Pagina 1 van 1
XC70 2004 renovatie of nieuwe 2e hands?
Geplaatst: 30.10.2013 - 17:09
door NLCVD
Overweeg een andere 2e hands XC60 diesel te kopen, maar de afschrijving op mijn XC70 2004 is enorm. Ik zou er nog ca 6000 euro voor krijgen.
de auto heeft 175.000km gelopen, diesel, Summum uitvoering.
De auto begint wat mankementen te vertonen die wellicht met een renovatie weer te verhelpen zijn.
- koplamp links voor lekt
- alarm moet vervangen worden
- gps werkt niet meer
- uitlaatklem is vast gelast maar moet waarschijnlijk binnenkort geheel vervangen worden
- af en toe een foutmelding dat de motor nagekeken moet worden, (garage kon recent niets vinden)
- ik mis een USB of bleutooth aansluiting
Distributie riem is vervangen bij 150.000km
De wagen rijdt verder prima en redelijk zuinig. ca 7l/100km gemiddeld
Dus wat kan ik doen? Wat zou het kosten om de auto weer helemaal tip top in orde kan maken tegen een redelijke prijs?
Of toch maar een XC60 kopen
Graag jullie mening
Cor - Morvan - Frankrijk
Geplaatst: 30.10.2013 - 18:44
door lint
Lijken mij geen al te dure reparaties om de XC weer goed te krijgen en dan kan die er weer even tegen.
Of je moet graag wat anders willen rijden maar dat kost ook geld!
Geplaatst: 30.10.2013 - 18:55
door V70/2.4D/2003
- koplamp links voor lekt // 2e handsje bestellen bij autorima.nl of een nieuwe bij, bijvoorbeeld winparts.nl
- alarm moet vervangen worden // Dat zal de sirene zijn zeker? Als dat zo is: dito als hierboven, kost 50 euro voor een gebruikte en die druk je er in een half uurtje zelf even in.
- gps werkt niet meer // Jammer, of een TomTom of naar de dealer.
- uitlaatklem is vast gelast maar moet waarschijnlijk binnenkort geheel vervangen worden // Bekend euvel maar als de uitlaat niet lek is hoef je niet te vervangen en als het dan toch moet dan hebben we het over regulier onderhoud.
- af en toe een foutmelding dat de motor nagekeken moet worden, (garage kon recent niets vinden) // Luchtmassameter even schoonmaken
- ik mis een USB of bluetooth aansluiting // Daarvoor hebben we Parrot en Volvotech (forumsponsor)
Ergo: Niet zo moeilijk doen, gooi er even 500 euro tegenaan en draai dat ding tot de straatstenen af. Die motor heeft "niks" gelopen en net een nieuwe distributie en om het vanuit mijn optiek maar eens duidelijk te stellen: Gaat nergens over, doorrijden.
Geplaatst: 30.10.2013 - 19:52
door Waltersan
Ik snap de redenatie niet. Dit zijn futiliteiten om in orde te maken. En met een grom of imiv heb je usb, muziek, bluetooth, etc.
En de afschrijving heeft al plaatsgevonden, dus nu inruilen verandert daar niks aan.
Of ben je aan het zoeken om de aanschaf van een XC 60 te rechtvaardigen? Als dat het geval is zou ik zeggen; op naar de dealer en een XC uitzoeken!
Geplaatst: 30.10.2013 - 19:55
door volvo 63
175.000 km net ingereden, gewoon repareren en doorrijden.
Geplaatst: 30.10.2013 - 20:00
door VolvoTech
Ik zou niet lang nadenken en (tenzij je dus gewoon wat anders wilt) heel snel een goede en eenvoudige oplossing zoeken voor je "problemen"
Mijns inziens zijn het namelijk geen problemen maar meer onderhouds dingen die de leeftijd van de auto gewoon bevestigen...
Geplaatst: 30.10.2013 - 20:10
door Oceanracer
En om nog even in te haken op je koplamp: die koplamp zélf is hoogstwaarschijnlijk niet lek, maar het rubber van de richtingaanwijzer aan de achterzijde moet even worden schoongemaakt/ingespoten met siliconenspray of worden vervangen. Het water uit de naad links van je motorkap loopt namelijk precíes uit op dat ene rubber en daardoor krijg je vocht in je koplamp. Niet gelijk het ergste denken!
Geplaatst: 30.10.2013 - 20:11
door VolvoTech
En een aux/ipod/bleutooth ding zit er ook zo 123 in !
Geplaatst: 30.10.2013 - 20:32
door mad
Cor: laten repareren en klaar is Kees... 175.000 is niets. Daar kun je nog járen mee vooruit!
Geplaatst: 30.10.2013 - 20:36
door Marc Apeldoorn
Die paar euro voor de reparaties vallen in het niet bij de afschrijving op een XC60 na de eerste dag dat je erin gereden hebt:)
Geplaatst: 30.10.2013 - 22:08
door Candisa
Gewoon herstellen die hap!
Mijn V70 2001 met 315.000km op LPG is de afgelopen dagen door het oog van de naald gekropen. Met een beetje tegenslag moest er zo maar even een koprevisie gebeuren (wetende dat de koppakking nog goed is en de distributieset nog recent!). Het is gelukkig niet zover gekomen, maar had het toch nodig geweest, dan had ik het waarschijnlijk toch gedaan of op z'n minst een occasie motorblok laten swappen.
Waarom? Het zou een hoge kostprijs geweest zijn die ik er bij wederverkoop nooit uit haal, maar verkopen met motorschade en een andere auto kopen (in mijn geval een andere tweedehandse) zou me een stuk meer kosten en evenzeer kans op hoge kosten opleveren...
U zou een nieuwe wagen aanschaffen, waardoor de onzekerheid over eventuele hoge kosten aan de vervanger op korte tot middellange termijn wegvalt, maar dat wordt dan weer ruimschoots gecompenseerd door de enorme afschrijving die je de eerste jaren hebt op een nieuwe wagen.
Bijkomend ook nog eens het verplichte dealeronderhoud voor de garantie (ik ga met mijn V70 niet naar de Volvo-dealer, scheelt flink in de portemonnee), omnium verzekering (onzinnig op een auto van 9 jaar oud, maar een must bij een nieuwe), geen idee hoe het met de wegenbelasting e.d. zit in Frankrijk...
De kosten die je nu hebt zijn 2 keer niks en hoge kosten vallen er niet meteen te verwachten: je distributieset is nog recent en met 175.000km zou je nog lang niet mogen denken aan zaken als koppakking (geen idee hoe lang dat heel blijft, de mijne is alvast nog goed) of koppeling (ik merk aan de mijne dat deze waarschijnlijk rond de 330-350.000km aan vernieuwing toe is)...
Verder valt je verbruik ook erg goed mee, dus niet twijfelen.
Isabelle
Geplaatst: 31.10.2013 - 08:15
door JCF
Eens met bovenstaand commentaar; doorrijden.
Wb de koplamp; ik heb ook af en toe regenwater in de lamp, ik draai dan de kunststof afsluitdop aan de binnenzijde er af, het vocht kan weg, en dop er weer op. Hoeft op deze manier niet vaak gek genoeg.
Geplaatst: 06.11.2013 - 09:37
door NLCVD
Ontzettebd bedankt allemaal voor jullie leuke reacties en goede suggesties.
Inderdaad is een XC60 een mooie auto en zou ik best willen, maar afscheid nemen van mijn trouwe XC70 kan ik niet. Het is een eigenlijk een prima auto en de afschrijving heb ik inderdaad al gehad.
Als ik in Nederland ben ga ik eens bij VolvoTech langs voor wat aanpassingen en reparaties.
Ook ga ik een Volvo specialist zoeken die de motor en carrosserie weer voor de komende 100.000KM in orde kan maken.
Nogmaals bedankt en wellicht tot ziens!
Cor