Tot hoeveel km/u is de AWD beschikbaar?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Bochten die normaliter voor 80 km/u bedoeld zijn kan je met AWD makkelijk met 140 km/u nemen zonder het gevoel te hebben te controle te verliezen. Nu doet in Power/Hybrid mode de elektrische aandrijving maar tot 130 km/u dienst. Is dat in AWD/Power mode ook zo? Ik heb het idee van niet.. met 150 km/u heb ik nog steeds het gevoel echt op 4 wielen aandrijving te hebben..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Ik vind het 'AWD' wat te stoer door Volvo geclaimd, ik heb diverse AWD (echte..) Volvo's gereden, die hadden toch wel meer grip bij uitaccelereren van een snelle bocht
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

maar ook meer bijtelling....
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

En nauwelijks goedkoper in de aanschaf..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Skibs
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39

Eh.. zodra je je gas los laat in een bocht dan doet je Quattro, X-drive, AWD etc. precies hetzelfde als iedere voorwiel of achterwielaangedreven auto: het gewicht wil rechtdoor. Ik zou door Awd niet al te overmoedig worden in bochten, en al helemaal niet met een zwaargewicht als de Pih, maar dat terzijde.
Awd doet het tot 150 kmh in de D6 meen ik.
ErikV60D6
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 10.07.2013 - 10:36

Zover ik weet zit het zo:
- volledig elektrisch rijden (Pure) tot 120 - 130 kmh
- elektrisch ondersteund (AWD / Hybrid / Power) tot 150 kmh.
V60 D6
Mini Cooper S
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Er zit geen wezenlijk verschil tussen de Pure en Hybrid modes. Je rijdt in deze modes of op elektra of op diesel. Alleen ligt het kantelpunt bij Pure iets hoger. In je lijst zou je Hybrid dus naast Pure moeten zetten.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Durden
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 25.04.2013 - 17:39

RichieB schreef:Er zit geen wezenlijk verschil tussen de Pure en Hybrid modes. Je rijdt in deze modes of op elektra of op diesel. Alleen ligt het kantelpunt bij Pure iets hoger. In je lijst zou je Hybrid dus naast Pure moeten zetten.
ik heb het vermoeden dat het verschil tussen Pure en Hybrid echt alleen de mapping van het gaspedaal betreft... En in de hybrid stand kunnen diesel en elektra ook tegelijk werden trouwens.
V60 PIH MY14
wybo
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 23.12.2010 - 09:27

In de Pure stand wordt ook de airco automatisch uitgeschakeld (eco). Die kan je zelf wel zo weer aanzetten.
2013: Volvo V60 D6 PIH (cert. 863)
2010: Volvo XC70 Summum MY2010
2005: Volvo XC70 Summum MY 2003
2000: Seat Alhambra
1996: Opel Vectra
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

En de stoelverwarming ;)
En je ziet in de hybrid stand het kollommetje aan de rechtsrkant groeien zodat je iets meer het gaspedaal kan intrapen zonder dat diesel bijspringt...
En hier in het heuvelland merk je duidelijk verschil met pure en hybrid, daar bij hybrid de motor vaker ongewenst aanspringt om de heuvel op te komen, terwijl je de afstand ook prima electrisch kan overbruggen, dus dan is dat zonde...
Dus hier wordt de pure stand vask gebruikt
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Thom schreef:Ik vind het 'AWD' wat te stoer door Volvo geclaimd, ik heb diverse AWD (echte..) Volvo's gereden, die hadden toch wel meer grip bij uitaccelereren van een snelle bocht
Precies. Leuke marketing vanwege bijkomstigheid electromotor op de achteras. Ik moet in de winter bij vertrek een heuveltje op wat nogal glad kan zijn. Met de xc70 awd nooit een probleem maar ik twijfel over de kunsten van de pih. Zie mijn grindttopic..
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”