Wat gebeurt er eigenlijk met al die mooie onderdelen van zo'n auto?
Geplaatst: 07.11.2013 - 18:34
door Volvoman
Verschrotten! ::twisted:
Geplaatst: 07.11.2013 - 21:16
door MU
De XC90 is uit 2002. Ik vraag me af, zouden ze hem later onderhuids hebben aangepast (is een gepatenteerde structuur van Volvo) bijv bij de facelift van 2007 of was hij vanaf 2002 al bestand tegen small overlap crashes?
edit: uit 2002, niet 2003
Geplaatst: 07.11.2013 - 21:34
door OGA244
een XC90 is uit 2002, ik kreeg de eerste binnen december 2002 en die kwan weer terug uit de states
Geplaatst: 07.11.2013 - 21:46
door MU
Foutje, gecorrigeerd. De vraag is of hij al vanaf die tijd zo goed bestand was tegen small overlap crashes.
Geplaatst: 07.11.2013 - 21:50
door OGA244
hij had wel een uniek dubbel chassis (voor impact met lagere auto's en met auto's van zijn eigen caliber)
Geplaatst: 07.11.2013 - 21:53
door Laguna-S60
Waarom zijn de hoofdsteunen weggehaald.. Volvo heeft niet voor niks vast hoofdsteunen?
Geplaatst: 07.11.2013 - 22:58
door JeroenSpock
Ik denk voor het zicht van de camera. Bij een aanrijding van achteren zullen ze de hoofdsteunen er wel weer in zetten.
Geplaatst: 08.11.2013 - 21:51
door Msuidgeest
De andere merken lijken minder veilig te zijn maar ook hier geldt een beetje dat de auto zó wordt gemaakt dat de test doorstaan kan worden. Renault is daar "sterk" in ...
Ik verwacht van Volvo dat je daar gemiddeld beter uitstapt na een willekeurig ongeval dan uit een adere auto. Maar testen wil ik dat liever niet.
Geplaatst: 08.11.2013 - 22:01
door MU
Msuidgeest schreef:De andere merken lijken minder veilig te zijn maar ook hier geldt een beetje dat de auto zó wordt gemaakt dat de test doorstaan kan worden. Renault is daar "sterk" in ...
Ik verwacht van Volvo dat je daar gemiddeld beter uitstapt na een willekeurig ongeval dan uit een adere auto. Maar testen wil ik dat liever niet.