Garmin GPS kabels wegwerken?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
recon
1st Gear member

Alle
Ik heb een Volvo S40 r-design uit jaar 2012 zonder RTI navigatie. Deze optie heb ik bewust niet genomen omdat ik de navigatie wat outdated vond. Daarvoor heb ik een apart GPS toestel aangekocht, een Garmin Nuvi 765T.

Het probleem met alle losse GPS toestellen zijn de kabels. Ik loop al een tijdje rond met het idee om deze kabels op 1 of andere manier mooi te kunnen wegwerken. Voorlopig is het alleen maar bij het idee gebleven.

Volvo biedt zelf ook wat oplossingen aan:
Zo hebben ze vroeger een houder gehad welke in het midden van het dashboard gemonteerd kon worden. Hierin kon dat een Garmin 760 ingeklikt worden, de kabels waren niet zichtbaar.
Voorbeeld:
Afbeelding

2de optie van Volvo is een houder monteren op de A-stijl , hierin wordt dan een Garmin Nuvi 3760 ingeklikt. Kabels zijn netjes weg gewerkt.
Voorbeeld:
Afbeelding

Nadeel: beide opties zijn best duur...

De reden waarom ik een Garmin Nuvi 765T heb is dat deze de navigatie stem over bluetooth kan streamen.
De nieuwere Garmins kunnen dit niet meer. Op termijn zou ik dan graag via een ioPlay device de navigatie stem over de speakers laten spelen. Deze mute dan automatisch radio/cd/…

Alleen wil ik eerst een nette oplossing vinden hoe ik de kabels mooi kan wegwerken. De GPS zou ik graag in het midden hebben.

Enkele interessante voorbeelden gevonden via google:
Netjes weggewerkt, maar gaten boren in het dashboard?:
Afbeelding
Afbeelding

Een minder nette oplossing, steekt redelijk ver uit:
Afbeelding
Afbeelding

Huidge opstelling met sandbag (foto is niet van mij) :
Afbeelding

De auto is nog in garantie dus zou graag niet teveel boren, zagen etc. De 12V voeding zal ook nodig zijn om de GPS voeding (sigaretten stekker) in te pluggen zodat ik TMC file melding kan behouden. Ik heb ergens gelezen dat op de plek waar normaal de Volvo RTI zit ook een 12V kabel ligt, misschien dat ik deze hiervoor kan gebruiken.
VolvoConnection
2nd Gear member
Contacteer:

Kun je niet zoiets maken als dit? Als het een platte kabel is dan kan daar prima tussen. Achter de radio heb je ruimte genoeg om spullen kwijt te raken.

Afbeelding
Volvo V50 2.4i 170pk (2004)
Subaru Impreza GT Prodrive 245pk (2000)
Volvo 480GT 119pk (1995)
Peugeot 205 heel weinig pk (1986)
Volvoconnection.com
Longone
5th Gear member

Ik heb hem zo gemonteerd, draad perfect weg te werken en geheel schadevrij als hij er ooit uit moet.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”