Pagina 1 van 4

Ervaring met stage 2 tuning d5185pk 6bak bij tunex?

Geplaatst: 18.10.2013 - 15:29
door Harrywarry
Hoi allemaal,

Het lijkt me leuk mijn d5 wat te kietelen. Bij tunex zag ik staan dat een stage 2 tuning het vermogen opkrikt naar 240pk/490nm voor €295.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik begrijp dat er al veel over is geschreven, ik ben echter benieuwd naar ervaringen niet naar vermoedens.

Geplaatst: 18.10.2013 - 15:37
door diesel01
Ik heb bij de dealer Polestar laten inlezen waardoor het vermogen stijgt naar 205pk en 450nm.
De auto pakt makkelijker op en blijft ook behoorlijk versnellen vanaf 140km/u naar illegale snelheden in NL.
De reden dat ik het bij Volvo heb laten doen is dat ze samenwerken met Polestar, of je koppeling 240pk en bijna 500nm aankan betwijfel ik.

Geplaatst: 18.10.2013 - 16:01
door V70/2.4D/2003
Ik zeg: gewoon doen. Wetende wat de 185 PK kan gaat het bij 240 PK/490 Nm helemaal nergens meer over en zal het een "wolf in schaapskleren" zijn geworden.
Voor nieuwe remmen, versnellingsbak en motorblok kun je terecht bij de diverse dealers in NL of zelf gaan sleutelen met spullen van Rima.

Geplaatst: 18.10.2013 - 16:05
door Harrywarry
'Ik zeg: gewoon doen. Wetende wat de 185 PK kan gaat het bij 240 PK/490 Nm helemaal nergens meer over en zal het een "wolf in schaapskleren" zijn geworden.
Voor nieuwe remmen, versnellingsbak en motorblok kun je terecht bij de diverse dealers in NL of zelf gaan sleutelen met spullen van Rima.'

Is dat cynisch bedoeld?

Geplaatst: 18.10.2013 - 16:12
door V70/2.4D/2003
Het geeft in bedekte termen aan waar je risico's liggen. Als het dan zo nodig moet, doe het dan ook goed en ga voor Polestar. Er zijn er hier ook die er BSR in hebben zitten en die zijn dik tevreden.

Maar de gouden tip c.q. boodschap is: hou de toename van het vermogen binnen de perken. Ga niet boven de waarden die diesel01 heeft want daarboven neemt het risico dat het zaakje kapot vliegt alleen maar toe. En voor een prijs van nog geen 300 euro voor iets dergelijks ingrijpends zit je net een stap boven de alhier vervloekte powerbox.

Maar: het zijn jouw centen en is jouw auto. Je vraagt om advies, dat krijg je hier. En zoals Bart Simpson dan meestal roept: "Vooral doen maar kom vooral nadien bij mij voor de reparaties."

Geplaatst: 18.10.2013 - 16:21
door Harrywarry
dat geeft me in ieder geval meer inzicht. Dank daarvoor.
Ben er zeker nog niet uit en ben benieuwd naar ervaringen.
Natuurlijk vind ik mijn portemonnee op korte termijn belangrijk, maar op lange termijn heb ik er natuurlijk niks aan als ik hem in de soep draai.

Geplaatst: 18.10.2013 - 16:23
door diesel01
Harrywarry schreef:'Ik zeg: gewoon doen. Wetende wat de 185 PK kan gaat het bij 240 PK/490 Nm helemaal nergens meer over en zal het een "wolf in schaapskleren" zijn geworden.
Voor nieuwe remmen, versnellingsbak en motorblok kun je terecht bij de diverse dealers in NL of zelf gaan sleutelen met spullen van Rima.'

Is dat cynisch bedoeld?
Boven in het kader staat een Quoteknop gebruik hem het houd de berichten leesbaar.
De strekking van het bericht is dus dat we denken dat er teveel word gevraagd van de techniek als je naar 240pk en 500nm koppel gaat.
De Duitsers kunnen dat beter hebben maar in mijn V70 zou ik het risico niet willen lopen.
Edit Polestar gaat voor €990 en kost een half uur om in te lezen.

Geplaatst: 18.10.2013 - 16:37
door Harrywarry
diesel01 schreef:
Harrywarry schreef:'Ik zeg: gewoon doen. Wetende wat de 185 PK kan gaat het bij 240 PK/490 Nm helemaal nergens meer over en zal het een "wolf in schaapskleren" zijn geworden.
Voor nieuwe remmen, versnellingsbak en motorblok kun je terecht bij de diverse dealers in NL of zelf gaan sleutelen met spullen van Rima.'

Is dat cynisch bedoeld?
Boven in het kader staat een Quoteknop gebruik hem het houd de berichten leesbaar.
De strekking van het bericht is dus dat we denken dat er teveel word gevraagd van de techniek als je naar 240pk en 500nm koppel gaat.
De Duitsers kunnen dat beter hebben maar in mijn V70 zou ik het risico niet willen lopen.
Edit Polestar gaat voor €990 en kost een half uur om in te lezen.

dank je ik wist niet hoe het werkte...., maar of dit nou zo leesbaar is? ;-)

als polestar het in een half uur inleest vraag ik me af in hoeverre dit dan op maat is en waarom dit dan zoveel geld moet kosten....
nogmaals, ik ben een leek en hoop dat jullie ervaringen mij kunnen helpen.

Geplaatst: 18.10.2013 - 16:47
door V70/2.4D/2003
Voor tuning op maat kun je terecht bij Volvotune. Die is forumsponsor alhier en naar ik hier zo lees kunnen ze daar wel wat worden met de software en remappen (of hoe dat ook allemaal mag heten)

Geplaatst: 18.10.2013 - 16:50
door Ben
En als je op www.volvo-forum.nl kijkt zie je de banners van nog meer tuners.

Geplaatst: 18.10.2013 - 16:51
door lint
Tuning altijd laten doen door een betrouwbare firma.
De snelheid van inlezen van de Polestar tuning zegt niets over de kwaliteit, de kosten een goede tuning zitten in de ontwikkeling van de software.

Geplaatst: 18.10.2013 - 17:03
door Harrywarry
ok, het is me duidelijk dat jullie aangeven terughoudend te zijn tav een bedrijf als tunex.

Mijn gevoel zegt mij hetzelfde, maar aan gevoel heb ik niet zo heel veel. Ik ben erg benieuwd naar mensen met ervaringen met deze tuning.

Geplaatst: 18.10.2013 - 17:10
door Laguna-S60
Tunex is ondertussen een grote en bekende tuner op het Laguna forum, zijn nooit problemen mee geweest en mensen werden goed geholpen.

Ook op het V70 forum zijn er mensen die de auto daar hebben laten tunen, weet wel dat het daar echt lopende band werk is. Het is geen uitzondering dat je daar met 5/10 andere klanten in de wachtkamer zit ;)

En zolang je er geen stoplicht sprinter van maak en altijd het vermogen vol benut denk ik dat je ook rustig over de 300.000km gaat met de D5.

Geplaatst: 18.10.2013 - 17:16
door Harrywarry
Laguna-S60 schreef:
En zolang je er geen stoplicht sprinter van maak en altijd het vermogen vol benut denk ik dat je ook rustig over de 300.000km gaat met de D5.
om over de 300k te gaan moet ook nog 3000km rijden ;-)

dank je voor je input!

Geplaatst: 18.10.2013 - 18:13
door Harrywarry
maar om terug te komen op mijn oorspronkelijke vraag,
wie heeft ervaring met tunex?

Geplaatst: 18.10.2013 - 18:20
door Bas1982
niet met een Volvo wel met een vag, gaat regelmatig in storing en dan vermogen weg doordat de turbodruk te hoog is geworden. De auto opnieuw starten lost het probleem op, maar wel vervelend.

Zoals hier al is gezegd, neem even contact op met Obbe van Volvotune. Voor een D5 denk ik wel 1 van de beste en betrouwbaarste in NL. En qua prijs ook netjes.

Geplaatst: 18.10.2013 - 18:53
door Harrywarry
Bas1982 schreef:niet met een Volvo wel met een vag, gaat regelmatig in storing en dan vermogen weg doordat de turbodruk te hoog is geworden. De auto opnieuw starten lost het probleem op, maar wel vervelend.

Zoals hier al is gezegd, neem even contact op met Obbe van Volvotune. Voor een D5 denk ik wel 1 van de beste en betrouwbaarste in NL. En qua prijs ook netjes.
En ben je er mee terug geweest naar tunex? Ben benieuwd hoe hun service was.

Geplaatst: 18.10.2013 - 19:04
door Laguna-S60
Laguna-S60 schreef:Tunex is ondertussen een grote en bekende tuner op het Laguna forum, zijn nooit problemen mee geweest en mensen werden goed geholpen.
;)

Geplaatst: 18.10.2013 - 19:11
door Harrywarry
Laguna-S60 schreef:
Laguna-S60 schreef:Tunex is ondertussen een grote en bekende tuner op het Laguna forum, zijn nooit problemen mee geweest en mensen werden goed geholpen.
;)
ik ga nooit over één nacht ijs ;-)

Geplaatst: 18.10.2013 - 19:12
door Laguna-S60
Nee snap ik, maar dat gaat toch over tientallen auto's.

Is nu ook al 2/3x een meeting georganiseerd.