Pagina 1 van 1
T5
Geplaatst: 31.10.2013 - 10:01
door Lindapinda
Goedemorgen,
Wie kan me helpen aan een betrouwbaar adres voor een andere T5?
Misschien is dit een heel domme vraag, ik ben nieuw hier.
Ik rij al jaren Volvo en wil ook niets anders meer. Onze T5 uit 2000 begint nu echt aan vervanging toe te raken. Het is zo'n heerlijke wagen! Ik heb al gekeken op internet, maar hoop via hier iets gerichtere informatie te krijgen.
Het liefst wil ik weer een T5, dat zou dan mijn derde worden.
Vriendelijke groet,
Linda
Geplaatst: 31.10.2013 - 10:16
door Candisa
Waarom is je huidige T5 juist "aan vervanging toe"?
Mijn niet zo spectaculaire turboloze 2.4 is de afgelopen dagen door het oog van de naald gekropen qua kosten (uiteindelijk is het toch goedkoop gefixt, afkloppen dat het houdt!), maar had het gemoeten, dan had ik het waarschijnlijk gedaan...
Waarom? Met een opvolger kun je net zo goed brute pech hebben (ik heb mijn 21 jaar oude 940 met een paar probleempjes ingeruild op een dealeronderhouden V70 waar ik op 2 maand tijd al meer aan heb uitgegeven dan er aan de 940 was!), alsnog kosten terwijl je al flink heb opgelegd om je vorige wagen in te ruilen voor een "betere"...
Beter lijkt me dan om door de zure appel heen te bijten en even wat kosten te maken om je huidige wagen weer helemaal tip-top te maken, zeker als je graag met dit type rijdt!
Nee, die kosten haal je er bij verkoop of een ongeluk waarschijnlijk nooit uit, maar een iets jonger exemplaar waar je mooie centen voor hebt betaald is vaak ook alleen maar meer waard als je hem koopt, niet wanneer je er al dan niet noodgedwongen vanaf raakt!
Isabelle
Geplaatst: 31.10.2013 - 10:26
door Lindapinda
Ik hoef geen betere! Ik ben juist heel dankbaar en blij met mijn eigen Volvo, altijd al geweest. Ik ga niet voor nieuw en duur, alleen wel voor veilig. Volgens garage zijn remmen binnenkort alleen na dure reparatie weer goed. Die van mij heeft nu 250.000 gereden. Het is echt een gebruikswagen, met drie kinderen en een hond. Wij hebben trouwens ook al een paar keer de pech gehad met een opvolger, vandaar juist mijn vraag.
Geplaatst: 31.10.2013 - 10:38
door V70/2.4D/2003
Geplaatst: 31.10.2013 - 11:36
door Candisa
Lindapinda: "Dure reparatie" is erg vaag, enig idee wat er precies moet gebeuren aan die remmen?
Mijn ervaring is dat kosten aan de remmen meestal veel meer met leeftijd dan met kilometerstand te maken hebben, alsook met perioden van stilstand (wat je bij een tweedehandse auto zelden kunt achterhalen)...
Wie weet valt die reparatie qua onderdelenprijs wel nog goed mee (denk hierbij ook aan after-market ipv onderdelen in een peperduur "Volvo"-doosje die ook gewoon van een fabrikant komen) en kun je flink besparen op werkuren door er een goede hobbyist bij te vragen.
Misschien kan e.e.a. zelfs gewoon gereviseerd worden, een optie die veel moderne garagehouders niet graag voorstellen omdat het vieze handen en effectieve arbeid kost...
2.5 Ton is helemaal niets voor een Volvo, zonde om deze af te schrijven omwille van een euvel met de remmen.
Jouw T5 verkopen met dit euvel zal ook niet voor de hoofdprijs gebeuren, en een ander exemplaar kopen zal alles behalve gratis zijn...
Isabelle
Geplaatst: 31.10.2013 - 11:38
door ovwest
Hoop geld hoor. Ik heb 10.000 betaalt voor mijn R met 98 dkm op de klok!
Als je iets nieuws (2de hands bedoel ik dan) gaat kopen zou ik altijd een aankoopkeuring overwegen. Ga ook niet meteen voor de eerste die je ziet maar ga er in een aantal rijden. Kijk goed naar de opties die je wilt hebben: Radio, Navi etc (ze kosten toch niet veel extra meer op een 2de hands auto) Als je portomonee het toe laat zoek dan iets met niet al teveel KM (rond de 120.000) en kijk goed naar de onderhouds historie. Dan kun je no wel even.
Geplaatst: 31.10.2013 - 23:29
door Waltersan
Inderdaad wat is duur? Rondom schijven en blokken? Dat zou ik zeker doen als de rest goed is. Storing aan de abs computer? In 9 van de 10 gevallen te repareren voor € 0 (heb er inmiddels al twee gedaan, naar tevredenheid)
En als eens gedacht aan een second opinion bij een andere gerage?
De gemiddelde garage heeft hele andere belangen dan jij denkt (bijvoorbeeld nu al beginnen over een dure reparatie waardoor je in je hoofd al de waarde laat dalen van je auto en m dan inruilt voor de kiloprijs, en zij hebben weer een auto verkocht)
Geplaatst: 01.11.2013 - 10:12
door Thijs
Inruilen kost altijd meer als repareren, tenzij je de hele motor moet vervangen bv.
Geplaatst: 01.11.2013 - 10:59
door Candisa
Veel garagisten denken snel geld te verdienen door over hoge kostenplaatjes te beginnen: in het beste geval hebben ze weinig werk en verkopen ze je een auto waar ze al een paar maand niet van af raken, in het slechtste geval doen ze de reparatie en vragen ze er veel te veel geld voor...
Als de wagen nog rijdt is het in zulke gevallen best om eens aan je garagist te vragen wat er precies allemaal scheelt en dit op papier te zetten, leesbaar en met de prijzen van de onderdelen en het aantal geschatte werkuren er bij...
Ga dan ook eens bij 1 of 2 andere garage's langs en vraag daar ook eens om de wagen te inspecteren en een lijstje te maken van de gebreken en de bijhorende kosten. Het kost je waarschijnlijk wel een half of een heel werkuur, maar dat is het meestal waard: meestal lopen de resultaten van 2-3 verschillende garages enorm uit elkaar qua diagnose en prijs...
Ik vraag me toch echt af welk bedrag de garagehouder van TS haar heeft wijsgemaakt dat ze overweegt haar huidige T5 in te ruilen (voor weinig, "want er zijn tenslotte hoge kosten aan") en een smak geld neer te tellen voor een vervanger, wetende dat ze al een paar keer is slecht gevallen met auto's inruilen...
Isabelle