Pagina 1 van 1

Aanbod Volvo V40 uitgebreid; nieuwe benzineversie

Geplaatst: 30.10.2013 - 14:18
door Ben
Volvo versterkt het V40-gamma per 1 januari 2014 met de benzineversie T2. De Volvo V40 is dan te koop voor prijzen vanaf 24.995 euro. Dat betekent dat de T2-versie prijstechnisch gezien de voordeligste speler in het premium C-segment is.

Met de introductie van de 88 kW (120 pk) sterke V40 T2 voldoet Volvo aan de vraag van de particuliere koper in het premium C-segment. Modellen met een compacte turbomotor en een vergelijkbaar vermogen maken in dat segment de dienst uit.
De benzinemotor levert een riant koppel van 240 Nm, dat beschikbaar is tussen 1.600 en 3.000 t.p.m. Het brandstofverbruik is vastgesteld op 5,3 l/100 km. De gemiddelde CO2-uitstoot bedraagt 124 g/km en op basis daarvan heeft de Volvo V40 T2 het groene milieulabel B.

Veiligste auto ooit getest
De Volvo V40 is de veiligste auto’s die het gerenommeerde veiligheidsinstituut Euro NCAP ooit testte. Uniek is bijvoorbeeld de standaard aanwezige voetgangersairbag. Ook City Safety – dat een aanrijding kan helpen voorkomen – behoort tot de uitrusting van iedere Volvo V40. Tevens zorgden veiligheidsvoorzieningen als onder meer Collision Warning met Auto Brake, Pedestrian & Cyclist Detection en Lane Keeping Aid voor dit veiligheidspredicaat.

Vanaf nog geen 25 mille
De prijzen van de Volvo V40 T2 beginnen bij 24.995 euro voor de Base-uitvoering. Voor de Kinetic komt daar 1.000 euro bij, de Momentum kost 27.495 euro en de prijs van de Summum is 29.995 euro. De Volvo V40 T2 in de dynamische R-design-uitvoering is er voor 28.995 euro.

Ook met Business Pack Pro
Ook de T2 motorisering is te bestellen met Volvo’s interessante Business Pack Pro. Het Business Pack Pro is leverbaar vanaf 1.295 euro voor een meer dan complete samenstelling zoals RTI, geintegreerd hard-disk navigatiesysteem, High Performance Multimedia met Bluetooth audiostreaming, Electronic Climate Control met Interior Air Quality System, Park Assist achter, LED-dagrijverlichting voor, Cruise Control en het unieke Adaptieve TFT Crystal instrumentenpaneel met drie instellingen.

Geplaatst: 30.10.2013 - 15:40
door Timmy
Ik vraag mij af of er zo veel vraag naar de T2 zal zijn... Zelfde blok als de T3 echter minder paardjes maar wel 2.000 Euro goedkoper. Voor de zakelijke rijder echter nog steeds even veel bijtelling als voor de T3.

Geplaatst: 30.10.2013 - 15:42
door bart simpson
de 86pk en 102pk 1.2 Turbo Golf worden ook verkocht, 120pk is zoveel als een 1.4T Golf doet en dat heet een bestseller te zijn

Geplaatst: 30.10.2013 - 20:59
door Phacoid
Timmy schreef:Ik vraag mij af of er zo veel vraag naar de T2 zal zijn... Zelfde blok als de T3 echter minder paardjes maar wel 2.000 Euro goedkoper. Voor de zakelijke rijder echter nog steeds even veel bijtelling als voor de T3.
Net zoals de T3 hetzelfde blok is als de T4, maar dan goedkoper. Het draait vaak om geld en veel mensen zijn perfect tevreden met "maar" 120pk (kijk maar naar al die D2-rijders met 115pk).

Geplaatst: 30.10.2013 - 21:01
door Marc Apeldoorn
Is dan echt alleen software matig de T2 een geknepen T4?
Verder identiek?
Dan wist ik het wel, T2 +polestar of Rica en minimaal 3K bespaard...

Geplaatst: 30.10.2013 - 21:08
door bart simpson
voor die € 2.000,-- minder mogelijk zomaar met kleinere remmen, 15" velgen en een 5 bak

Geplaatst: 30.10.2013 - 21:30
door Marc Apeldoorn
@Bart, zijn de specs dan al vrijgegeven?
In dat geval niets gezegd:)

Geplaatst: 30.10.2013 - 21:44
door bart simpson
nog niet, maar vorig jaar zou hij nog geen € 1.000,-- goedkoper geweest zijn, dat was toen niet echt interessant

Geplaatst: 30.10.2013 - 21:44
door Giuseppo
^^^Staan in de prijslijst op de website. Er is 1kg verschil met de T3 en gewoon een 6bak. Met T4 is er iets meer verschil. En velgen heeft natuurlijk niks met motor te maken.

Geplaatst: 30.10.2013 - 21:47
door bart simpson
Giuseppo schreef:^^^Staan in de prijslijst op de website. Er is 1kg verschil met de T3 en gewoon een 6bak. Met T4 is er iets meer verschil. En velgen heeft natuurlijk niks met motor te maken.
remmen hebben met een motor (vermogen) te maken, kleinere remmen betekend vaak ook dat er kleinere velgen (15" is op een D2 V40 std in Zweden) op kunnen, die dan ook de prijs iets drukken
Creëer je een verschil van € 2.000,-- kun je dat mede bewerkstelligen door een auto wat uit te kleden qua std specs.
Vorig jaar was een verschil van nog geen € 1.000,-- geen reden om een T2 neer te zetten, dit lijkt er iig meer op

Geplaatst: 30.10.2013 - 22:26
door lint
De marketing afdeling zal hier best wel goed over hebben nagedacht voordat deze T2 versie op de markt komt.

Geplaatst: 31.10.2013 - 00:23
door Phacoid
De T2 was overigens al eerder beschikbaar in België. Qua jaarlijkse belasting is bij ons de T2/T3/T4 identiek hetzelfde (in Vlaanderen toch, Wallonië belast op vermogen).

Geplaatst: 31.10.2013 - 07:43
door OGA244
Ik had er toen ik dat zag ook al een keer naar geïnformeerd, toen was hij idd maar € 750,-- goedkoper neer te zetten dan een T3, dit scheelt wel

Geplaatst: 31.10.2013 - 07:44
door Paul
Komt hij ook als automaat?

Geplaatst: 31.10.2013 - 11:53
door Discovery
Nee, automaat is alleen op de T4 te krijgen.

Geplaatst: 31.10.2013 - 18:46
door rsnhakan
De T3 was voorheen toch ook met automaat te bestellen? Dat is niet meer mogelijk zie ik.