Pagina 1 van 3
Advies voor vakgarage
Geplaatst: 04.11.2013 - 22:01
door XC60T6
Sinds enige tijd heb ik in toenemende mate last van 3 dingen: 'wiebelen' (L-R) van de auto, dit komt voor na optrekken en bij lage snelheden tijdens ongelijkheden in de weg, i.c.m. trillen stuur & gaspedaal (hogere snelheden). Ten derde een knakkend geluid wanneer men een bocht indraait en tegelijkertijd remt.
Het trillen begon maanden geleden bijna ongemerkt, werd steeds duidelijker en heeft de laatste 2 weken flinke vormen aangenomen. Ook het schudden is nu voor passagiers goed waarneembaar.
Vanmiddag kwam daar nog even een foutieve ingreep van de rem-assistent bij, die reageerde op een 3 tal kliko containers langs de weg en zo kon het gebeuren dat ik in 1 keer stil stond, gelukkig met slechts 40km/uur. Het camera oog wat dit registreert is al eens gerepareerd maar dat was tevergeefs. Ik heb reeds enkele keren gevraagd of deze slecht functionerende optie misschien dan uitgezet kon worden want ik zie hier een gevaar voor het wegverkeer en mijzelf in. Maar dit schijnt niet te kunnen. Toch moet deze functie nu echt uitgezet worden want ik kan de veiligheid van mijzelf, passagiers en andere weggebruikers zo niet garanderen als een auto uit zichzelf gaan beslissen wat er gedaan moet worden. Uitzetten van City Safety helpt niet, de resterende 'veilige opties'(..) staan al uit maar deze blijft werken.
Ik ben op zoek naar een vakgarage die deze klachten kan verhelpen, en de levensgevaarlijke ingrepen van de zo veilig geachte 'rem-assistent' tot zwijgen kunnen brengen.
Aanbevelingen zijn welkom!
Geplaatst: 04.11.2013 - 22:10
door volvo-s40
schrijf een klachten brief naar Volvo zelf...
Geplaatst: 04.11.2013 - 22:16
door XC60T6
Ik verwacht dan geen adequate oplossing binnen enkele weken, sterker nog, een eindeloos ja/nee spelletje waar verantwoordelijkheden worden afgeschoven. Zoveel tijd en kilometers heb ik niet als ondernemer. Er moet gereden worden, veilig en betrouwbaar. Precies om die labels kopen veel mensen een Volvo. Dit moet z.s.m. opgelost worden, ipv oeverloze briefwisselingen.
Geplaatst: 04.11.2013 - 22:45
door lint
Je hebt het probleem al aangekaart bij de Volvo dealer neem ik aan.
Misschien is het niet mogelijk om deze functie uit te schakelen maar om nu een niet dealer/vakgarage te raadplegen over dit probleem, lijkt mij niet verstandig.
Geplaatst: 04.11.2013 - 22:49
door cvonken
Betreffende het geknak, lees deze thread eens (was mijn persoonlijk probleem):
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Geplaatst: 04.11.2013 - 22:49
door XC60T6
Ik zal wat duidelijker zijn: Ik zoek een dealer-vakgarage met specialisme in AWD. Uiteraard zoek ik een dealer-vakgarage, daarom plaats ik het bericht immers op het Volvo-forum. Hier zitten mensen met hetzelfde merk auto die vast goede ervaringen hebben met een dealergarage die veel know-how heeft met de XC60...
Geplaatst: 05.11.2013 - 00:03
door MarioC70
XC60T6 schreef:Ik zal wat duidelijker zijn: Ik zoek een dealer-vakgarage met specialisme in AWD. Uiteraard zoek ik een dealer-vakgarage, daarom plaats ik het bericht immers op het Volvo-forum. Hier zitten mensen met hetzelfde merk auto die vast goede ervaringen hebben met een dealergarage die veel know-how heeft met de XC60...
Die volledige kennis heeft alleen de dealer,
Ik weet wel een goeie die er alles van af weten..
Geplaatst: 05.11.2013 - 00:55
door XC60T6
En nu is het wachten op het 0900-nummer waar je naar kunt bellen om de naam van jouw garage onthuld te krijgen?

Geplaatst: 05.11.2013 - 01:02
door XC60T6
Onder de onderste veerpoten moeten ze zijn dus. Dank voor je bijdrage, zodra de auto een dealergarage binnenrijdt, gaat deze aantekening mee!
Geplaatst: 05.11.2013 - 07:48
door Paul
Hooftman in Waddinxveen?
Geplaatst: 05.11.2013 - 11:15
door MarioC70
XC60T6 schreef:En nu is het wachten op het 0900-nummer waar je naar kunt bellen om de naam van jouw garage onthuld te krijgen?

Met zulke reacties kom je er wel...
Geplaatst: 05.11.2013 - 14:17
door Ben
Heb je de auto nieuw gekocht?
Is hij in onderhoud bij die dealer?
In welke regio woon je?
Geplaatst: 05.11.2013 - 21:26
door S7025D
Harrie Arendsen, vestiging Ruurlo
De Vente 1
0573-452743
Geplaatst: 06.11.2013 - 00:25
door XC60T6
MarioC70 schreef:XC60T6 schreef:En nu is het wachten op het 0900-nummer waar je naar kunt bellen om de naam van jouw garage onthuld te krijgen?

Met zulke reacties kom je er wel...
Je reply roept meer vragen op dan er beantwoord worden. Als ik iemand aan een goed adres kan helpen, dan doe ik dat graag. Ik ga geen raadspelletje spelen. We zitten hier allemaal om wijzer van elkaar te worden.
Overigens, topic kan dicht, adres gekregen, gevonden, actie ondernomen en klachten zijn duidelijk geworden. Met dank aan cvonken want de oorzaak van het geknak werd inderdaad bevestigd: de platte rubbers zijn in een modificatie aangepast naar dikkere. Dankjewel!
Geplaatst: 06.11.2013 - 07:46
door lancer
Voor wat betreft je City Safety probleem. Wellicht werkt de volgende work-around; als het goed is waarschuwt hij eerst voor hij remt. Als je zelf actie onderneemt zal hij niet remmen. Denk bijvoorbeeld aan gas los, licht remmen of een stuurbeweging.
('t is geen oplossing, maar kan wellicht wel een nare situatie voorkomen)
Geplaatst: 06.11.2013 - 07:47
door jpwg001
lancer schreef:Voor wat betreft je City Safety probleem; als het goed is waarschuwt hij eerst voor hij remt. Als je zelf actie onderneemt zal hij niet remmen. Denk bijvoorbeeld aan gas los, licht remmen of een stuurbeweging.
Hoewel dit best zal werken, is dit allemaal symptoombestrijding. De oorzaak wordt hiermee niet opgelost.
Geplaatst: 06.11.2013 - 13:56
door XC60T6
Ik laat automatisch al het gas los bij zo'n waarschuwing maar de ingreep komt er, héél snel en goed ook.
Dit is wel een mooi voorbeeld van techniek die te ver gaat. Ik heb me altijd al afgevraagd wat er gebeurt als dit soort ingrijpende systemen falen. En ik heb nu het antwoord: je kunt er de grootste ongelukken mee krijgen. Ben al eerder door de 'rem assistent' eens met 50km/uur in 2 meter tot stilstand gebracht en de gordel zat door m'n borstkas heen. De reden? Nieuwe belijning op een stukje weg. Waardeloos en gevaarlijk stukje 'techniek' dit. Ik ga er alles aan doen om het te laten ontkoppelen.
Geplaatst: 06.11.2013 - 15:29
door jpwg001
XC60T6 schreef:Ik laat automatisch al het gas los bij zo'n waarschuwing maar de ingreep komt er, héél snel en goed ook.
Dit is wel een mooi voorbeeld van techniek die te ver gaat. Ik heb me altijd al afgevraagd wat er gebeurt als dit soort ingrijpende systemen falen. En ik heb nu het antwoord: je kunt er de grootste ongelukken mee krijgen. Ben al eerder door de 'rem assistent' eens met 50km/uur in 2 meter tot stilstand gebracht en de gordel zat door m'n borstkas heen. De reden? Nieuwe belijning op een stukje weg. Waardeloos en gevaarlijk stukje 'techniek' dit. Ik ga er alles aan doen om het te laten ontkoppelen.
Koop een auto zonder. Ik heb een 2001 V70, heerlijk zonder al die ergernis.
Geplaatst: 06.11.2013 - 15:41
door bart simpson
Ik zie niet zo goed wat hier gebeurd zou kunnen zijn, een my 2009 XC60 heeft als hij collision warning heeft helemaal nog geen full auto brake en city safety werkte toen nog slechts tot +/- 35km/uur, daarboven dus in het geheel niet.
City safety reageert ook helemaal niet op al dan niet kloppende belijning maar op beweging, en nogmaals tot "slechts" +/- 35km/uur, vanaf 2013 is het pas tot 50/km/uur.
Een my 2009 zou een auto van 2008 kunnen zijn, die het dan nu al min of meer 5 jaar probleemloos gedaan heeft, wat is er recent aan veranderd? (en door wie?) interessante case
Geplaatst: 06.11.2013 - 15:47
door XC60T6
jpwg001 schreef:[
Koop een auto zonder. Ik heb een 2001 V70, heerlijk zonder al die ergernis.
Mijn auto is geimporteerd als jonge occasion, aangezien de batterij opties die erin zitten niet betaalbaar is in Nederland. Het is een bijzondere uitgave want volgens de dealer rijdt er geen tweede rond met dezelfde configuratie.
Ik heb me van tevoren goed ingelezen over het safetypakket van Volvo en begreep dat alle functies uitgezet konden worden naar believen. Dat is dus niet zo. City Safety moet elke keer handmatig voor vertrek uitgezet worden. Dode hoek waarschuwing (Bliss) heb ik aan staan, werkt erg prettig maar de andere onderdelen heb ik uit staan; als je even bijstuurt en een stukje verdrijvingsvlak of andere belijning overschrijdt gaan de alarmbellen weer af. Erg vermoeiend.
Het CS systeem gaat geregeld af op containers of paaltjes langs de weg en het reageert op het weerkaatsen van nieuwe verf van belijning en zebrapaden. Dan waarschuwt het alleen, maar de schrik bij passagiers omwille van het geluid en het licht is behoorlijk. Maar een enkele keer grijpt het ook totaal overbodig in met de rem assistent en sta je ineens stil. Gelukkig zaten er geen auto's achter me want een whiplash en een total lossje is zo veroorzaakt. Buiten dat is het ongelofelijk slecht voor remblokken en schijven.
Ik heb begrepen dat het systeem inmiddels is aangepast in nieuwere modellen. Maar ik hoef niet nog een keer stil te staan met de afdrukken op mn blokken en m'n borstkas. Het is gewoon onbetrouwbaar.