Mijn Volvo's

Alles over de 440 / 460
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Hallo allemaal,

Een tijd geleden had ik mij voorgesteld op dit forum en daarmee ook mijn auto. Een groen exemplaar van een Volvo 440 1.8 GLE uit 1993.

Deze wilde ik gaan opknappen en upgraden. Ik heb sinds gister een tweede 440 gekocht. Dit is een grijs exemplaar zonder roest.

Mijn plannen voor beide auto's:
De grijze:
- een maand mee rijden 's weekend.
- APK waardig maken (APk is tot 12-11-2013)
- Geluid in orde brengen.
- Indien APK te duur is ga ik hem stallen en op mijn gemak kleinigheden opknappen.

De groene:
- Ophalen bij de garage (Eindelijk APK!)
- Elektrische ramen er in zetten.
- Elektrische spiegels er op zetten.
- CDV op afstandsbediening inbouwen.
- Betere geluidsinstallatie inbouwen.

extra informatie van de auto's.
De grijze:
Ik heb hier tot nog toe vrij weinig over te vertellen, bij 3000 toeren trilt de motor vrij hard ook klinkt het geluid heel ruw. boven de 3000 toeren weer mooie soepel. Gordelhouder bestuurder ontbreekt (ik gebruik die van de bijrijder en in geval van passagiers moeten ze op de achterbank). Radio en geluids installatie niet voldoende werkend. geluid gaat alleen over de tweaters en de antenne ontbreekt, was een elektrische. verder een heel standaard auto. De opties hier van zijn: Airco, leder interieur, CDV, startonderbreker (deze overweeg ik om er uit te halen).

De groene:
In mijn vorige topic met het voorstellen kan je lezen dat hij bij de garage staat. Om de kosten te drukken had ik besloten om zelf onderdelen te kopen via marktplaats met als gevolg een vertraging in het APk keuren.

Mijn remklauwen waren niet goed dus ik had deze bestelt via mp en na heel veel touwtrekken en excuses had ik één remklauw van de SET van twee. de tweede is nooit gekomen. De tweede heb ik persoonlijk bij een bedrijf in Deventer opgehaald.

Het volledige lijstje voor de APK volgt als ik zaterdag de auto ophaal. Tevens zal ik binnenkort foto's maken van beide auto's.

Een mede forum lid had mij een contact persoon doorgegeven voor roest bestrijding, dit overweeg ik om toe te gaan passen op de groene omdat deze aardig wat roest vorming heeft op de wielkasten achter.

In de tussentijd heb ik voor mijn stage de auto van mijn moeder gereden, Volkswagen Lupo 1.4 16v '99, deze is één maal kapot gegaan met een kapotte dynamo (mag wel eens na 170.000km). ik heb hierin de afgelopen anderhalve maand 10.000km mee gereden. nu staat hij weer als boodschappen auto thuis.

Ik wens iedereen alvast veel lees plezier met de toekomstige updates!
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Gister avond bezig geweest met de centrale deurvergrendeling met afstandsbediening.

Na veel gezeur en proberen eindelijk werkend gemaakt! De knop waarmee je deur handmatig van het slot kan halen heb ik weg gehaald en de stang vanaf de motor op die plek vast gemaakt. Momenteel is het nog wel erg beunwerk, maar het werkt wel.

ook heb ik gister het elektrische raam aan de bestuurders kant geplaatst, deze werkt goed alleen omhoog gaat moeizaam, maar wel volledig omhoog.

Momenteel is het een heel erg beun werk in de bestuurders deur, vanavond ga ik alle kabels op maat knippen en vast solderen (ipv aan elkaar draaien en plakband, het was immers om te testen).

Ik wilde de elektrische spiegel plaatsen van een Volvo 440 GLT (geloof ik, in ieder geval de hangende spiegels) maar de stekker komt niet overeen met degene die ik in mijn deur heb zitten. Ik heb een GLE. Vanavond draadjes doorknippen en aan elkaar solderen, het is immers voor eigen gebruik dus zolang het maar werkt.

Voor de grijze heb ik een nieuwe elektrische antenne. Deze antenne is voor een 460 (ik neem aan dat het ook op de 440 past) en is ongebruikt.

De Groene heeft iets minder vermogen dan de grijze, maar ze verschillen dan ook 100.000km. Ook heeft de groene een lekke uitlaat, alhoewel hij wel op deze manier door de apk is gekomen. De grijze stuurt veel directer en heeft geen speling in het stuur, de groene wel. De groene is mijn alle daagse vervoer, de grijze heeft voor de bestuurder geen gordelhouder. Deze gordelhouder heb ik bestelt via marktplaats bij dezelfde persoon die ook de remklauw had moeten leveren. Nu heb ik hem gezegd dat hij het naar mijn werk kan sturen, kennelijk is mijn woonplaats te lastig om te schrijven (BeeK).

Ik maak vanavond foto's die ik morgen ga uploaden.
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Gister avond druk aan het solderen geweest. De elektrische spiegel zit er in, dus ik wilde alles dicht maken blijkt de achterkant van mijn portiertas tegen het motortje van de afstand gestuurde CDV in de weg te zitten.

Vanaf dat moment veel problemen gehad hiermee. De stang op maat geknipt, samen met een stukje vinger, en alles in elkaar. Ja het werkte, weer dichtbouwen en het werkte niet meer. Stangetje was uit het gat bij het slot gevallen, vast gezet met een tie rip en weer getest zonder dicht bouwen. het werkte, weer dichtbouwen en weer gezeur. Hij ging nu wel dicht maar niet van het slot af. vele opties geprobeerd en veel frustratie gehad. Het spul aan de kant gezet en met de zilveren auto naar mijn vriendin.

Na een nachtje slapen heb ik de oplossing gevonden, ik moet een beugel maken waarmee de motor verder van de kant komt te zitten waardoor de portiertas hem niet naar binnen drukt.

Eerst ga ik het proberen met afstand busjes, als dat niet werkt moet ik een stuk metaal buigen en gaten boren waarmee die ook van de kant komt.

Op marktplaats een mooie deal gemaakt voor een set elektrische ramen met knoppen. de deal zag er als volgt uit: voor een totaal prijs van 36,75 had ik 1. elektrische modules links en rechts voor 2. de bedienings knoppen voor de ramen en spiegels 3. binnen verlichting met leeslampjes en 4. verzendkosten. Deze onderdelen ga ik in de grijze bouwen om hem wat luxer te maken.

Gister het verbruik van de groene verrekent. Hij rijd ongeveer 1 op 12,5, dit komt door de brede banden die er onder zitten, straks met winterbanden zal het verbruik wat gunstiger worden. er zitten volgens mij 225x45R15 onder. Vrij breed dus.

Ook nog een week geleden, toen ik net 1 dag mijn grijze volvo had, een set audi velgen op de kop kunnen tikken, het zijn 17 inch velgen van een S3 uit 2008 met stoeprand schade. ze hebben maar 110 euro gekost, de banden zelf wil ik gaan verkopen voor 50-75 euro, dan de velgen laten repareren voor 125 euro per velg. Met wat gedult op marktplaats kan ik wil all season banden vinden en er op zetten, ik heb momenteel het geld niet maar ik had een mooie deal van 140 euro op een set daar zou dan nog 60 euro voor opleggen balanceren en ventiel bij komen. Grofweg ben ik dan dus 800 euro kwijt voor een gloednieuwe set velgen en banden. Deze wil ik dan gaan verkopen voor €1250,- wat ze ook waard zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Update voor groen:

Na een stel dagen frustratie toch de CDV op afstandsbediening ingebouwd en werkend.
Elektrische ramen links en rechts zitten er in en ook de elektrische spiegels.

De ramen gaan allebei goed naar beneden alleen omhoog gaat moeizaam, het duurt denk ik wel 30 seconde voor rechts en 20 voor links. Het voordeel is dat ik ook voor de bijrijders kant het raam kan openen. Maar je werkt met tweedehands spul dus het werkt niet zoals nieuw.

Alles is werkend. Nu wil ik nog de boxen in de hoedenplank aan gaan sluiten, hier voor moet ik de binnen beplating aan de achterkant verwijderen om bij de bestaande kabels te komen.

De boxen werkend maken doe ik wanneer ik een nieuwe radio heb, nu moet ik hem steeds opnieuw instellen. De kabels door gemeten, de stekkers zijn omgezet naar ISO standaard. A4 heeft constant stroom en A7 geschakeld op contact zoals het hoort. Het is dus de radio zelf ik ben alleen nog niet in staat geweest om een andere radio te proberen. De radio was trouwens gratis dus het geeft niet zo veel dat hij niet naar behoren werkt.

Up date voor grijs:

Alle benodigde onderdelen zijn binnen op de gordel houder na. Binnenkort als ik zin heb de ramen elektrisch maken en de beplating uit de kofferbak halen.

Verder is de auto naar mijn weten APK waardig en komt deze straks probleemloos door de apk.

Zoekt iemand nog een volvo? u bent welkom om een bod te doen op één van de twee, een keer komen kijken is ook geen probleem.
Volvo 440 1.8 GLE Maart 1993 (Groen, 230.000km).
Volvo 440 1.8 GLE April 1993 (Zilver 124.000km).
Foto van de auto's:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8624_n.jpg
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

RubenB schreef: De ramen gaan allebei goed naar beneden alleen omhoog gaat moeizaam, het duurt denk ik wel 30 seconde voor rechts en 20 voor links.
Haal eventuele stickers van de ruit af.
Probeer eens wat rubberspray (valma of holts, of ed), bij die van mij gingen ze toen net wat soepeler.
nick460
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
Locatie: Leiden

Da's ook typisch, bij mij is het ook het rechterraam aan de voorzijde wat moeilijk omhoog gaat, de andere drie gaan prima. Dacht eerst dat ik het mechanisme iets scheef had vastgezet, maar nadat ik alle bouten iets had gelost en het raam een keer of wat had geprobeerd en het spul weer vastgezet, was het probleem er nog steeds.
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Leuk om te horen dat er iemand zo goed mee bezig is. Als tip: de spray die ook voor het snel laten stromen van water op de zijruiten (rain-x ofzo) werkt hier ook goed voor.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Ik heb de rubbers ingespoten met vaseline spray, hij gaat nu net wat makkelijker omhoog. Het hoeft mij ook niet super snel, ik heb nu het voordeel dat ik 'm in ieder geval open dicht kan doen als bestuurder.

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik niet logisch nadacht toen ik zag dat de rail een kromming had, wat best logisch is. Deze heb ik iets verbogen en toen het verstand terug kwam stopte ik er mee :P

Alles zit er momenteel in en is netjes dicht gebouwt, ik ben zelf blij met het resultaat. Ik ga komende week beginnen met de ramen van de grijze elektrisch te maken. Ik wacht nog steeds op mijn gordelhouder van meneer van marktplaats. Vanochtend een mailtje gekregen met de vraag of die al binnen was. Ik heb hem terug gemailt van niet en dat hij het deze keer maar naar mijn werk/stage moet sturen in apeldoorn, misschien lukt dat wel.

Verder heb ik aan de grijze helemaal niks gedaan.

Ook ben ik er laatst achter gekomen dat mijn kofferbak, van de groene, aan de rechter zijde is door geroest, je kan dus gewoon naar buiten kijken. Ik vraag me dus sterk af of dit de moeite nog waard is om te bestrijden. ook lijkt het of het bij de dorpel dicht is geplamuurd. onder de lijsten bij het raam had ik eerder al hammerrite toegebracht maar de roest trekt er net zo hard weer doorheen. De delen die dus gelast zouden moeten worden zijn het volgende: raamlijsten voor, wielkasten links en rechts achter, kofferbak rechter zijde en onder het reserve wiel (linker zijde kofferbak niet bekeken). Ik ben bang dat deze auto, qua kosten, niet meer te rechtvaardigen is om te laten lassen. hooguit dat ik de delen laat lassen die nodig zijn voor de apk.

Verder rijdt de groene auto toch nog heerlijk en maak ik degelijk kilometers (900km per week). Ergens onderweg een loodje verloren waardoor een wiel uit balans is, 90km/h is goed te doen, vanaf 100km/h en sneller is het trillen hinderlijk. er lekt iets olie maar ik heb een oliedruk meter waaraan ik kan zien dat de druk bij 3000 toeren voldoende is. hij zweet bij de cilinder kop en of kleppen deksel. het lekken zit aan de bestuurders kant. Het kan de koppakking zijn aangezien hij een tuffent geluid maakt bij bepaalde toeren, misschien heb ik dit verward met een lekke uitlaat. Ik hou de olie goed in de gaten of deze melk achtig is, voorlopig is die nog mooi doorzichtig. De auto heeft een grote beurt gehad en start schakeld rijd als de grijze, de 100.000kilometer verschil merk je wat dat betreft niet. Alleen het vermogen is wat minder door de extra kilometers.

Dingen die ik binnenkort ga doen:

Met de grijze volvo aan de slag, elektrische antenne installeren (er zit nu eentje die je met de hand uitschuift waarvan de antenne is afgebroken) ik moet even kijken of het bestaande gat te gebruiken is. Anders moet ik de bevestigings beugel aan passen. Natuurlijk de ramen elektrisch maken. Binnenverlichting met leeslampjes installeren. Radio er uit halen en kijken hoe het met de bekabeling gesteld is. ook meteen even alle boxen er uit om de staat er van te bepalen. Dan even voor beide auto's kijken hoe de kabels hiervan lopen. ook meteen kijken voor een auto radio op marktplaats, kortom marktplaats in de gate houden.

Voor de groene even kijken of ik een andere plank kan vinden/maken die over het reserve wiel heen gaat, het is nu een grote sompige verbogen bende. even kijken wat er mis is met de linker geluidsbox voor, komt geen geluid uit.

helaas is de geldkraan op dus er komt even een rem op de auto's te staan. Ik heb al het geld nodig om op stage te komen, gelukkig carpool ik met een vriend dus kost maar EUR50 euro per week aan benzine. Daarnaast betaal ik EUR80 euro verzekering voor de groene en EUR45 verzekering voor de grijze. De belasting is EUR33 per auto per maand. De verzekering op de groene is EUR80 omdat ik in het begin van de winter van vorig jaar een kleine aanrijding heb gehad. Ik had nog geen winterbanden onder de auto en gleed dus door tegen mijn voorganger. De bumpers raakte elkaar heel zachtjes en de voorganger had 1 krasje en mijn auto, natuurlijk Volvo hè, had niks. EUR1800,- schade voor een nieuwe bumper... Het was een Volkswagen polo uit 2012. Soms denk ik achteraf was ik maar weg gereden. Het kost mij nu in totaal 2000 euro extra aan verzekering omdat ik in de malus zit door dit voorval.

Als beginnend bestuurder kan ik dus sterk aanraden om een malus/bonus garantie af te sluiten! het kost bij mij EUR7.50 extra per maand maar ik heb er spijt van dat ik dat toendertijd niet had.

Hebben mensen interesse in foto's van hoe de autos er bij staan? qua interieur en uiterlijk, plus en min punten? Dan zal ik binnenkort goede foto's maken, het is steeds dat ik na werk aan de slag ga met de voertuigen, maar aan het einde van de dag is mijn accu van mijn mobiel leeg.

PS. nog even wat extra informatie over de CDV. je heb twee uiterste van zo'n motor, open en dicht, daar moet je in het midden van zitten. dat houdt in dat je dus niet de stang op maat maakt wanneer de motor op standje open of dicht staat maar er tussen in. Ik heb twee beugels gemaakt en vast gemaakt met aftandsbussen zodat de porttiertas niet tegen de motor aandrukt. de stang van de actuator (het motortje) vast gemaakt op de knop voor open dicht van het slot. Deze knop zit er dus ook weer. Het vast maken heb ik gedaan met een blok met één gat waar de motorstang aanzit en een gleuf die voor de knop is. Deze zet je vast met kleine imbus boutjes. Als je er zelf mee aan de slag gaat snap je vanzelf wat ik bedoel. De knipperlichten heb ik nog niet naar gekeken. op de foto is, slecht, een blauwe draad te zien die achter de twee draden van de motor liggen, deze is voor het sluiten van de ramen nadat je de deur op slot doet, ik vind dit niet nodig dus geen gebruik van gemaakt. ik heb nog foto's van toen ik de computer voor CDV installeerde, ook leuk om te zien hoeveel bende er lag, plus nog wat meer foto's uitleg volgt. Deze foto's heb ik gemaakt afgelopen zomer (zin is niet helemaal lekker, ik zit veel met engels en nederlands door elkaar vanwege studie).
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Foto's:

De derde foto is de raam schakelaar, niet het relais. Klein foutje met uploaden. Zoals je kan zien op de foto's van de raamschakelaar, er zit geen airbag op mijn auto. Ook zie je dat, natuurlijk vorige eigenaar kennende, alles is door geknipt. heeft dus in het verleden twee schakelaars gezeten van de SEAT. Die draden heb ik rechtstreeks op de polen van de schakelaar gesoldeert. die van de spiegels waren wel plug & play.

Ook is te zien dat het midden van mijn dashboard open lag. hier heb ik kroonsteentjes verwijderd en gesoldeerd.

Op de foto's van het relais is een lomp gelegde gele kabel te zien. Deze loopt vanaf de oliedruk sensor tot de meter. Vorige eigenaar die dat heeft gedaan vond het niet nodig om dit netjes te doen. Deze is onder meer in het midden van mijn dashboard op maat gemaakt en gesoldeerd ipv kroonsteentjes (wat heb ik een hekel aan die dingen wanneer die permanent gebruikt worden ipv solderen).

Op het stuur ligt een lampje, deze knipperd wanneer de deur op slot is en het lijkt dus net alsof er een alarm op mijn auto zit. op diezelfde foto zie je mijn zeldzame airco unit hangen. deze werkt gewoon naar behoren, de airco zelf niet, wederom is het de vraag of het te rechvaardigen is om dit te laten repareren.

Ik zal binnenkort wel een foto maken met de kabels die ik over heb gehouden. het is zo'n 5 meter aan kabel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=59789

Graag even uw aandacht voor het boven staande topic.

Ik ben opzoek naar een gordelhouder voor mijn 440. details in de link
Volvo 440 1.8 GLE Maart 1993 (Groen, 230.000km).
Volvo 440 1.8 GLE April 1993 (Zilver 124.000km).
Foto van de auto's:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8624_n.jpg
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Kijk anders even op de sloop. De 440 ligt met bosjes op de sloop en ze hebben allemaal een gordelverklikker.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

het probleem is dat ik geen tijd heb in verband met werk/stage. tegen de tijd dat ik klaar ben zijn alle slopen al weer dicht. en zaterdag moet ik de auto wegbrengen voor apk. dus als iemand er één heeft en hij op gestuurd kan worden zal hij toch voor zaterdag in huis moeten zijn.
Volvo 440 1.8 GLE Maart 1993 (Groen, 230.000km).
Volvo 440 1.8 GLE April 1993 (Zilver 124.000km).
Foto van de auto's:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8624_n.jpg
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Dank zij Clank heb ik sinds gister een nieuwe gordel houder voor de grijze auto! Morgen ochtend gauw inbouwen voor dat die naar de APK garage gaat.

Even een vraagje over mijn groene: als ik ver instuur hoor ik een sterk kloppend geluid wat samen gaat met schokken. Ook lijkt het of er iets in de voor ophanging niet goed zit waardoor het lijkt als of de wielen speling hebben, iemand enig idee? Hij is in die conditie apk gekeurd, of ze hebben het over het hoofd gezien of het is niet erg.
Volvo 440 1.8 GLE Maart 1993 (Groen, 230.000km).
Volvo 440 1.8 GLE April 1993 (Zilver 124.000km).
Foto van de auto's:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8624_n.jpg
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Als het alleen bij ver insturen is, kan het zijn dat het je homokineten zijn.

Is het overigens nog wel gelukt met het er in zetten van die gordelhouder?
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Ik ben eerder van werk gegaan en even langs raalte geweest. Daar ben ik er achter gekomen dat er twee versies zijn waar de houder aan vast zat. 1is actief en de ander passief, zo'n pasieve is vast bouten en dan is het klaar. Verder geen kabels enz.

Ik heb helaas niks gevonden dus vanavond marktplaats af zoeken. Ik kan wel straks de elektrische raam schakelaar in het midden console zetten. Dan zal ik in het weekend eveb de ramen elektrisch maken. Helaas heb ik weinig tijd ivm verhuizing.
Volvo 440 1.8 GLE Maart 1993 (Groen, 230.000km).
Volvo 440 1.8 GLE April 1993 (Zilver 124.000km).
Foto van de auto's:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8624_n.jpg
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Jammer genoeg stond er inderdaad maar 1. Toch jammer dat het niet gelukt is.

Overigens zitten er in Deventer nog 2 slopen. Precies naast elkaar http://goo.gl/maps/xpu9A. Die zijn allebei tot volgens mij 6 uur open. Hier heb ik toen voor onze 440 nog wel wat kunnen halen.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Is het nog gelukt en issie met vlag en wimpel door de apk?
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

nee, hij is momenteel geschorst. Ik heb er wel een nieuwe gordelhouder in, ik vond een complete set uit een 900 (geloof ik, niet goed naar gekeken) serie. Hij zit nu net onder de zitting dus los maken is even wennen. In het middenconsole heb ik ook meteen even de schakelaars voor de ramen aangesloten.

Ik heb helaas geen tijd gehad om hem naar de garage te brengen dus heb ik gekozen om hem te schorsen voorlopig. Ik moest dit weekend verhuizen, naar de tandarts naar de film met mijn vriendin en nog meer van die kleine dingen. Hierdoor ben ik er dus niet aan toe gekomen.

Even een snelle update over de auto's:

De grijze,
Zoals boven genoemt is die zo ver ik weet apk waardig, ik moet alleen even de tijd en moeite nemen om hem naar de garage te brengen. Ook moeten hier nog steeds de ramen in en de elektrische antenne.

De groene,
Zoals eerder vernoemt heb ik met ver insturen, en rijden, een zwaar geluid van metaal en harde schokken. Dit heb ik al vanaf het begin. Ook zit er speling op het stuur, het is geen nieuwe auto en ik kan hem prima op de weg houden. Een lichte tik in de motor? Heel iets zweten, lijkt minder te worden. De olie druk is bij stationair draaien net in het rode van de druk meter, tijdens rijden rond de 2000 toeren prima op druk. Het geluid van de radio doet het alleen over de rechter boxen voor en achter. hier heb ik nog niet naar gekeken. de elektrische ramen werken goed, rechts gaat nog steeds moeizaam omhoog en links werkt als nieuw. centrale deurvergrendeling op afstands bediening werkt heerlijk en altijd. Binnenkort even de winterbanden er onder leggen. Met de roest nog helemaal niks aan gedaan, geen tijd voor om het in de hammerrite te zetten. inmiddels sinds ik hem terug heb van de apk 1800km mee gerden. 2 volle tanken met 600km per tank bij constant 100km/h op de snelweg. de derde, en huidige, volle tank al 650km gereden met een constante snelheid op de snelweg van 90km/h en nog een centimeter uit het rode. De brede banden liggen er nog steeds onder dus met winterbanden word het verbruik nog gunstiger.

De APK rekening is binnen en zag er als volgt uit:
APK EUR35.68
- viergastest EUR10,-
- fuseekogel (2x) EUR111,-
- motorolie (5x) EUR52.50
- klein materiaal EUR7.50
- stabilisatorstang (2x) EUR52.50
- ruitensproeier vulling EUR4.50
- Remslang (2x) EUR33.-
- Remleiding EUR20,-
- Knelkoppeling EUR7.50
- Remvloeistof EUR12.50
- Arbeidsloon (x8 ) EUR340,-

totaal incl BTW21% €830.88

Daar bij komt; het monteren, en gasdicht, maken van de einddemper, remklauwen voor met nieuwe remblokken en een vers oliefilter. Dit had ik mee geleverd. Ook is de versnellingsbak olie ververst waardoor hij fris schakeld.

Dat was even slikken. Ik heb mijn stiefvader heel erg lief aan gekeken om dit voor te schieten. Hem betaal ik in vier termijnen terug. Alles wat vervangen is zijn degelijke dingen die een x aantal jaren mee moeten kunnen. Zolang de motor het volhoud hoeft er geen groot onderhoud, los van de roest, gepleegd te worden. Mijn grens is EUR1000 per jaar aan een auto hier zit ik dus net aan.

Mijn totaal prijs voor anderhalf jaar is grofweg EUR1500,- dat is inclusief aanschaffen. Best netjes als je het mij vraagt, ik rijd dan een auto met veel luxe en tot dusver een betrouwbare motor.

even een vraagje,
Ik deed laatst beide ramen tegelijk omhoog waardoor de zekering er uit sprong, weet iemand hoeveel ampère dit moet zijn? er zat 15 amp in en nu zit er 20 amp in omdat ik zo snel niks anders had.
Gebruikersavatar
Rsport
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
Contacteer:

Dure rekening, maar zoals je zelf al zegt, dan kan je weer een hele poos vooruit als het goed is.

Goed bezig, nu gauw de groene afmaken qua opties en genieten maar!
Volvo 480 GT-Turbo 1995
Volvo V40 T4 1998
Volvo 460 1.7 GLE 1990
Volvo 850 TDI 1996
Volvo 480 Turbo 1994
Volvo 850 2.3 T5 automaat 1994
Volvo 460 2.0 Sports Line 1995
Volvo 460 1.8 1996
Volvo 460 1.6 1995
Volvo 480 GT-Turbo 1994
Volvo 480 Turbo 1993
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Jammer dat hij nog niet voor de apk is gegaan. Ben best benieuwd.

Het zekeringsprobleem komt waarschijnlijk omdat ie aan een kant moeilijk gaat. Kost veel vermogen en dus veel ampere op die manier. Ik zou wel adviseren 15 ampere terug te zetten.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”