Hallo allemaal,
Zoals de titel al zegt, ligt er wat zwarte, vettige vloeistof op mijn bestuurdersmat. Het komt vanuit het paneel aan de zijkant bij de voeten. Wat is dit? Stuurbekrachtigingsolie? De auto stuurt verder namelijk goed en direct. Geen zoekerig gedrag o.i.d.
Zwarte vettige vloeistof op de mat
- Waltersan
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 23.01.2013 - 21:33
- Locatie: Betuwe
is dat bij het gaspedaal?
dan denk ik dat het koelvloeisof is. stuurbekrachtingsolie lijkt me zeer bijzonder. dat systeem zit daar niet.
bij mij is de mat nu ook af en toe nat, komt uit de afdichting van de aluminium pijpjes die naar de kachel radiator gaan.
we hebben ongeveer dezelfde auto, dus zou goed kunnen dat jij nu ook aan de beurt bent.
dan denk ik dat het koelvloeisof is. stuurbekrachtingsolie lijkt me zeer bijzonder. dat systeem zit daar niet.
bij mij is de mat nu ook af en toe nat, komt uit de afdichting van de aluminium pijpjes die naar de kachel radiator gaan.
we hebben ongeveer dezelfde auto, dus zou goed kunnen dat jij nu ook aan de beurt bent.
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Jullie hebben de juiste te pakken! Ben ook even langs de garage gereden. Over een tijdje gaan we hem maar vervangen, de boosdoener, zijnde de kachelradiator. Monteur gaf aan zo'n twee uur nodig te hebben. Maar wat kost het onderdeel? En is een gereviseerd exemplaar of een sloopexemplaar aan te raden?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Waltersan
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 23.01.2013 - 21:33
- Locatie: Betuwe
De kans is groot dat het alleen de o ringen zijn die lekken, die kosten €2,65 bij de dealer. Als je op zeker wil gaan vervang dan ook de radiator, en neem dan een nieuwe. Die van nissens schijnen goed te zijn en kosten rond de €55. T is wel een gepiel onder het dashboard, dus dat kost wel wat tijd. Dus die twee uur is zeker nodig.
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Leesvoer mét plaatjes: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=26808
Het kostte mij destijds € 32,50 excl btw dus die twee uur werk zal wel wat overdreven zijn, denk ik zo....
Het kostte mij destijds € 32,50 excl btw dus die twee uur werk zal wel wat overdreven zijn, denk ik zo....
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Is dat mete en visuele inspectie vast te stellen?Waltersan schreef:De kans is groot dat het alleen de o ringen zijn die lekken, die kosten €2,65 bij de dealer. Als je op zeker wil gaan vervang dan ook de radiator, en neem dan een nieuwe. Die van nissens schijnen goed te zijn en kosten rond de €55. T is wel een gepiel onder het dashboard, dus dat kost wel wat tijd. Dus die twee uur is zeker nodig.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Waar bestel ik zulks?Waltersan schreef:De kans is groot dat het alleen de o ringen zijn die lekken, die kosten €2,65 bij de dealer. Als je op zeker wil gaan vervang dan ook de radiator, en neem dan een nieuwe. Die van nissens schijnen goed te zijn en kosten rond de €55. T is wel een gepiel onder het dashboard, dus dat kost wel wat tijd. Dus die twee uur is zeker nodig.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Waltersan
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 23.01.2013 - 21:33
- Locatie: Betuwe
Ik heb ze bij de dealer besteld, telefonisch uitgelegd en werd keurig geregeld. T kan uiteraard goedkoper, maar nu heb ik de goede maat en materiaalsoort.
En de radiator kun je bij diverse onderdelen sites bestellen.
Maar, ik ga eerst de o ringen vernieuwen, ik verwacht dat alleen dat het al oplost. Bij mij zijn de aansluitingen een beetje rood aangeslagen de radiator verder is droog. Als je de zijpanelen van de tunnel weghaalt en het paneel boven de pedalen kun je (met spiegel) de buizen zien).
De radiator zelf vervangen is meer werk, hij kan er lastig uit.
En de radiator kun je bij diverse onderdelen sites bestellen.
Maar, ik ga eerst de o ringen vernieuwen, ik verwacht dat alleen dat het al oplost. Bij mij zijn de aansluitingen een beetje rood aangeslagen de radiator verder is droog. Als je de zijpanelen van de tunnel weghaalt en het paneel boven de pedalen kun je (met spiegel) de buizen zien).
De radiator zelf vervangen is meer werk, hij kan er lastig uit.
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Jij gaat er zelf aan beginnen? Moet dan de koelvloeistof afgetapt worden?Waltersan schreef:Ik heb ze bij de dealer besteld, telefonisch uitgelegd en werd keurig geregeld. T kan uiteraard goedkoper, maar nu heb ik de goede maat en materiaalsoort.
En de radiator kun je bij diverse onderdelen sites bestellen.
Maar, ik ga eerst de o ringen vernieuwen, ik verwacht dat alleen dat het al oplost. Bij mij zijn de aansluitingen een beetje rood aangeslagen de radiator verder is droog. Als je de zijpanelen van de tunnel weghaalt en het paneel boven de pedalen kun je (met spiegel) de buizen zien).
De radiator zelf vervangen is meer werk, hij kan er lastig uit.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Waltersan
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 23.01.2013 - 21:33
- Locatie: Betuwe
Gaat morgen gebeuren.
Je moet inderdaad iets met de koelvloeistof doen, of volledig aftappen, of de slangen die door het schutbord gaan afklemmen, dat kan in de motorruimte. Dan komt er een klein beetje vloeistof uit wat je kunt opvangen met een teiltje.
Misschien is het ook nodig om de flens die tegen het schutbord zit waar de leidingen doorgaan los te schroeven teneinde meer bewegingsruimte bij de radiator te krijgen. Maar dat zie ik venzelf wel.
Je moet inderdaad iets met de koelvloeistof doen, of volledig aftappen, of de slangen die door het schutbord gaan afklemmen, dat kan in de motorruimte. Dan komt er een klein beetje vloeistof uit wat je kunt opvangen met een teiltje.
Misschien is het ook nodig om de flens die tegen het schutbord zit waar de leidingen doorgaan los te schroeven teneinde meer bewegingsruimte bij de radiator te krijgen. Maar dat zie ik venzelf wel.
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Heb zelf de slangen bij de motor afgeklemd. Daarna de de tie-wrap los geknipt en de schroefjes van de kachelradiator los gemaakt zodat ik wat meer ruimte had.
Had er al die tijd wel een bak met een plastic ding onder staan zodat de vloeistof direct in bak kwam.
Ben er wel de hele middag mee bezig geweest. Los halen is makkelijker dan vastmaken...
Had er al die tijd wel een bak met een plastic ding onder staan zodat de vloeistof direct in bak kwam.
Ben er wel de hele middag mee bezig geweest. Los halen is makkelijker dan vastmaken...
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- Waltersan
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 23.01.2013 - 21:33
- Locatie: Betuwe
Volgens mij is het weer dicht bij mij. Het is wel een k-werkje!! Je kunt er heel beroerd bij en je moet het op gevoel doen, zeker de bovenste pijp.
Als je niet veel zelf sleutelt zou ik het niet zelf doen! Ik ben er 1 1/2 uur mee zoet geweest.
Maar, het was nodig, de oude o ringen waren vierkant, hard, en ingescheurd.
Als je niet veel zelf sleutelt zou ik het niet zelf doen! Ik ben er 1 1/2 uur mee zoet geweest.
Maar, het was nodig, de oude o ringen waren vierkant, hard, en ingescheurd.
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
- Locatie: zwolle
klein laat advies maar haal voor je begint de voorstoelen er even uit dan heb je echt meer beweegruimte (das ook wel net zo fijn )
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
Vertel er dan ook bij dat de accu pool er af wordt gehaald, anders heeft hij een airbagstoring.umpie schreef:klein laat advies maar haal voor je begint de voorstoelen er even uit dan heb je echt meer beweegruimte (das ook wel net zo fijn )
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Maakt die radiator eigenlijk geluid? Ik hoor, steeds vaker, een geluid in de auto. Net als de radio die een cd wil uitspugen. Alleen zitten er geen cd's in. Het klinkt niet hetzelfde als het verstellen van de lamellen van de climte control.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Ventilatortje van de ecc misschien? die draait nog even door als je de boel uitzet.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Nee, het is ook tijdens het rijden. Het klinkt ook een beetje als de rti die omhoog wil. Alleen die functioneert nog goed, dus is het ook niet.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.