Pagina 1 van 2

Beschikbaarheid nieuwe D3 (VEA) voor XC60?

Geplaatst: 22.10.2013 - 23:46
door Lukkie
Beste,

Weet iemand wanneer de nieuwe D3, dus de viercylinder van de VEA serie, op de XC60 te bestellen is?

Lukkie

Geplaatst: 23.10.2013 - 08:10
door Discovery
Je bedoelt de 150pk versie? Of bedoel je de 181pk versie?

Geplaatst: 23.10.2013 - 21:03
door Lukkie
Hallo Discovery,

ik heb interesse in de 150 pk versie (eigenlijk wel de 181 pk, maar dat wordt door de Belgische belastingdienst flink aangeslagen)

Grtz,
Luc

Geplaatst: 23.10.2013 - 21:19
door bart simpson
dit jaar iig niet meer

Geplaatst: 23.10.2013 - 22:35
door casper
Lukkie schreef:Hallo Discovery,

ik heb interesse in de 150 pk versie (eigenlijk wel de 181 pk, maar dat wordt door de Belgische belastingdienst flink aangeslagen)

Grtz,
Luc
Als je de wagen in leasing neemt, anders toch niet.

Geplaatst: 23.10.2013 - 23:13
door Lukkie
Hallo Casper,

het wordt inderdaad een leasewagen waarmee ik ca 3,5 jaar mee ga rondtoeren. Anders was de keuze snel gemaakt uiteraard :)

Grtz,
Luc

Geplaatst: 24.10.2013 - 01:44
door casper
Lukkie schreef:Hallo Casper,

het wordt inderdaad een leasewagen waarmee ik ca 3,5 jaar mee ga rondtoeren. Anders was de keuze snel gemaakt uiteraard :)

Grtz,
Luc
Misschien je baas vragen om voor een andere regeling te kiezen, is voor hem goedkoper en gunstiger voor jou.

Geplaatst: 24.10.2013 - 04:11
door Lukkie
Alle suggsties zijn welkom :roll:

Geplaatst: 25.10.2013 - 03:28
door BlackcurrantV70
Km vergoeding en loonsverhoging vragen, heb ik ook gedaan en nu rij ik wat ik wil zonder al die leasing rompslomp.

Geplaatst: 25.10.2013 - 07:20
door Lukkie
Blackcurrant,

bedankt voor de suggestie; gaat helaas bij ons bedrijf niet werken, want reeds eerder al eens aangekaart :-x
Via een een medewerker van de Volvo plant in Gent heb ik vernomen dat in week 47 de D3 VEA in productie gaat. 151 PK zal wel voldoende zijn, desnoods nog een licht tuning to 180 PK.

Grtz,
Luc

Geplaatst: 28.10.2013 - 16:43
door casper
Lukkie schreef: Via een een medewerker van de Volvo plant in Gent heb ik vernomen dat in week 47 de D3 VEA in productie gaat. 151 PK zal wel voldoende zijn, desnoods nog een licht tuning to 180 PK.
In week 47 wordt gestart met de nieuwe D4 motoren, niet met nieuwe D3's,

Geplaatst: 28.10.2013 - 19:06
door bart simpson
er is zelfs nog helemaal niets bekend gemaakt over die D3 motoren

Geplaatst: 28.10.2013 - 21:05
door Lukkie
Hallo Bart,

inderdaad; vandaag met de dealer gebeld en de er zijn nog geen data bekend gemaakt voor productie van de nieuwe D3. Mogelijks vanaf week 20 volgend jaar, met een eerste uitlevering in week 26; ik tracht hier nog via een kennis die bij Volvo Cars werkt meer over te weten te komen. CO2 wordt ook 117 gr/km, wat toch wel een sterke prestatie is voor zo'n type wagen.

Grtz,
Luc

Geplaatst: 29.10.2013 - 14:04
door TomXC60
Lukkie schreef:Hallo Discovery,

ik heb interesse in de 150 pk versie (eigenlijk wel de 181 pk, maar dat wordt door de Belgische belastingdienst flink aangeslagen)

Grtz,
Luc
De D4 word gewoon 11Fpk, dus je betaald niet meer belasting dan bij de 150pk
Dat staat hier vermeld:
http://esd.volvocars.com/local/be/Price ... C60_NL.pdf

Dit geld alleen voor de FWD versie, de AWD versie is 13fpk

Dus D4 181pk FWD:

Dus 495,00€ inschrijving en 366,43€ wegenbelasting jaarlijks

meer info over belastingen:
http://www.touring-verzekeringen.be/aut ... chrijving/

Geplaatst: 29.10.2013 - 16:25
door isomo
Ik denk dat er een foutje zit in de BIV.

Nieuwe 4-cylinder diesels zijn Euro 6!

Voor de S60 in nieuwe D4 configuratie kom je nog niet aan 50€ BIV.

Groeten

Geplaatst: 29.10.2013 - 16:59
door Quota
isomo schreef:Ik denk dat er een foutje zit in de BIV.

Nieuwe 4-cylinder diesels zijn Euro 6!

Voor de S60 in nieuwe D4 configuratie kom je nog niet aan 50€ BIV.

Groeten
Hou eens op hee, diezelfde auto's kosten hier gewoon 1620 Euro aan wegenbelasting per jaar...

Geplaatst: 29.10.2013 - 18:00
door TomXC60
Quota schreef:
isomo schreef:Ik denk dat er een foutje zit in de BIV.

Nieuwe 4-cylinder diesels zijn Euro 6!

Voor de S60 in nieuwe D4 configuratie kom je nog niet aan 50€ BIV.

Groeten
Hou eens op hee, diezelfde auto's kosten hier gewoon 1620 Euro aan wegenbelasting per jaar...
BIV is belasting Voor in inbedrijfstelling, dat heet bij jullie PBM.

Die betaal je wanneer de wagen ingeschreven word.

Onze regering kiest ervoor om zuinigere en milieuvriendelijk wagens te promoten door kostenbesparing op deze.
En dit niet over het algemene aanbod maar een beetje per segment.

Het is toch gewoon mooi dat men in belgie niet enkel de kleine segmenten aantrekkelijk maakt maar ook grotere segmenten voor vernieuwing van het wagenpark.
Zo word de algemene uitstoot ook verminderd en er word meer geld geïnvesteerd in de economie.
(golfje van 22000 euro, of XC60 van 39000 het is in wegentaks bij dezelfde motorvermogens en uitstoot even duur)

Geplaatst: 29.10.2013 - 18:10
door TomXC60
isomo schreef:Ik denk dat er een foutje zit in de BIV.

Nieuwe 4-cylinder diesels zijn Euro 6!

Voor de S60 in nieuwe D4 configuratie kom je nog niet aan 50€ BIV.

Groeten
Minder zelfs 0_°

http://www.polinfo.be/NewsView.aspx?con ... 70&lang=nl

De BIV voor personenauto’s, auto’s voor dubbel gebruik en minibussen die ingeschreven worden door in het Vlaams Gewest gevestigde natuurlijke personen, vennootschappen, autonome overheidsbedrijven en vzw’s, zonder leasingactiviteiten, wordt sinds 1 maart 2012 berekend volgens de volgende formule (art. 97ter Vl. WIGB):
{(CO2 * f + x) / 250}6
* (4.500 + c)
* LC
= BIV

euro 6 = 12,74€

((117g CO2*1+0)/250)^6 * (4500+12.75)*1= 47euro inschrijftax,
ik ga morgen langs de dealer(SERIEUS!!!!!!)

Geplaatst: 29.10.2013 - 18:44
door Lukkie
Gents,

blijkbaar is er ook nog een verschil te maken tussen BIV voor een privé persoon of deze van leasebedrijven.
Zo is de BIV voor een inwoner van het Vlaamse gewest voor zo'n nieuwe D3 of D4 vrij laag (bedrag waarschijnlijk dat hierboven is vermeld).

Bij ons bedrijf leasen we via Leaseplan en daar geldt blijkbaar nog steeds de fiscale PK van de federale overheid. Voor een D4 (181 pk) is de BIV dan ca 2400 euro; voor een D3 (150) pk rond de 800 euro, dus dit is wel een behoorlijk verschil voor exact hetzelfde verbruik! Hier geldt dus de fiscale PK en niet het verbruiks. De VAA (voordeel van alle aard; te vergelijken met de Nederlands bijtelling) is dan wel weer afhankelijk van verbruik en cataloguswaarde. Conclusie: in BE zit alles niet zo logisch in elkaar.

Grtz,
Luc

Geplaatst: 29.10.2013 - 19:53
door Ben
Lukkie schreef:Conclusie: in BE zit alles niet zo logisch in elkaar.
Goh :-)