Vroeg me af wie welk thema gebuikt in het dashboard. Dit omdat ik zelf tijdens het wachten op mijn auto er zeker van was dat het "Performance" zou worden, terwijl deze nu vrijwel standaard op "Eco" staat.
Ik vind dit thema beter bij de auto passen qua kleuren en het is natuurlijk heel erg leuk om "e"-tjes te verzamelen
Drop je commentaar waarom jij voor jouw thema kiest... (of andere teksten die je kwijt moet).
Geplaatst: 28.10.2013 - 13:13
door LightStar
Elegance (R-Design MY13)
Geplaatst: 28.10.2013 - 13:38
door Tankiej
Performance in contrast mode (R-Design MY14)
Ik vind de digitale snelheidsmeter prettig, vandaar Performance. In contrast mode is hij iets minder fel, dat kijkt wat prettiger.
Geplaatst: 28.10.2013 - 13:43
door spacewagon
ECO in de kleurenmodus. Waarom?
Omdat ik het Elegance niet zo mooi vind met dat bruin. Bovendien heb ik niet zoveel aan de temperatuur van de koelvloeistof. Die gaat rap naar de helft en blijft daar altijd staan. In ECO heb je daar zo'n leuke ECO-guide. Die is dynamisch.
Performance vind ik wat onrustig, met de grote getallen die verspringen als je iets langzamer of iets harder rijdt. Daarnaast vind ik het rood ook schreeuwerig. De linker meter is bij mij (bijna altijd) een meter voor de cruisecontrol; maar is niet echt heel duidelijk. Power meter is wel leuk!
Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Geplaatst: 28.10.2013 - 13:45
door Get!em
Eco in contrast modus. Lekker rustig, en samenvallende kleur met SCT scherm.
Bovendien meeste nuttige info. Elegance biedt dan net wat minder.
Performance is even leuk, maar voor lange stukken cruisen te onrustig voor mn ogen. Voor bergritten of stadsrijden zou ik em daar zo weer opzetten.
Bovendien kan ik met de digitale snelheidsmeter niet in mijn perifere zicht de snelheid inschatten, terwijl dat met de performance/eco meter met wijzer wel makkelijker gaat.
Geplaatst: 28.10.2013 - 14:03
door Voskuh
Ik wissel best vaak moet ik zeggen, maar meestal staat het op Eco in contrastmode. Maar ook wel eens Performance op contrast omdat ik daar de toerenteller wel prettig vind.
En ook wel Elegance in kleur om het af te wisselen.
Geplaatst: 28.10.2013 - 15:08
door SaturN
Mijn voorkeur heeft de performance mode en dan met name vanwege de goede afleesbaarheid van het toerental. In de andere modus vind ik de rpm meter een beetje matig.
Geplaatst: 28.10.2013 - 15:09
door OGA244
eco hier
Geplaatst: 28.10.2013 - 15:29
door Ben
Moeten jullie niet gewoon naar buiten kijken ipv op die metertjes
Geplaatst: 28.10.2013 - 16:02
door zakraket
Performance, eigenlijk altijd:
- Ik vind rood/wit het mooist voor dashboardverlichting
- de digitale snelheid is perfect afleesbaar i.t.t. de andere twee standen
- toerenteller in Eco-/Elegance-mode is slecht afleesbaar
- Eco-/elegance ogen gewoontjes...
Geplaatst: 28.10.2013 - 16:15
door Timmy
spacewagon schreef:Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Inderdaad, dat is voor mij ook de belangrijkste reden om niet "Performance" te selecteren maar "Elegance".
Geplaatst: 28.10.2013 - 16:36
door eQuation
spacewagon schreef:Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Wow... Dat wist ik niet. Ik heb zelf geen ACC, vandaar. Blijkbaar dus nog een stuk functioneler dan alleen het reguleren van de snelheid.
Waar in het display wordt dit weergegeven?
Geplaatst: 28.10.2013 - 17:25
door Timmy
eQuation schreef:
Waar in het display wordt dit weergegeven?
Aan de buitenkant, tussen de streepjes van de kilometerweergave en de buitenrand. Het wordt aangegeven met een witte streep die loopt van jouw ACC snelheid tot de snelheid van jouw voorligger.
spacewagon schreef:Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Wow... Dat wist ik niet. Ik heb zelf geen ACC, vandaar. Blijkbaar dus nog een stuk functioneler dan alleen het reguleren van de snelheid.
Waar in het display wordt dit weergegeven?
Je kunt het zien in dit filmpje:
Het is die witte streep die loopt vanaf het groene blokje (dat is je ingestelde snelheid) terug naar de rode wijzer (je huidige snelheid). Je voorganger rijdt op dit moment dus 80 km/h, terwijl je zelf 110 hebt ingesteld.
Als je voorganger nu zou remmen, dan wordt het witte streepje langer en begint het bijvoorbeeld al bij 60 km/h. Je eigen snelheid zal dan dalen tot die 60 km/h. Geef je voorganger gas bij, dan wordt de witte streep korter. En geeft de V40 ook gas bij.
Geplaatst: 28.10.2013 - 17:49
door Phacoid
Performance vanwege de betere weergave van de snelheid en het aantal toeren.
Geplaatst: 28.10.2013 - 18:38
door JosP
Performance in contrastmode (minder felrood)
Geplaatst: 28.10.2013 - 19:32
door Jeroen C
Meestal eco, soms performance.
Geplaatst: 28.10.2013 - 20:43
door RLB
Elegance in contraststand. Heb hem in een klein jaar tijd misschien een minuut op de andere standen gehad
Geplaatst: 28.10.2013 - 21:16
door LHillen
spacewagon schreef:ECO in de kleurenmodus. Waarom?
Omdat ik het Elegance niet zo mooi vind met dat bruin. Bovendien heb ik niet zoveel aan de temperatuur van de koelvloeistof. Die gaat rap naar de helft en blijft daar altijd staan. In ECO heb je daar zo'n leuke ECO-guide. Die is dynamisch.
Performance vind ik wat onrustig, met de grote getallen die verspringen als je iets langzamer of iets harder rijdt. Daarnaast vind ik het rood ook schreeuwerig. De linker meter is bij mij (bijna altijd) een meter voor de cruisecontrol; maar is niet echt heel duidelijk. Power meter is wel leuk!
Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Juist! Zo doe ik het ook!
Geplaatst: 29.10.2013 - 08:28
door Tankiej
spacewagon schreef:ECO in de kleurenmodus. Waarom?
Omdat ik het Elegance niet zo mooi vind met dat bruin. Bovendien heb ik niet zoveel aan de temperatuur van de koelvloeistof. Die gaat rap naar de helft en blijft daar altijd staan. In ECO heb je daar zo'n leuke ECO-guide. Die is dynamisch.
[...]
Elegance bruin? Volgens mij is bij mij Elegance blauw. Of heb je geen MY14?