Pagina 1 van 1
PWM F-idle valve schoongemaakt, nu 3000tpm stationair
Geplaatst: 05.11.2013 - 18:36
door Stony
Hallo vandaag de klep schoongemaakt na monteren loopt de Volvo 3000 tpm stationair. Ik heb wasbenzine gebruikt alleen in de beide gaten wasbenzine gedaan. Dus niet onder gedompeld. Is dat ding nu kapot? Hoe kom ik aan een nieuwe? Ik heb even gegoogled, erg duur! De reden van schoonmaken was dat mijn Volvo onregelmatig stationair liep. Dan weer prima dan te hoog. plusminus 1200 toeren.
CIS klep
Geplaatst: 05.12.2013 - 14:07
door RVL
De CIS klep kan schoongemaakt worden met wasbenzine maar vergeet niet met een wattenstaafje het schuifje vetvrij te maken er komt dan van de zwarte smurrie af. Het geheel even doorblazen en neem inderdaad de gasklep ook mee na verloop van jaren hoopt zich daar ook smurrie op. De CIS klep kan natuurlijk kapot zijn maar in mijn beleving gebeurt dat zelden. Overigens is 900-1000 toeren een prima stationair stand.
Geplaatst: 06.12.2013 - 10:11
door arjan_de_jong
Wat voor een Volvo heb je?
Heb je al uitgelezen?
Re: CIS klep
Geplaatst: 06.12.2013 - 11:08
door admiral
RVL schreef:De CIS klep kan schoongemaakt worden met wasbenzine maar vergeet niet met een wattenstaafje het schuifje vetvrij te maken er komt dan van de zwarte smurrie af. Het geheel even doorblazen en neem inderdaad de gasklep ook mee na verloop van jaren hoopt zich daar ook smurrie op. De CIS klep kan natuurlijk kapot zijn maar in mijn beleving gebeurt dat zelden. Overigens is 900-1000 toeren een prima stationair stand.
Is in mijn beleving te hoog 900 tot 1000 toeren is bij mijn 940 estate in koude toestand. Warm zo rond de 750 tot 800 toeren. Wat me wel opvalt is dat bij snel tot stilstand komen de toeren een seconde of 3 blijft hangen op 1100 en dan netjes terug zakt naar 750 tot 800 toeren. Trap ik bij 50 km/h ofzo het koppeling pedaal in en laat direct gas los, zakt het toerental wel direct naar de 750 tot 800 toeren. Heeft het eerste te maken met soepeler weg kunnen rijden ofzo.
Geplaatst: 06.12.2013 - 19:59
door Msuidgeest
Dat schijnt een emissie-eis te zijn. Mijn zakelijke Nissan heeft dat ook: zodra ik de koppeling intrap wacht de motor 2 seconden met toerenval.
Maar onze S90 heeft het weer niet. Maar dat komt volgens mij omdat het een automaat is.