Pagina 1 van 1

Verschil in koplampen

Geplaatst: 23.10.2013 - 10:52
door dke
Hallo,
Ik heb in de showroom gezien dat er bij de V40 2 varianten zijn in koplampen. Bij navragen aan de verkoper kon die er niet op antwoorden.
Weet er hier misschien iemand wat het verschil is?

Gtrz

Geplaatst: 23.10.2013 - 10:54
door reingraat
Bovenste standaard,
onderste Xenon?

Geplaatst: 23.10.2013 - 11:09
door Peppie Kok
Idd, halogeen vs xenon

Geplaatst: 23.10.2013 - 11:11
door reingraat
Was het een echte verkoper of een toevallige passant?

Een collega van me heeft bij zo'n type zijn v40 besteld waarbij beloofd werd dat via zijn iPhone App ook de airco geprogrammeerd kon worden zodat de auto lekker koel was in de zomer.

Geplaatst: 23.10.2013 - 11:24
door LightStar
reingraat schreef:Was het een echte verkoper of een toevallige passant?

Een collega van me heeft bij zo'n type zijn v40 besteld waarbij beloofd werd dat via zijn iPhone App ook de airco geprogrammeerd kon worden zodat de auto lekker koel was in de zomer.
Dan zit er Volvo On-Call op.

Geplaatst: 23.10.2013 - 11:36
door reingraat
Klopt, maar geen airco op afstand

Geplaatst: 23.10.2013 - 11:49
door LightStar
reingraat schreef:Klopt, maar geen airco op afstand
Klopt idd, wellicht dat dat wel kan bij de duurdere (V60 PiH en V70)

Onderstaand komt van de volvo site:
Mobiele app met vele functies
De eigenaar van een nieuwe Volvo V40 kan met een mobiele applicatie in contact blijven met zijn geparkeerde auto. De applicatie is een uitbreiding van Volvo On Call, wat er oorspronkelijk voor zorgde dat de auto in een noodgeval direct verbinding maakte met een alarmcentrale. De mobiele app, gratis in online app stores te downloaden, is ontworpen zodat de eigenaar zijn auto gemakkelijk van een afstand in de gaten kan houden.

De app heeft de volgende functies:
- Car locator. Geeft de locatie van de auto op een kaart weer. Er is ook een digitaal kompas dat de bestuurder de juiste kant op stuurt.
- Remote door lock. Geeft de status van alle portieren weer. De bestuurder kan de auto met een druk op het scherm van de telefoon openen en vergrendelen.
- Remote heater start. Als de auto is voorzien van een standkachel, kan de bestuurder deze via de app op afstand bedienen.
- Vehicle dashboard. Hiermee heeft de bestuurder toegang tot een schat aan informatie: het brandstofniveau, het gemiddelde brandstofverbruik, de gemiddelde snelheid, de kilometerstand en de stand van de dagteller.
- Car check. De mobiele applicatie voert een check uit op de auto en loopt de verlichting, het niveau van de remvloeistof, het koelvloeistofniveau, het olieniveau en de oliedruk na.
- Driving journal. Hiermee is het mogelijk om gedetailleerde informatie van iedere rit gedurende de laatste 40 dagen te downloaden en op te slaan. Het is ook mogelijk de gegevens als Excel-document op te vragen - een ideale functie voor zakelijke rijders als ritregistratiesysteem.
- Vehicle information. Hiermee kan de bestuurder gegevens over de auto, zoals het model, het chassisnummer en het registratienummer opvragen.
- Theft notification. Als het alarm afgaat, stelt de mobiele app de bestuurder op de hoogte.

Alle veiligheids- en beveiligingsfuncties die deel uitmaken van de eerste generatie Volvo On Call, zijn ook op deze tweede generatie nog steeds van toepassing.

Geplaatst: 23.10.2013 - 11:51
door Peppie Kok
Dacht dat het over koplampen ging en niet over airco op afstand kunnen bedienen?

Geplaatst: 23.10.2013 - 11:53
door LightStar
Peppie Kok schreef:Dacht dat het over koplampen ging en niet over airco op afstand kunnen bedienen?
Klopt ook, alleen klopen de eerste plaatjes niet.. (is geen V40), de verschillen tussen de koplampen zijn:

Plaatje 1 zou bij de V40 Halogeen zijn met Halogeen stadlichtjes

Plaatje 2 is Xenon met LED Dagrij led strips

Geplaatst: 23.10.2013 - 11:55
door reingraat
@Peppie Kok

Klopt, maar in het eerste item werd ook de onkunde van de verkoper aangehaald, hierna ging het off topic

Geplaatst: 23.10.2013 - 12:56
door kisman
Deze 'verkoper' is de naam van verkoper niet eens waard. Wat een sukkel.

Geplaatst: 23.10.2013 - 13:08
door spacewagon
LightStar schreef:Plaatje 2 is Xenon met LED Dagrij led strips
Om helemaal correct te zijn: in de koplamp van de V40 zit geen LED dagrij strips. Er zit wel LED stadsverlichting/parkeerverplichting in de koplamp.

Geplaatst: 23.10.2013 - 13:20
door LightStar
spacewagon schreef:
LightStar schreef:Plaatje 2 is Xenon met LED Dagrij led strips
Om helemaal correct te zijn: in de koplamp van de V40 zit geen LED dagrij strips. Er zit wel LED stadsverlichting/parkeerverplichting in de koplamp.
:lol: daar heb je lichtelijk een punt... ;)

Geplaatst: 23.10.2013 - 13:24
door kisman
spacewagon schreef:
LightStar schreef:Plaatje 2 is Xenon met LED Dagrij led strips
Om helemaal correct te zijn: in de koplamp van de V40 zit geen LED dagrij strips. Er zit wel LED stadsverlichting/parkeerverplichting in de koplamp.
Scerp opgemerkt

Geplaatst: 26.10.2013 - 23:49
door dke
LightStar schreef:
Peppie Kok schreef:Dacht dat het over koplampen ging en niet over airco op afstand kunnen bedienen?
Klopt ook, alleen klopen de eerste plaatjes niet.. (is geen V40), de verschillen tussen de koplampen zijn:

Plaatje 1 zou bij de V40 Halogeen zijn met Halogeen stadlichtjes

Plaatje 2 is Xenon met LED Dagrij led strips
Inderdaad, de foto's zijn van een XC60, maar in de showroom stonden deze ook op de V40. Ook hadden ze allebij geen koplampsproeiers, vandaar deze vraag.

Grtz

Geplaatst: 27.10.2013 - 08:55
door LightStar
Geen koplampsproeiers ? Bij Xenon is dat verplicht.

Geplaatst: 28.10.2013 - 09:57
door Poolrev
Zijn de koplampsproeiers nog wel verplicht? Het valt me namelijk op dat nieuwe modellen ze niet meer hebben, ook niet bij LED-koplampen (o.a. Peugeot 308, diverse BMW's).

Geplaatst: 28.10.2013 - 13:09
door spacewagon
Poolrev schreef:Zijn de koplampsproeiers nog wel verplicht? Het valt me namelijk op dat nieuwe modellen ze niet meer hebben, ook niet bij LED-koplampen (o.a. Peugeot 308, diverse BMW's).
Niet meer, schijnbaar: http://www.sky-xenon.nl/Wetgeving.html

Geplaatst: 29.10.2013 - 12:13
door Poolrev
En terecht vind ik. Die koplampsproeiers hebben eigenlijk ook geen toegevoegde waarde vind ik, ze verbruiken alleen maar heel erg veel ruitenwisservloeistof :wink: .

Geplaatst: 02.11.2013 - 01:42
door dke
Zou dus, zo te lezen, toch een verschil in halogeen en xenon zijn.

Thx