Pagina 1 van 1

S40

Geplaatst: 05.06.2006 - 13:36
door hvdmountain
Ik heb wat vraagjes over een s40 uit 1998. Het schijnt een optie te zijn geweest om een passagiersairbag te laten plaatsen, is het ook mogelijk om dat nu alsnog te doen? Is het tevens mogelijk het houtinleg te vervangen door andere inleg? Dus ook het stuur etc.? Ook zie je bij sommige s40's géén asbak zitten onder de radio, bij anderen weer wel. Is deze gewoon er uit te klikken ofzo? Verder weet ik dat je met een T4 euro98 moet tanken, is dit bij een 2.0T otok noodzakelijk? Wat kunnen evt. gevolgen zijn van euro95 tanken? Als laatste een algemene vraag: is het mogelijk een compleet nieuw kenteken aan te vragen voor een auto? Soms zie je auto's rijden met een litteken (een 1'tje of 2'tje als het kenteken getolen is geweest). Dus een compleet nieuw kenteken,dat je van dat litteken af bent.

Groetjes, Henry

Geplaatst: 05.06.2006 - 16:36
door Robbocop
Voor je oktaan gehalte, kijk ook even aan de binnenzijde van ja tankklepje. Daar staat vaak welke benzine benodigd is. Ik heb zelf een T4 maar tank stiekum euro 95, vanwege de prijs. Als ik lange stukken rijd dan tank ik altijd >98 ron. Maar vooral draai ik niet te hoge toeren, dan snapt het motormanagement er geen zak meer van en gaat ie wat stotteren en kloppen. Wanneer je gewoon lekker "cruist" kan euro 95 makkelijk denk ik, hoge belasting tank aub dan >98 ron.

Groet Rob!

Geplaatst: 06.06.2006 - 11:41
door hvdmountain
Verder niemand enig idee?

Geplaatst: 06.06.2006 - 11:44
door Paul
Kenteken, doen ze pas als je problemen hebt met valse bonnen op jouw kenteken. Die procedure duurt ongeveer 2 jaar en dan krijg je een nieuwe plaat.

Later een airbag bijplaatsen is geen optie, alleen een fabrieksoptie.

Geplaatst: 06.06.2006 - 12:51
door Renkel
@hvdmountain>>>(een 1'tje of 2'tje als het kenteken getolen is geweest). dit geldt ook als deel 3 zoek is bij koop of verkoop, dus hoeft niet altijd diefstal zijn, heb ik gehad.

Geplaatst: 06.06.2006 - 13:17
door hvdmountain
Renkel schreef:@hvdmountain>>>(een 1'tje of 2'tje als het kenteken getolen is geweest). dit geldt ook als deel 3 bijvoorbeeld zoek is, dus hoeft niet altijd diefstal zijn, heb ik gehad.
Dat wist ik niet, zo leer je nog wat op je vrije dag :sunny:
Paul schreef:Later een airbag bijplaatsen is geen optie, alleen een fabrieksoptie.
Als ik dat per sé wil moet ik dus een compleet dashboard vervangsen, of een andere s40 kopen? :roll:

Geplaatst: 06.06.2006 - 13:28
door menjo
Paul schreef:Later een airbag bijplaatsen is geen optie, alleen een fabrieksoptie.
Als ik dat per sé wil moet ik dus een compleet dashboard vervangsen, of een andere s40 kopen? :roll:
Niet je complete dashboard, ik denk alleen de bovenplaat. Het stekkertje voor de airbag zit al in de middenconsole. In totaal wel een erg duur geintje denk ik.

Geplaatst: 06.06.2006 - 13:29
door Okke
Klopt...Hou er overigens rekening mee dat Volvo de airbags garandeerd voor een periode van 10 jaar vanaf de productiedatum van de auto. Dat kan in jouw geval dus al in 1997 zijn. Je kan dit controleren bij het linkerachterportier, daar staat hoeveel, wanneer en welke airbags zijn geplaatst.

Geplaatst: 06.06.2006 - 13:35
door marsm104
Andere Volvo kopen... of haal een zakje balonnen bij de Zeeman :P

Geplaatst: 06.06.2006 - 13:35
door hvdmountain
haha, waterbalonnen?

Geplaatst: 06.06.2006 - 17:02
door hvdmountain
Om mijn vraag nog een beetje uit te breiden, ik heb wel eens horen zeggen dat je met een T4 keihard kunt gaan en dat een 2.0T gewoon een betrouwbaar blok is. Is het dan zo dat een 2.0T betrouwbaarder is dan een T4?

Ligt er trouwens in een T4 (1998) vooraf al bedrading voor cruise control?

Geplaatst: 06.06.2006 - 18:04
door menjo
Bij mijn weten is een T4 niet minder betrouwbaar dan de 2.0T

Bedrading voor een cruisecontrol ligt er denk ik niet (bij mijn oude auto (ook benzine) niet iig). Een volledige inbouwset kost ongeveer 300 euro.

Geplaatst: 06.06.2006 - 18:50
door Denniskl
Bij de T4, was daar niet iets met/bij de turbo?

Geplaatst: 08.06.2006 - 15:13
door hvdmountain
Denniskl schreef:Bij de T4, was daar niet iets met/bij de turbo?
Wat dan?

Geplaatst: 08.06.2006 - 15:33
door hvdmountain
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata ... 8&cache=no

"Problemen
De motor heeft soms kuren. Het is wel 2x gebeurd dat midden op de snelweg de motor afsloeg. Snel handelen is dan wel vereist; vooral als je in een bocht zit want de stuurbekrachtiging slaat dan ook vast.
Wat iets vaker gebeurd is dat er geen vermogen is. Het gaspedaal intrappen heeft geen nut, er gebeurd niets. Even terugschakelen en er is weer vermogen. Het moet dan wel even ’gereset’ worden door de motor even uit te zetten. De garage kan dit euvel niet verhelpen."

Dat misschien? Of is dat ook bij een 2.0T?

Geplaatst: 08.06.2006 - 15:41
door menjo
Voor zover ik weet zijn er geen grote problemen bekend met de T4, een turbo wil natuurlijk wel eens kapot, maar dat geldt ook voor de 2.0T en de diesels. Ik heb wel eens gehoord dat de turbo controller (wat het ook mag zijn) wel eens kapot kan gaan, een nieuwe schijnt 60 euro te kosten. Verder bijvoorbeeld de lucht massa meter die gevoelig is, maar ook dat geldt eigenlijk weer voor alle modellen.