Pagina 1 van 1
T5 vs T6 (op LPG)
Geplaatst: 18.10.2013 - 00:22
door Turbo Will-I-Am
Ben opzoek naar meer praktijkervaring met het T6 blok.
Alle input is welkom, rij momenteel T5 en aan het overwegen om over te stappen. Of het lekker bij T5 te houden.
Heeft de T6 ook vaste kleppenstoters?
En dan ook T6 op LPG ervaringen zijn welkom!
Re: T5 vs T6 (op LPG)
Geplaatst: 20.02.2014 - 11:26
door joku
Hallo,
Heb nu zo''n 100.000 km. opzitten in een c70 T5 uit 2008. Het betreft een Prins installatie met flashlube.
Tot nu toe zonder klep problemen. Ook geen check engine lampjes. Als ik harder ga rijden (150+, duitsland) rijd ik overigens op benzine. Voor de zekerheid.
Auto is getuned stage 1. Door het hoge octaangetal heeft de Volvo meer pk''s op gas als op benzine 95 octaan! E.e.a. gevoelsmatig niet gecheckt.
Re: T5 vs T6 (op LPG)
Geplaatst: 04.03.2014 - 22:15
door Martijn1234
Hier zelfde ervaring met C70 T5 op Lpg (bj 2007, blok B5254T3).
Is ook getuned: BSR, bescheiden vermogenwinst.
gassysteem van BRC, met electronisch gestuurde klepsmeering.
Lpg heb ik in laten bouwen bij km stand 130k.
50k km gedraaid nu op gas en loopt prachtig.
De injectoren en verdamper kunnen het vermogen heel goed aan (260pk).
Re: T5 vs T6 (op LPG)
Geplaatst: 22.02.2015 - 20:41
door Gimle
Ik heb nog niet zoveel ervaring met de T6, maar tot nog toe doet ie het prima op LPG

Gewoon altijd rustig warm rijden is altijd, maar zeker met LPG, belangrijk...