties worden niet waar gemaakt.
Ik hoorde ook elke keer de D2 flink in de toeren terijl het volgende licht op rood stond, bijzonder.
Dit moet eens doen bij het gedeelde V40 van het forum moet je eens kijken wat er gebeurd. Die V40 D2 r designs zijn niet aan te slepen.