Pagina 1 van 1
Gasklephuis reinigen of vervangen
Geplaatst: 25.11.2013 - 11:19
door erikfeenstra
Ik rij nu 4 weken met de S80 2.9. Heerlijke auto, dat wel. Echter als ie warm is begint ie bokkig te lopen en pendelen de toeren. Tot het waarschuwingslampje aangaat en de melding "minder vermorgen (is dat Zweeds voor vermogen)" in het scherm komt.
Gelukkig loop ik al jaren bij de dealer waar ik de Volvo heb gekocht. Bij aanschaf is er niet over garantie gesproken maar heeft de eigenaar mij verteld dat het een hele goede wagen is. Gelukkig doet ie niet moeilijk en gaat hij volgende week het gasklephuis (is bij het uitlezen als storing naar voren gekomen) reiningen en mocht dit niet helpen dan wordt het gasklephuis vervangen.
Zou reinigen afdoende zijn? Wat zijn jullie ervaringen?
Geplaatst: 25.11.2013 - 12:07
door Morgenstond
't Kan voldoende zijn voor de komende tijd, maar uiteindelijk gaat de ETM kapot. De een sneller dan de ander.
Geplaatst: 25.11.2013 - 13:39
door erikfeenstra
Oké dank voor je antwoord.
Theoretisch zou die dan weer 50K mee moeten kunnen? Maar ook (als ik pech heb) maar 5K?
Wat zijn de kosten normaal gesproken van het vervangen?
Geplaatst: 25.11.2013 - 15:23
door Morgenstond
erikfeenstra schreef:Oké dank voor je antwoord.
Theoretisch zou die dan weer 50K mee moeten kunnen? Maar ook (als ik pech heb) maar 5K?
Wat zijn de kosten normaal gesproken van het vervangen?
50K lijkt mij wel heel veel, maar je weet 't maar nooit. Soms helpt schoonmaken niet eens, zoals ik zelf een keer heb gehad. 't Is evenwel 't goedkoopste alternatief voor vervanging. Tegenwoordig worden gereviseerde gaskleppen aangeboden bij Volvo. De prijs daarvan ligt rond de 300 euro. Dat is relatief goedkoop in vergelijking met vroeger.
Geplaatst: 02.12.2013 - 18:46
door erikfeenstra
Bij het loshalen van het gasklephuis bleek deze nog dusdanig schoon dat ze meteen maar voor vervangen hebben gekozen.
Vanmiddag nog een stuk gereden en het onregelmatig lopen en de storing lijken verdwenen te zijn.
Hulde voor de service

Geplaatst: 03.12.2013 - 04:55
door storm480
Hebben ze er een gereviseerde ingestoken of een nieuwe OEM? Ik heb gehoord dat bij gereviseerde en after-market ETM's de sleepring vervangen is door "contact puntjes/schakelaars" (hoe omschrijf je dat? :? )
De niet originele zouden niet zo heel kwalitatief zijn...
(ik zit nog te wachten tot die van mij de geest geeft :roll: )
Geplaatst: 03.12.2013 - 09:25
door erikfeenstra
Ze hebben geen gereviseerde gedaan omdat Volvo gezegd zou hebben daar niet hele goede ervaringen mee te hebben. Waar ze dat bij Volvo gezegd zouden hebben is mij onbekend.
Geplaatst: 03.12.2013 - 22:39
door storm480
Dan is 300 euri een koopje

Bij mijn ex V70 zou het grapje dik het dubbele moeten hebben gekost...
Geplaatst: 04.12.2013 - 00:06
door erikfeenstra
Sterker nog: ik heb er niks voor betaald
Gevalletje onder garantie terwijl er bij de koop niet over garantie is gesproken

Geplaatst: 04.12.2013 - 11:16
door Morgenstond
Dat is heel netjes van de betreffende garage/dealer.