Pagina 1 van 3
Polestar, Rica of BR-Performance?
Geplaatst: 16.10.2013 - 13:26
door Geneticx
Hoi,
Ik ben slecht enkele dagen in het bezit van een V60 D3 R-design van 2012. Het vermogen is mij toch wel iets krap en ik wil hem asap van een upgrade voorzien.
Twijfel tss Polestar, Rica met isoftloader of een tuning op maat zoals bij BR-Performance.
Tuning op maat en fijnafstelling voor zover mogelijk geniet normaal mijn absolute voorkeur na heel positieve ervaring in het verleden met Squadra-tuning die ook op deze manier te werk gaat.
Nu vind ik echter het systeem van de isoftloader bij Rica heel interessant daar ik in dat geval dan onbeperkt kan switchen tss 136, 163 en 185 pK. Dat je het zelf kan doen en terug origineel zetten als je naar dealer doet is natuurlijk ook heel interessant. Wat mij echter doet twijfelen is dat dit geen custom tuning is maar eerder een massa-product en dat dit wellicht minder goed is voor de techniek.
Polestar heeft dan weer voordeel dat het nauwe samenwerkt met Volvo maar is ook geen custom tuning dacht ik. Ook hebben ze wellicht nog geen map voor de laatste D3.
Hoe denken jullie hierover?
Thx.
Geplaatst: 16.10.2013 - 15:27
door isomo
Een uitgebreide proefrit voor aankoop voorkomt een "miskoop" .
Geplaatst: 16.10.2013 - 15:30
door Geneticx
isomo schreef:Een uitgebreide proefrit voor aankoop voorkomt een "miskoop" .
Bedankt voor uw bijdrage!
En de proefrit heeft betrekking op?
Grts.
Geplaatst: 16.10.2013 - 15:37
door denjos
Ik ga binnenkort eens tot aan volvotune.nl rijden een forum sponsor waar veel goeds over verteld word alhier. Deze doet alles custom en is zeer betaalbaar in vergelijking met andere.
Geplaatst: 16.10.2013 - 15:50
door diesel01
Huh Polestar voor een D3?
Voor zover ik weet doet Polestar geen D3 en zit je dus vast aan een partij waar Volvo niet voor instaat garantie technisch.
Geplaatst: 16.10.2013 - 16:08
door Geneticx
diesel01 schreef:Huh Polestar voor een D3?
Voor zover ik weet doet Polestar geen D3 en zit je dus vast aan een partij waar Volvo niet voor instaat garantie technisch.
Zou ondertussen toch mogelijk zijn maar staat niet op de site.
D3 is blijkbaar ook gewoon een dichtgeknepen D4 (163pk) en komt daarna tot dezelfde waardes.
Maar zijn in Nederland de motoren niet anders?
Geplaatst: 16.10.2013 - 17:21
door isomo
Geneticx,
Met alle respect maar stel je eerst even deftig voor.
Vooraleer je toch een behoorlijk som euro's ophoest, als autoliefhebber, ga je je toch even goed informeren of de aankoop die je wil doen bij je past, niet alleen qua prestatie, maar ook comfort, uitrusting edm.
Na een paar dagen komen klagen over een gebrek aan vermogen/prestaties....
Geplaatst: 16.10.2013 - 17:26
door bart simpson
Geneticx, familie van kostunrix?
Geplaatst: 16.10.2013 - 17:34
door Geneticx
bart simpson schreef:Geneticx, familie van kostunrix?
Moet ik die kennen?
Geplaatst: 16.10.2013 - 17:46
door bart simpson
als Belg zeker en vast

Geplaatst: 16.10.2013 - 17:46
door Geneticx
isomo schreef:Geneticx,
Met alle respect maar stel je eerst even deftig voor.
Vooraleer je toch een behoorlijk som euro's ophoest, als autoliefhebber, ga je je toch even goed informeren of de aankoop die je wil doen bij je past, niet alleen qua prestatie, maar ook comfort, uitrusting edm.
Na een paar dagen komen klagen over een gebrek aan vermogen/prestaties....
Ik heb wellicht meer research gedaan dan eender wie op dit forum vooraleer mijn handtekening te hebben gezet maar ben helaas niet zo snel tevreden.
Ook heb ik nog nooit een wagen gekocht zonder deze meerdere keren te hebben testgereden.
Met de v60 heb ik twee testritten gedaan. Een uurtje rijden vind ik toch nog steeds onvoldoende om een exact beeld van de wagen te krijgen en dat krijg ik pas na enkele dagen of voldoedne kilometers.
Voor de rest ben ik helemaal niet aan het klagen. Was sowieso van plan van te tunen anders had ik minstens voor een D4 163 pk gegaan. Gezien de D3 toch maar een D4 is met dichtgeknepen software erop vind ik het fiscaal interessanter om een D3 te kiezen en dan te voorzien van een remap. Nu de intentie van mijn post was helemaal niet om hier mijn aankoop te gaan verdedigen. Graag had ik advies ander meningen gekregen i.v.m. de tuningsopties voor de wagen want ik ben Volvo-leek tot nogtoe en heel perfectionistisch van nature.
Wil dus proberen te achterhalen wat de beste optie zal zijn.
Voor de rest bevalt de wagen redelijk goed, alleen dacht ik dat het stuurgedrag tijdens de testritten een pak directer was dan wat ik nu ervaar. Toch wel teleurgesteld op dat vlak maar hoop daar ook nog iets te kunnen aan doen. Uitlijning herbekeken maar helpt niet veel, had zelfs teveel uitspoor vooraan buiten de toleranties.
Groeten.
Geplaatst: 16.10.2013 - 18:11
door Geneticx
bart simpson schreef:als Belg zeker en vast

The point being? :roll:
Geplaatst: 16.10.2013 - 18:53
door Ben
Bart zit te plagen Geneticx. Doet ie wel vaker, dat heb je met stripfiguren.
Hij had liever Asteriks of Obeliks geweest, maar ja, die waren er al toen hij getekend werd.
Geplaatst: 16.10.2013 - 21:17
door Gizmoke
Ik heb met bijna iedereen al contact gehad eigenlijk.
Polestar:
Stuur je chassisnummer naar bv volvo cappendijk in Terneuzen en die gaat je kunnen zeggen dat een polestar tuning mogelijk is voor jou.
Bij mij was het antwoord op dit moment negatief omdat het een MY2014 was. Los van dat het een D3 of D4 was. Het antwoord was "nog niet beschikbaar, nog even geduld"
Overige belgische tuners
BR performance, PPE, Heinz, ... kunnen op maat tunen, maar je bent dan wel je garantie kwijt ... maar als je wagen van 2012 is, is het dan niet verstandig nog even te wachten, je garantie zal binnenkort toch verlopen zijn. BTW: BR performance kan de D3, D4 van MY2014 ook nog niet tunen.
Rica
Rica kan het wel al, zij spitsen zich ook toe in Volvo en die isoftloader maakt het wel af vind ik.
PPE, Heinz bieden eigen veredelde externe boxen aan, à la chiptuning.de maar dan duurder, maar daar blijf ik toch liever af ...
Geplaatst: 17.10.2013 - 07:24
door OGA244
Gizmoke schreef:Ik heb met bijna iedereen al contact gehad eigenlijk.
Polestar:
Stuur je chassisnummer naar bv volvo cappendijk in Terneuzen en die gaat je kunnen zeggen dat een polestar tuning mogelijk is voor jou.
Bij mij was het antwoord op dit moment negatief omdat het een MY2014 was. Los van dat het een D3 of D4 was. Het antwoord was "nog niet beschikbaar, nog even geduld".
Voor een niet Nederlandse auto twijfel ik daaraan, b.v. een 2.4D uit NL kan in Duitsland of Zweden niet getuned worden door Polestar
Geplaatst: 17.10.2013 - 08:05
door Gizmoke
Het was mijn Belgische dealer die me dat zei, kan ook niet meer zeggen dan wat hij me vertelde.
Hij zei me dat ze hun wagens lieten tunen door het polestar programma via volvo cappendijk in terneuzen of rica indien niet mogelijk, en dat ik maar even contact moest opnemen.
Zo gezegd zo gedaan even contact met cappendijk, ze doen dat inderdaad maar toen ik mi chassisnummer doorgaf kreeg ik deze mail terug
Goede middag Steffen,
Er is op dit moment voor jouw auto geen
Polestar Tuning beschikbaar. Nog even geduld.
Mvg, Pascal
Geplaatst: 17.10.2013 - 16:24
door Geneticx
Wat kost die tuning bij polestar dan Gizomoke?
Op rica krijg ik wel 20% korting via belgische verdeler.. komt dan nog op 847€ voor de 185 pk versie (163 en standaard incl.) en de isoftloader inbrepen.
Die isoftloader is wel een heel mooi systeem en dat je kan switchen tss de verschillende maps vind ik enorm pluspunt. Alleen als de software van rica even goed zal zijn als die van Polestar daar heb ik mijn vraagtekens bij...

Geplaatst: 17.10.2013 - 19:36
door Gizmoke
€990 polestar
rica is wel interessant natuurlijk
Geplaatst: 17.10.2013 - 22:20
door remmm
Ik denk zelfs dat de mapping van Polestar en Rica (de 163pk variant identiek zijn) Maar dat is een aanname

Geplaatst: 18.10.2013 - 21:25
door Geneticx
remmm schreef:Ik denk zelfs dat de mapping van Polestar en Rica (de 163pk variant identiek zijn) Maar dat is een aanname

Als dat waar is dan wordt het zeker Rica. Zelf kunnen switchen van mapping en krijg 20% korting op software+Isoftloader.
Heb nog tijd tot maandag om te beslissen, 26 okt. komt de Rica-Boss naar belgische verdeler... als we aan 5 wagens geraken tenminste.