hallo heren en dames,
heb enkele weken geleden een Volvo 460 gekocht, van een oud vrouwke.
54000km, 1.6i van '95.
gezellige wagen en rijd lekker, maar ...
wanneer ik dus moet schakelen en de koppeling induw, dan valt het toerental terug tot minder als 800 toeren. Na wat geschodder wordt het toerental bijgeregeld tot een 1300 toeren, hierna zakt het toerental tot 900 toeren(stationair) zonder geschodder.
Blijkbaar is het ook minder wanneer de motor koud staat. wrs door hoger toerental choke.
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
alvast bedankt
terugval toerental
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
lekke slangen rondom inlaat circuit, sensoren etc. -> vervangen
Anders de stationairklep die niet soepel draait. - . schoonmaken
Anders de stationairklep die niet soepel draait. - . schoonmaken
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Misschien wat minder water bij de benzine? goedkoop beginnen,.. zit er een benzine filter tussen, dat oude geschodderde vrouwtje ooit een keer de tank leeg geschodderd haha..check de filter misschien word de benzine-aanvoer belemmerd door de filter bij lage toerental.Super460 schreef: hallo heren en dames,
heb enkele weken geleden een Volvo 460 gekocht, van een oud vrouwke.
54000km, 1.6i van '95.
gezellige wagen en rijd lekker, maar ...
wanneer ik dus moet schakelen en de koppeling induw, dan valt het toerental terug tot minder als 800 toeren. Na wat geschodder wordt het toerental bijgeregeld tot een 1300 toeren, hierna zakt het toerental tot 900 toeren(stationair) zonder geschodder.
Blijkbaar is het ook minder wanneer de motor koud staat. wrs door hoger toerental choke.
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
alvast bedankt
Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 26.08.2014 - 23:39
Hier exact hetzelfde, de 480 van m'n vader heeft het ook maar die 'zoekt' echt.
Mijne valt soms zelfs terug tot plm. 400 toeren en schiet dan 'van schrik' naar 2000.
Ik heb gemerkt dat als je op de motor remt tot onder de 1500 toeren en je dan de koppeling in trapt, het het ergst is.
Voor zover ik weet een bekend kwaaltje bij deze auto's, maar de oplossing kende ik niet.
Las net deze reply:
Of een gokje?
Als dit een bekende issue is, ga ik daar gelijk iets mee doen.
Mijne valt soms zelfs terug tot plm. 400 toeren en schiet dan 'van schrik' naar 2000.
Ik heb gemerkt dat als je op de motor remt tot onder de 1500 toeren en je dan de koppeling in trapt, het het ergst is.
Voor zover ik weet een bekend kwaaltje bij deze auto's, maar de oplossing kende ik niet.
Las net deze reply:
Is dit per definitie de oorzaak? Bekend verhaal?wpee schreef: lekke slangen rondom inlaat circuit, sensoren etc. -> vervangen
Anders de stationairklep die niet soepel draait. - . schoonmaken
Of een gokje?
Als dit een bekende issue is, ga ik daar gelijk iets mee doen.