Geplaatst: 17.10.2013 - 15:49
Ik heb een Volvo XC70 2.4D gekocht bouwjaar 2009. Heeft deze moter een distributieriem of ketting
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Yep, ik ga 20.000 km eerder wisselen. Dus bij 160.000... no risk.kameel1 schreef:180.000 volgens het onderhoudschema van volvo, dus dat risico zal wel los lopen.
De riem van mijn V70 (2005) hoefde ook pas bij 180.00 km vervangen te worden, volgens het boekje. Ik kocht de wagen met 174.000 km op de teller en wist dat de riem moest worden vervangen. Kort na aanschaf begon het vreemd te klinken onder de kap. Direct naar de garage gegaan. Daar bleek dat ik net op tijd was. De riem stond op het punt eraf te lopen. Schuurde al tegen de beschermkap aan en was in zeer slechte staat.kameel1 schreef:180.000 volgens het onderhoudschema van volvo, dus dat risico zal wel los lopen.
kameel1 schreef:180.000 volgens het onderhoudschema van volvo, dus dat risico zal wel los lopen.
Goed voor de omzet toch?lint schreef:Geen risico mee nemen, de schade na een riembreuk kost een veelvoud van de kosten van een riemwissel.
Ja,dat wel,maar een gewaarschuwd mens telt voor twee toch?lint schreef:Zeker goed voor jullie omzet maar het is wel een aanslag op de financiele toestand van de eigenaar die het risico op de riembreuk neemt!
Helaas lijken sommige personen immuun voor herhaalde waarschuwingen.MarioC70 schreef:Ja,dat wel,maar een gewaarschuwd mens telt voor twee toch?lint schreef:Zeker goed voor jullie omzet maar het is wel een aanslag op de financiele toestand van de eigenaar die het risico op de riembreuk neemt!
Dat is ook heel logisch dat je aan je centen denkt maar het is ook wel lekker dat de riemwissel is gedaan om andere redenen.V70/2.4D/2003 schreef:Bij de aanschaf van de huidige heb ik bedongen dat er een nieuwe riem en verdere daarbij behorende rim ram werd vervangen. Dat was aldus bij een KM-stand van 161.000. En dat niet alleen vanwege het mogelijke risico maar eerlijk gezegd ook vanwege de centen. Kost een paar stuivers, die riemwissel bij een dealer.
Er zijn daarom ook meer wegen die naar Rome gaan.V70/2.4D/2003 schreef:Bij de aanschaf van de huidige heb ik bedongen dat er een nieuwe riem en verdere daarbij behorende rim ram werd vervangen. Dat was aldus bij een KM-stand van 161.000. En dat niet alleen vanwege het mogelijke risico maar eerlijk gezegd ook vanwege de centen. Kost een paar stuivers, die riemwissel bij een dealer.