De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

AlexV70 schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Toch mooi, zo'n automaat. Dan beleef je nog eens wat en kom je nog eens ergens........... :?
Nee, een dualmassvliegwiel is een fijn ding. Ik hoor je nu al zuchten...... :oops:
hahahahaha :D :D :D
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1933
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

AlexV70 schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Toch mooi, zo'n automaat. Dan beleef je nog eens wat en kom je nog eens ergens........... :?
Nee, een dualmassvliegwiel is een fijn ding. Ik hoor je nu al zuchten...... :oops:
Daarom maar een single mass vliegwiel erin, heb ik er ook geen omkijken meer naar 8)
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

Vervelend Mees als je niet op je bak kunt vertrouwen :( Hoop dat het goed gaat zo!
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
herbert (c5)
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37

Marc Apeldoorn schreef:
AlexV70 schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Toch mooi, zo'n automaat. Dan beleef je nog eens wat en kom je nog eens ergens........... :?
Nee, een dualmassvliegwiel is een fijn ding. Ik hoor je nu al zuchten...... :oops:
Daarom maar een single mass vliegwiel erin, heb ik er ook geen omkijken meer naar 8)
Kan dit dan, heb mijne ook moeten laten vervangen , heb toen ook lang lopen zoeken voor een normaal vliegwiel......
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Kan dat zomaar, een single mass vliegwiel i.pv. dual mass?
Gast

JosW schreef:Kan dat zomaar, een single mass vliegwiel i.pv. dual mass?
Nee, want je wil toch ergens de krachten mee opvangen, dat gebeurd dan volgens mij op de ouderwestse manier met veren in de plaat.
Maar misschien kan iemand met ervaring dit beter vertellen.
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

AlexV70 schreef:
JosW schreef:Kan dat zomaar, een single mass vliegwiel i.pv. dual mass?
Nee, want je wil toch ergens de krachten mee opvangen, dat gebeurd dan volgens mij op de ouderwestse manier met veren in de plaat.
Maar misschien kan iemand met ervaring dit beter vertellen.
Ik heb bij Marc met zijn V70R een single massa geplaatst. Hij heeft een fors vermogen en schuwt een beetje leuk optrekken niet en hier is een dual massa met originele koppeling niet blij mee. De truc is dan terug te gaan naar een single massa met Stage 2 S60R plaat met Stage 2 drukgroep voor een 850.
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

Maar misschien moet ik hier even een nieuw topic over openen.. Dit is Mees zijn verhaal over de automaat
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

update eind december 2013 en weer 2000km verder:
De bak is regelmatig 'de weg even kwijt'. Vooral bij heel weinig gas geven, in de stad rijden (meesukkelen met het verkeer). In de manual-stand schakelt hij dan wel goed. Daar ben ik erg blij mee. Ik ben benieuwd hoe hij gaat schakelen tijdens warm weer.
De bonk bij het zetten naar de R is er meestal nog steeds / soms niet.
Rare 'dingen' die automaten.......
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

update 24 mei en weer 7000km verder:
begin april reed hij 'als vanuit het niets' plotseling weer 100%. Helemaal blij was ik, tot 3 weken later: weer bonk naar R gecombineerd met die andere dingen. Alsof er een kromme Volt in het systeem zit. Vanaf half mei weer 100%. Met slechts een heel enkele keer die bonken-combi……
Met de (zware bergritten met 1550kg op de trekhaak) vakantie voor de deur heb ik nog steeds vertrouwen in deze ruilbak: slipt niet !

Enne, mijn vriendjes met ouderwetse automaat (zonder gt)? 100% goed geworden en gebleven na flushen!
Laatst gewijzigd door mees op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2347
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Nou Mees, het is gewoon een zelfoplossende auto. Alle problemen lossen zich gewoon op. Wellicht is hij soms even verkouden? Moet hij even hoesten.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , XC60 2.4D 2010
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Update na 3400km vakantie-rit.

Geweldig, de gt heeft het gehouden;

met caravan handgeschakeld en ergens tussen de 2200 en 3000 toeren gehouden
Eigenlijk heeft hij de hele rit voor 100% gedraaid !

Op 1 keer na: Na flinke hellingen een half uur door het Zwarte Woud: afdalend van 2 naar 1 schakelend: vertraging en een keiharde bonk.
Daarna weer perfect geschakeld.
Met losse auto: 100% vloeiend op de automaat zonder ook maar 1 bonk(je) !

Steilste helling?
naar camping Wolfach (D). Er staat in kleine campinggids ANWB: smalle steile helling.
Ja inderdaad: vanaf het dorpje in het dal, gaat het lekker stijgen maar niet dat je zegt, tjonge….
Bij het campingbordje vlak voor de camping moest ik een scherpe bocht naar links, dan zeg je: dat kan nooit zo steil !!
In Engeland eerder al eens 25% met 1550kg op de haak meegemaakt voor 10 minuten,
dus proberen maar. Lukte!

Er was een stenen muurtje. Gemeten: 1 horizontale meter was 29 verticale centimeters…..
wie o wie is er nog zo kundig om het hellingspercentage te berekenen?
Laatst gewijzigd door mees op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Dat is een leuk sommetje. Is dat niet gewoon 29% ? Van elke strekkende meter stijg je 29 cm.
Laatst gewijzigd door jpwg001 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

jpwg001 schreef: Dat is een leuk sommetje. Is dat niet gewoon 29% ? Van elke strekkende meter stijg je 29 cm.
Volgens mij rond de 16%, immers, als je 1 meter zou stijgen heb je 45%...
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

hoe bereken je dat?
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Graden en percentages zijn niet hetzelfde. Eén meter opzij en één meter omhoog is een stijging van 100%. De hoek van de weg is dan 45 graden. Het hellingspercentage van mees is inderdaad 29%.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2194
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Zo, vandaag ook weer bij Dennis geweest om mijn nokkenaskeerringen te vervangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat.
Gebruikersavatar
MichelV70
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 26.05.2007 - 13:05
Locatie: Tienhoven

Dinsdag bij Obbe langs geweest voor powerflush van de gt en meteen maar even motormangament bekeken.

Dat was wel nodig want de D5 bleek in verleden niet helemaal correct getunded te zijn dus meteen de versie van Obbe er op laten zetten.

De gt schakelt weer soepel en het vermogen is elke keer weer een feest als ik het gaspedaal intrap.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Om het verhaal nog te compleet te maken:
Bij 40 en 80k later geflushed (3x in totaal meen ik) bij de dealer op de GS/Kroon methode.
Heeft zich verder goed gehouden!
Auto is maart 2021 ingeruild op een jonge andere Volvo.
En u raadt: ook deze 'bijtijds' laten flushen ter voorkoming van ........
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”