Pagina 1 van 1
Software probleem
Geplaatst: 25.10.2013 - 20:57
door P-Stone
Af en toe gebeuren er vreemde dingen met mijn XC60.
Enkele weken geleden stond plots de zetelverwarming aan, maar volgens de indicatie stond hij uit. Hoe ik ook op de knop drukte, de zetelverwarming bleef aan (en de indicatie bleef uit). Motor uitgeschakeld en weer aan, alles terug normaal.
Gisteren werkte de approachverlichting niet. Vanalles geprobeerd, zonder succes. Na verder ge-experimenteerd te hebben bleek de follow-me-home verlichting ook niet te werken. Vandaag bleek alles weer in orde met de verlichting.
Maar... vandaag kon ik op de radio geen DAB1 of DAB2 selecteren. Benieuwd of dat morgen terug gaat werken.
Iemand enig idee wat er aan de hand is met mijn wagen ?
Geplaatst: 25.10.2013 - 22:02
door lint
De auto laten uitlezen bij de dealer geeft vaak meer duidelijkheid over de mogelijke oorzaak van de storing.
Geplaatst: 26.10.2013 - 14:29
door P-Stone
Ik zou eigenlijk wel verwachten dat de dealer bij het uitlezen van de auto wel kan zien dat er fouten geweest zijn. Maar kan hij ook zien wat de oorzaak was ?
En dan is eigenlijk mijn voornaamste vraag : heeft er nog iemand dit soort ervaringen ? Want de dealer kan mij natuurlijk wijsmaken wat hij wil, daarom dat ik even via het forum wou vernemen wat de ervaringen zijn.
Geplaatst: 26.10.2013 - 14:41
door MarioC70
Rare veronderstelling, als je er van uitgaat dat je dealer je van alles wijs probeerd te maken,als je zo weinig vertrouwen hebt in Volvo,dan had ik een Opeltje gekocht,sorry hoor,maar ik moest dit even kwijt.
Geplaatst: 26.10.2013 - 15:50
door renezzzz
MarioC70 schreef:Rare veronderstelling, als je er van uitgaat dat je dealer je van alles wijs probeerd te maken,als je zo weinig vertrouwen hebt in Volvo,dan had ik een Opeltje gekocht,sorry hoor,maar ik moest dit even kwijt.
Niet te negatief denken, ik denk dat hij bedoeld dat de dealer het eventueel ook niet weet en dat natuurlijk niet zo kan brengen. Of dit nu een Volvo of een Dacia "goedkoopste model" is. Dit kunnen ontzettend vervelende en langdraderige problemen zijn... Ik zelf heb als techneut ook weinig vertrouwen in dealers/garages vwb dit soort "zachte" problemen. Zeker als dit buiten de garantie valt.
Geplaatst: 26.10.2013 - 17:16
door jp-v60
MarioC70 schreef:Rare veronderstelling, als je er van uitgaat dat je dealer je van alles wijs probeerd te maken,als je zo weinig vertrouwen hebt in Volvo,dan had ik een Opeltje gekocht,sorry hoor,maar ik moest dit even kwijt.
Nou ik begrijp hem wel, dealers maar ook vakgarage's maken misbruik van de onkunde van de klant.
Menigmaal dingen van de rekening moeten praten die echt onzin waren of zinloze adviezen.
Een keer gebeld, dat de remschijven vervangen moesten worden, nou die zijn nog 25.000 km meegegaan binnen de norm. Ruitenwissers vervangen terwijl de ( oude ) er net twee weken opzaten, op de factuur vermelden dat ruitensproeierreservoir is bijgevuld, terwijl ik die de avond ervoor nog tot de nok had bijgevuld. Dus je kan niet zomaar vertrouwen op de blauwe ogen van de garage.
p.s. ik heb het hier in mijn geval over de mercedes dealer.
Geplaatst: 26.10.2013 - 17:21
door P-Stone
Wel, dit is mijn eerste Volvo, tot nu toe altijd Toyota gereden. En ik heb altijd gevonden dat Toyota's goede wagens zijn, maar ik ben van merk veranderd omwille van de, laat ik het beleefd houden, onzin die ik daar de laatste jaren met de regelmaat van de klok moest aanhoren. Ik kan er een boek mee vullen.
Nu ben ik dus overgestapt naar Volvo en ik ben heel blij met mijn keuze want de wagen is zeker beter en degelijker dan alle vorige wagens, maar over de verdeler kan ik toch ook al weer een (voorlopig dun) boekje schrijven.
Volledig off-topic, ik weet het, maar inderdaad : mijn vertrouwen bij de Volvo-verdeler is zoek geraakt (Misschien vind ik het nog wel terug). En bij Opel (bij elk merk) zal het tegenwoordig wel hetzelfde zijn : er zijn goede en minder goede verdelers, jammer genoeg staat het niet op hun uithangbord.
Geplaatst: 26.10.2013 - 17:52
door MarioC70
Als je niemand keer kunt vertrouwen,dan is het einde zoek natuurlijk,dan kun je niets meer kopen.
Gelukkig zijn er ook eerlijke bedrijven.
Ben blij dat ik alles zelf kan doen aan m,n auto,dan hoef ik daar in ieder geval niet over na te denken.