Pagina 1 van 1

schokje rond 1.900 toeren

Geplaatst: 06.11.2013 - 13:35
door RudyZ
Wie herkent dit? M'n handgeschakelde V70 MY08 2.4D schokt lichtjes en eenmalig tussen 1.900 - 2.000 tpm, niet echt dramatisch, maar wel opvallend. Ook en vooral bij rustig optrekken. Telkens weer, altijd bij hetzelfde toerental. Het voelt in de verte als het opschakelen van een automaat (maar ik rij toch echt in een handgeschakelde V70)

Het dualmassa vliegwiel is overigens wel wat rammelig (200.000 km gelopen), zou dat het misschien kunnen zijn? Of ergens een klep die open of dicht gaat bij dat toerental?

Ben benieuwd, motor loopt overigens goed, verder geen serieuze klachten.

Geplaatst: 06.11.2013 - 13:37
door lint
Is de auto al eens uitgelezen op storingen bij de dealer?

Geplaatst: 06.11.2013 - 13:58
door RudyZ
Nee, nog niet. Begin januari moet ie voor een beurt, dan kan ie meteen aan de kast.

Geplaatst: 07.11.2013 - 12:02
door edraket
Het kan de verstelling van de turbo zijn die in werking gaat. Vaak vervuild deze wat na verloop van jaren waardoor je de overgang voelt. Ik heb ook een 2008 2.4D, en herken dit niet. Mijne heeft nu 150.000 gelopen.

Geplaatst: 07.01.2014 - 22:27
door RudyZ
Update: auto heeft een beurt gehad gisteren, uitlezen van de computer gaf geen storingsmeldingen. Schokken is overigens weg, wel een vaag gebrom rond 1.800 toeren in elke versnelling. Ik vermoed resonantie van de uitlaat, schijnt meer voor te komen, is niet echt storend, een paar toeren meer of minder en het geluid is weg.

Re: schokje rond 1.900 toeren

Geplaatst: 25.06.2014 - 12:34
door MTBBIKER
Ik herken het gevoel. Ook ik heb een gammel DMF vliegwiel. Het is verder niet echt storend en de auto rijd goed. Het is wel vervelend. Het zit bij mij rond de 2000 toeren.

V70, 2.4, 140 PK, 2001.