Pagina 1 van 2

Op hoop van zegen

Geplaatst: 02.11.2013 - 15:02
door rammstein01
Zo, vandaag de XC naar Uden gebracht om een einde te maken aan een haperende geartronic. Ruilbak gaat er onder en dan is het hopelijk de laatste keer dat ik problemen heb met een automatische transmissie. 2 keer vindt ik eigenlijk wel genoeg.

6 of 7 november is tie klaar en kunnen we probleemloos de winter in.

Rob

Geplaatst: 02.11.2013 - 15:22
door V70/2.4D/2003
Laat ons bidden....

Geplaatst: 02.11.2013 - 15:38
door lint
Opeens een vrome bui?

Geplaatst: 02.11.2013 - 15:43
door V70/2.4D/2003
Wat is het leven (van een Volvor-rijder) zonder diepgang :D

Geplaatst: 02.11.2013 - 22:17
door Msuidgeest
Vroom staat niet synoniem voor diepgang. Dan zie ik liever een boer op het land aan het diepploegen ...

Geplaatst: 03.11.2013 - 00:13
door lint
Staat diepgang wel synoniem voor vroom, ik denk het ook niet.

Geplaatst: 03.11.2013 - 02:15
door peer54
Een haperende geartronic,wat moet ik me daar bij voorstellen ?

Groet,

Peer

Geplaatst: 03.11.2013 - 03:36
door rammstein01
peer54 schreef:Een haperende geartronic,wat moet ik me daar bij voorstellen ?

Groet,

Peer
De hapering die het meest irritant was? In R weinig weerstand kunnen bieden tegen bijvoorbeeld, een stoeprand of licht oplopend stuk weg. Achteruitrijden ging gepaard met veel schokken. Opeens geen drive hebben tijdens het optrekken in de bocht. Olie rook ook verbrand. Gaat nu ruilbak onder met weinig km's. Heb weinig geluk met Volvo's met automatische transmissies. Hoop dat de vervanging het lang uithoud.

Geplaatst: 05.11.2013 - 00:13
door peer54
Oké, bedankt

Geplaatst: 05.11.2013 - 07:17
door evert65
misschien is alleen de converter versleten dan hoeft er niet echt een ruilbak onder , alleen een nieuwe of gereviseerde koppelomvormer

Geplaatst: 05.11.2013 - 17:30
door rammstein01
evert65 schreef:misschien is alleen de converter versleten dan hoeft er niet echt een ruilbak onder , alleen een nieuwe of gereviseerde koppelomvormer
We zullen het beleven Evert. 6 of 7 november is tie klaar en dan wordt ie weer afgeleverd.

Rob

Geplaatst: 05.11.2013 - 18:42
door Laguna-S60
Toch een van de zwakke punten van een XC90.. bak is eigenlijk te 'slap' voor t gewicht van een XC.

Geplaatst: 05.11.2013 - 20:59
door Msuidgeest
Je bedoelt zeker de energie die door de bak heen moet om de auto in beweging te zetten. Maar die energie is niet afhankelijk van het gewicht van de auto maar wordt geleverd door de motor.
Dan denk ikdat de bak te licht is voor het motorvermogen.

Geplaatst: 09.11.2013 - 12:51
door rammstein01
Zo, de XC schakelt weer als een zonnetje. Minder slip en alles pakt gewoon beter dan voorheen.

Binnenkort de schijven draagarmen en blokken voor laten vervangen dan kan ie weer tiptop de winter in.

Rob

Geplaatst: 09.11.2013 - 13:07
door lint
Dat is mooi, nu nog de laatste reparaties en je kunt weer genieten van de XC90!

Geplaatst: 09.11.2013 - 15:10
door rammstein01
lint schreef:Dat is mooi, nu nog de laatste reparaties en je kunt weer genieten van de XC90!
En dat doen we zeker, we hadden ter vervanging een V50 2.0D mee. Motorisch niets mis mee, maar qua comfort is het afzien ten aanzien van de XC90.

Rob

Geplaatst: 09.11.2013 - 15:17
door Dimitri-Turbo
Mooi dat ie het nu weer doet, ligt er een nieuwe bak of een revisie bak in?

Geplaatst: 09.11.2013 - 15:21
door rammstein01
Dimitri-Turbo schreef:Mooi dat ie het nu weer doet, ligt er een nieuwe bak of een revisie bak in?
Geen van beide, het is een ruilbak met zeer weinig km's geworden. Schakelt weer als een verse. Zal ook iets schelen in het verbruik t.o.v. een slippende bak.

Ik ga het meemaken.

Rob

Geplaatst: 09.11.2013 - 15:24
door rammstein01
Msuidgeest schreef:Je bedoelt zeker de energie die door de bak heen moet om de auto in beweging te zetten. Maar die energie is niet afhankelijk van het gewicht van de auto maar wordt geleverd door de motor.
Dan denk ikdat de bak te licht is voor het motorvermogen.
Zou dan iedere XC90 van dit type last hebben van dit probleem? Misschien iets voor een poll :P


Rob

Geplaatst: 09.11.2013 - 18:17
door V70/2.4D/2003
Ik vraag sinds een poosje aan menig V70-, XC of S60 rijden met een GT naar de km-stand. Tweede standaard vraag, zeker als er 2 ton of meer op staat, is "Hoe is het met de versnellingsbak". Welnu, lieve kijkbuiskinderen, dan ga je wel even van achter de oren krabben als je dan kennis neemt van de aantallen die al 3.000 of meer euro aan bakreperaties achter de rug hebben. En van een flush of anderszins onderhoud hebben de meeste ook nog nooit gehoord.
Ergo: bezint eer ge aan een GT begint en weest bereid tot (preventief) onderhoud.