raambediening RV

Plaats reactie
jkb
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 18.11.2013 - 12:10

Volvo XC70
Het rechter voorraam en de schakelaar centrale deurbediening rechtsvoor werken bij lopende motor meestal niet.
Ook met de schakelaar in het linker voorportier werkt de raambediening rechtsvoor en de centrale deurvergrendeling rechtsvoor bij lopende motor meestal niet.
Even na wegrijden worden de portieren automatisch vergrendeld; het recht voorportier doet dan meestal niet mee.
U dacht dat het de linker schakelaarunit zou zijn.
Maar....
Met contact aan, zodat de radio het doet, maar de motor niet loopt, werkt het rechter voorraam en de rechter voor deurvergrendeling perfect!
Start ik de motor dan werkt het raam en de centrale deurvergrendeling rechtsvoor niet (noch met de bediening linksvoor, noch met de bediening in het rechter voorportier; ik hoor wel een zachte klik, alsof rechts niet genoeg spanning doorkomt.
De accu is net nieuw.
Ik heb inmiddels op internet gezocht en aan de hand van een voorbeeld de linkerschakelaarunit opengemaakt, de kontaktjes op de rubbermat schoongemaakt en wat contactspray gebruikt. Het euvel blijft.
Nogmaals: alles werkt prima als de motor niet loopt.
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4295
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Even naar je dealer om uit te laten lezen..
XC70 D5 2009 Ocean Race
jkb
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 18.11.2013 - 12:10

die kan niets vinden....
Gebruikersavatar
lkort
3rd Gear member
Berichten: 256
Lid geworden op: 29.04.2007 - 08:10
Locatie: Brabant

Hoe herkenbaar: de dealer die niks kan vinden, aan de andere kant kunnen ze de rekening meestal wel vinden, schrijven ze nog met een vork ook.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
Gebruikersavatar
Koffiemolen
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30

Heb er geen ervaring mee, maar zou der een verband kunnen bestaan met het vergrendelingssysteem dat bij wegrijden (=lopende motor) het portier vergrendelt? Ik zou het daarin zoeken, iets in dat systeem stoort waarschijnlijk. Vergrendelt het portier wel bij afsluiten auto?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Zit toch ergens iets fout in de DDM gok ik zo...
(die controleert/reageert anders als de auto gestart is / rijdt dan dat contact slot in pos 1 of 2 zit)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
jkb
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 18.11.2013 - 12:10

De dealer heeft geprobeerd nieuwe software te laden; lukte niet direct; ik heb nu een afspraak dat de auto er een hele dag heen gaat. Misschien heeft het te maken met de (afneembare) trekhaak die door de dealer geïnstalleerd is.
Fietsendrager erop en dan in zijn achteruit: piepjes blijven; zou ook niet moeten. Soms valt het display uit. Fout zit wellicht ergens anders.
We blijven zoeken; Wel vervelend, de bestuurster is het wel zat....
jkb
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 18.11.2013 - 12:10

o ja, het lijkt of na het branden van de standkachel het display eerder een probleem geeft. Maar er zit wel een nieuwe accu in. Mogelijk zou een te lage spanning toch op een of andere manier een probleem kunnen geven.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”