Pagina 1 van 2
Slecht starten V40 2.0 T 1998
Geplaatst: 13.11.2013 - 10:09
door MaxV40
Mijn V40 2.0 T start de laatste tijd steeds slechter.
Hij slaat pas heel laat aan en meestal pas als ik n beetje gas bijgeef. Vervolgens loopt hij de eerste paar tellen op 3 cilinders. Verder rijdt de auto prima en als hij warm is start hij ook gewoon normaal.
Nu heb ik al de bougies en de bobines vervangen, maar het probleem doet zich nog steeds voor.. Wat kan het zijn?
Geplaatst: 13.11.2013 - 13:55
door RubenB
Verwijderd om verwarring en verder onnodige discussie te voorkomen
Geplaatst: 13.11.2013 - 16:51
door Bart Giesen
Turbo is altijd in gebruik. Ik snap die beredenering nooit waarin mensen zeggen; turbo doet het niet / werkt niet / staat uit etc.
Ik zou eerder naar een dealer gaan om uit te lezen. Daarbij, staat me iets bij dat er meerdere meldingen hierover zijn geweest en er in mijn beste weten iets genoemd werd over de brandstofdrukregelaar.
Geplaatst: 13.11.2013 - 16:55
door RubenB
Verwijderd om verwarring en verder onnodige discussie te voorkomen
Geplaatst: 13.11.2013 - 20:51
door Cederiek
Brandstofdruk regelaar is meestal de boosdoener bij deze klacht.
Geplaatst: 13.11.2013 - 20:59
door Bart Giesen
RubenB schreef:Bart Giesen,
als je een auto start zonder dat er verbranding plaats vind zit er geen energie in het uitlaat systeem waardoor de turbo niet draait dus niet werkt wanneer je de auto start. deze moet eerst laden door de inertia, massa moet in beweging komen, dus pas als de motor draait gaat de turbo draaien.
Totale onzin. Het moment dat de motor gestart is, is er meteen verbranding en functioneerd de turbo.
Geplaatst: 13.11.2013 - 22:01
door volvo-s40
cool... ik zie vandaag of morgen 2 figuren in een turbo loeren, en de 3e start de wagen....
Maken jullie er wel een filmpje van ? Altijd leuk
ps: waarom alleen bobines en bougies... neem dan ook gelijk de kabels mee.
Geplaatst: 14.11.2013 - 08:58
door RubenB
Verwijderd om verwarring en verder onnodige discussie te voorkomen
Geplaatst: 14.11.2013 - 10:19
door edraket
Ruben, ik denk dat je eerst nog maar wat in je boeken moet bladeren voordat je antwoorden geeft die nergens op slaan. Dat de olie dik zou zijn of dat er verkeerde olie in zit enzo is natuurlijk een antwoord waar de topic starter helemaal niets mee kan. Dat heeft ook helemaal niets met het startprobleem te maken.
En met remvloeistof een lek proberen te vinden???? Ik weet niet in welke boeken jij leest, maar zou die heel snel weggooien en eens in een motorruimte duiken om ERVARING op te doen voordat je antwoorden geeft.
Geplaatst: 14.11.2013 - 10:27
door RubenB
Verwijderd om verwarring en verder onnodige discussie te voorkomen
Geplaatst: 14.11.2013 - 10:41
door edraket
Ik heb ruim voldoende theoretische kennis van motoren, ik denk heel wat meer als jij als ik je antwoorden zo lees. Ik heb namelijk een studie werktuigbouwkunde afgerond ipv alleen maar een boek gelezen. Maar het gaat mij niet om een "wedstrijdje" wie het meeste weet, het gaat mij erom dat er antwoorden worden gegeven die kant noch wal raken, en daar heeft niemand wat aan. Ik neem onmiddellijk aan dat je bedoelingen goed zijn, maar vergeet niet dat sommige lezers een bericht voor waarheid aannemen en daarnaar gaan handelen. Wat als iemand remolie (dat stond er namelijk echt, je hebt het aangepast zie ik) neemt en daarmee een lek probeert op te sporen.
Of zonder luchtfilter zijn auto probeert en alle blaadjes en troep wat er altijd in zit uit het luchtfilter zijn motor wordt ingezogen.
Nogmaals als ik je antwoorden lees heb je totaal geen ervaring met storingen aan motoren, probeer je antwoorden daar op aan te passen ipv (goedbedoelde!) antwoorden te geven die de topic starter niet helpen.
En het zou fijn zijn als je je insinuatie over hoe en waar ik mijn auto laat repareren voor je zou houden, al helemaal over een bepaalde Jan die aan een auto zou sleutelen. Er lopen hier namelijk ook veel monteurs rond, en die zouden zich zomaar aangesproken voelen. Jij moet nog heel veel leren merk ik al.
Geplaatst: 14.11.2013 - 10:49
door lint
edraket schreef:Ik heb ruim voldoende theoretische kennis van motoren, ik denk heel wat meer als jij als ik je antwoorden zo lees. Ik heb namelijk een studie werktuigbouwkunde afgerond ipv alleen maar een boek gelezen. Maar het gaat mij niet om een "wedstrijdje" wie het meeste weet, het gaat mij erom dat er antwoorden worden gegeven die kant noch wal raken, en daar heeft niemand wat aan. Ik neem onmiddellijk aan dat je bedoelingen goed zijn, maar vergeet niet dat sommige lezers een bericht voor waarheid aannemen en daarnaar gaan handelen. Wat als iemand remolie (dat stond er namelijk echt, je hebt het aangepast zie ik) neemt en daarmee een lek probeert op te sporen.
Of zonder luchtfilter zijn auto probeert en alle blaadjes en troep wat er altijd in zit uit het luchtfilter zijn motor wordt ingezogen.
Nogmaals als ik je antwoorden lees heb je totaal geen ervaring met storingen aan motoren, probeer je antwoorden daar op aan te passen ipv (goedbedoelde!) antwoorden te geven die de topic starter niet helpen.
En het zou fijn zijn als je je insinuatie over hoe en waar ik mijn auto laat repareren voor je zou houden, al helemaal over een bepaalde Jan die aan een auto zou sleutelen. Er lopen hier namelijk ook veel monteurs rond, en die zouden zich zomaar aangesproken voelen. Jij moet nog heel veel leren merk ik al.
+1!
Geplaatst: 14.11.2013 - 13:19
door dutchlimits
En nu kappen met de zinloze discussie, de TS heeft hier niks aan.
MaxV40, fatsoenlijke garages hebben apparatuur om de bougiekabels enz door te meten, ik raad je aan om naar een garage te gaan, jammer om alles te vernieuwen terwijl het niet nodig is.
Je kan nog wel proberen de bougies 1 voor 1 eruit te halen en kijken hoe de vonk is. Maar wie weet heeft het niks te maken met de bougies.
Geplaatst: 14.11.2013 - 14:03
door MarioC70
Wat een gezwets allemaal zeg en dat mag allemaal wel en degeen die het wel zou moeten en kunnen weten mag hier niets meer posten van sommige heren,eigenaardig dit..
Geplaatst: 14.11.2013 - 14:16
door dutchlimits
MarioC70 schreef:Wat een gezwets allemaal zeg en dat mag allemaal wel en degeen die het wel zou moeten en kunnen weten mag hier niets meer posten van sommige heren,eigenaardig dit..
Als je het mij vraagt, van mij mag je posten, jij weet meestal wel wat.
Geplaatst: 14.11.2013 - 14:18
door mad
MarioC70 schreef:Wat een gezwets allemaal zeg en dat mag allemaal wel en degeen die het wel zou moeten en kunnen weten mag hier niets meer posten van sommige heren,eigenaardig dit..
Hé ben je er weer? Dat is vlot....
Geplaatst: 14.11.2013 - 14:19
door volvo-s40
Als een mod nou dit topic eens terug bracht naar alleen het probleem bericht, ziet het er weer netjes uit.
Geplaatst: 14.11.2013 - 14:39
door lint
MarioC70 schreef:Wat een gezwets allemaal zeg en dat mag allemaal wel en degeen die het wel zou moeten en kunnen weten mag hier niets meer posten van sommige heren,eigenaardig dit..
Laat je niet tegen houden om je deskundige visie op dit probleem kenbaar te maken!
Geplaatst: 14.11.2013 - 14:59
door MarioC70
Het zou leuker zijn als ik eerst is wist waaom ik hier niet meer welkom ben,zonder werkelijke opgaaf van reden..
Geplaatst: 14.11.2013 - 15:17
door MaxV40
dutchlimits bedankt voor je advies!
Moderator? Volgens mij gaat dit niet helemaal goed hierboven
