Ik wilde graag (op een VVE terrein) op onze eigen parkeerplaats achter de schuur een laadvoorziening treffen, echter voor de schuur langs loopt een gemeenschappelijk voetpad, dus ik kon geen wandlader aan de schuur gebruiken (ivm kabels over voetpad). De plekken zijn niet klein, maar een paal op de plek zelf maakt het er niet ruimer op.
Ik ben op zoek gegaan naar een grondaansluiting, niet alleen ruimtebesparend, maar als er geen paal staat kun je ook niet tegenaan rijden . Nog niet veel keus lijkt het, maar gisteren is bij mij een laadvoorziening met behulp van een putkast gemaakt. Het ziet er super netjes uit en het werkt ook nog. Ik heb de CEE mennekes kabel zodat ik op 16A kan laden. Ik heb al wel gezien dat het stuk vanaf de controle box net een centimeter of 2 te kort is. De klep van de putkast kan nu niet helemaal dicht. Op zich niet al te erg, maar ik heb toch een klein verlengstuk besteld (stekker met contra stekker).
Het nadeel van een dergelijke oplossing is dat je de stekker laag moet aansluiten (ja, dus elke keer bukken ). Daarnaast heb je een schuko of CEE stekker nodig, want de putkast is er niet met een mennekes aansluiting. Er zit geen verdere logica in de box, dus ik heb er nu een losse MID meter in de schuur tussen zitten.
We zullen zien hoe het bevalt de komende tijd, maar het is in ieder geval geworden zoals ik het bedacht had.
Laden met Putkast
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40678
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mooie oplossing. Maar lijkt me wel een uitdaging als er een pak sneeuw is gevallen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 22.10.2013 - 11:46
Daar ben ik niet zo heel erg bang voor. Sneeuwschuiver staat om de hoek en ik kan ook zout strooien op voorhand. Het is beproefde techniek op marktpleinen en bij evenementen maar hoe het hier bij mij werkt...de tijd zal het lerenBen schreef:Mooie oplossing. Maar lijkt me wel een uitdaging als er een pak sneeuw is gevallen.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40678
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
En maar hopen dar er niemand op jouw plek gaat staan.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 22.10.2013 - 11:46
De plekken zijn genummerd en privé eigendom en vallen binnen een VVE terrein dat niet toegankelijk is voor derden. Ik heb in de afgelopen 7 jaar maar één keer meegemaakt dat iemand anders (een bezoeker) op mijn plek stond.
In dat uitzonderlijke geval zal ik verder op in de straat wel gaan laden bij een publiek punt
In dat uitzonderlijke geval zal ik verder op in de straat wel gaan laden bij een publiek punt
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15371
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
En wat als er auto overheen rijdt?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58
Het mooie van zo'n putkast is dat hij normaal gesproken dicht kan als de stekker er in zit. Je kunt hem dan alleen met zo'n sleutel openen en dus kan een "lollige" voorbijganger de stekker er niet uittrekken. In d euato zit hij ook vergrendeld.
Ho gaat dat met een verlengsnoer? Kun je hem dan wel loskoppelen?
Kun je niet beter door een lokale electricien het korte deel laten verlengen?
Ho gaat dat met een verlengsnoer? Kun je hem dan wel loskoppelen?
Kun je niet beter door een lokale electricien het korte deel laten verlengen?
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 22.10.2013 - 11:46
Dat laatste was ook mijn eerste gedachte maar de controle box van Volvo zit vast met schroeven die je niet los kunt draaien. Die zouden dan uitgeboord moeten worden oid om er vervolgens een langer stuk kabel aan te zetten. Alles kan natuurlijk maar het moet wel in verhouding staan tot het 'probleem' dat ik nog probeer op te lossen.ferretje schreef:Het mooie van zo'n putkast is dat hij normaal gesproken dicht kan als de stekker er in zit. Je kunt hem dan alleen met zo'n sleutel openen en dus kan een "lollige" voorbijganger de stekker er niet uittrekken. In d euato zit hij ook vergrendeld.
Ho gaat dat met een verlengsnoer? Kun je hem dan wel loskoppelen?
Kun je niet beter door een lokale electricien het korte deel laten verlengen?
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4295
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
IK vind die "sleutel" wel erg eenvoudig. Heb er drie (bloksleutels) liggen hier....dus als jij er niet bent kan een ander laden?LennartS schreef:Dat laatste was ook mijn eerste gedachte maar de controle box van Volvo zit vast met schroeven die je niet los kunt draaien. Die zouden dan uitgeboord moeten worden oid om er vervolgens een langer stuk kabel aan te zetten. Alles kan natuurlijk maar het moet wel in verhouding staan tot het 'probleem' dat ik nog probeer op te lossen.ferretje schreef:Het mooie van zo'n putkast is dat hij normaal gesproken dicht kan als de stekker er in zit. Je kunt hem dan alleen met zo'n sleutel openen en dus kan een "lollige" voorbijganger de stekker er niet uittrekken. In d euato zit hij ook vergrendeld.
Ho gaat dat met een verlengsnoer? Kun je hem dan wel loskoppelen?
Kun je niet beter door een lokale electricien het korte deel laten verlengen?
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 22.10.2013 - 11:46
Klopt, maar je kon dus al bij alle 'openbare' andere putkasten in Nederland ook laden, waarom zou je dan bij mij op privé terrein op een binnenplaats komen laden? Mijn parkeerplaats is ook niet te zien vanaf de straat dus hoe weet iemand dat er een laadpunt is?mad schreef: IK vind die "sleutel" wel erg eenvoudig. Heb er drie (bloksleutels) liggen hier....dus als jij er niet bent kan een ander laden?
Laat ik het anders zeggen: 'Als de nood bij een mede PIH rijder zó hoog is dat hij na een eindeloze zoektocht naar een oplaadpunt op wonderbaarlijke wijze bij mijn plek is uitgekomen, mag hij/zij van mij laden '
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4543
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
mad schreef:IK vind die "sleutel" wel erg eenvoudig. Heb er drie (bloksleutels) liggen hier....dus als jij er niet bent kan een ander laden?LennartS schreef:Dat laatste was ook mijn eerste gedachte maar de controle box van Volvo zit vast met schroeven die je niet los kunt draaien. Die zouden dan uitgeboord moeten worden oid om er vervolgens een langer stuk kabel aan te zetten. Alles kan natuurlijk maar het moet wel in verhouding staan tot het 'probleem' dat ik nog probeer op te lossen.ferretje schreef:Het mooie van zo'n putkast is dat hij normaal gesproken dicht kan als de stekker er in zit. Je kunt hem dan alleen met zo'n sleutel openen en dus kan een "lollige" voorbijganger de stekker er niet uittrekken. In d euato zit hij ook vergrendeld.
Ho gaat dat met een verlengsnoer? Kun je hem dan wel loskoppelen?
Kun je niet beter door een lokale electricien het korte deel laten verlengen?
Dat is een sleutel die ook heeeeeel vaak word gebruikt bij parkeerplaatsen of een voetgangersgebied met een paal er voor.
ik heb ook zo`n sleutel om op een parkeer terrein van een restaurant te kunnen lossen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4543
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
Maar wat te doen tegen "straat jeugd" die de boel gaat vernielen en jou kabel naar de ***** helptLennartS schreef:Klopt, maar je kon dus al bij alle 'openbare' andere putkasten in Nederland ook laden, waarom zou je dan bij mij op privé terrein op een binnenplaats komen laden? Mijn parkeerplaats is ook niet te zien vanaf de straat dus hoe weet iemand dat er een laadpunt is?mad schreef: IK vind die "sleutel" wel erg eenvoudig. Heb er drie (bloksleutels) liggen hier....dus als jij er niet bent kan een ander laden?
Laat ik het anders zeggen: 'Als de nood bij een mede PIH rijder zó hoog is dat hij na een eindeloze zoektocht naar een oplaadpunt op wonderbaarlijke wijze bij mijn plek is uitgekomen, mag hij/zij van mij laden '
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2194
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Dat is bij elke PIH het risico die bij elk willekeurige laadpunt staat te laden, zelfs op eigen oprit.Maar wat te doen tegen "straat jeugd" die de boel gaat vernielen en jou kabel naar de ***** helpt
Een paar maanden terug hadden 70-80% van alle geparkeerde auto's 2 straten verderop lekke banden, ook die op de eigen oprit stonden. Bleek dat een aantal jongeren, thuiskomend van een kroegentocht op vrijdag/zaterdagnacht rond 03.00 uur, even lollig wilden doen. Dat soort dingen is helaas niet tegen te houden.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- basvolvo75
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.12.2006 - 13:32
- Locatie: Veluwezoom
mooie oplossing, wellicht dat je een net wat langere of diepere uitvoering van de putkast had kunnen verkiezen zodat de hele regelunit in de box ligt en er dus alleen over de kabel 'gereden' kan worden.
Netjes verder (en een fraaie wagen...)
Netjes verder (en een fraaie wagen...)
V60 D6 MY14 powerblue HTL, Driversupport, family, happy!
V70 T5 2001 no longer
V50 2.0D 2004 non plus
fiat 500c twinair plus
V70 T5 2001 no longer
V50 2.0D 2004 non plus
fiat 500c twinair plus
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15371
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar..
En heb je nu een Mennekes of Schuko kabel nodig?
En heb je nu een Mennekes of Schuko kabel nodig?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15371
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Een laadpaal is voor ons goedkoper dan. Weet voldoende vriendelijk bedankt!