Pagina 1 van 1

inhouden V40 1.9D

Geplaatst: 08.06.2006 - 22:40
door ajbv40
Heb op aanwijzen van iemand de veer verwijderd van t gaspedaal en het brandstofilter laten vervangen....maar nog steeds houd die rotdiesel in bij optrekken! Het lijkt er echter op dat ie het met warmer weer meer heeft dan met kouder weer......oftewel: 's morgens minder als 's middags. Zou het dan toch de luchtmassameter kunnen zijn en is dit door de dealer uit te lezen? Ben eigenlijk een beetje klaar met diesels.......maar nog geen poen om m in te ruilen...
Graag Uw antwoord.

Geplaatst: 11.06.2006 - 16:10
door ajbv40
Niemand??????

Geplaatst: 15.06.2006 - 22:08
door Bugfix
Lucht/Massa meter klinkt zeer aannemelijk. Heb geen technische kennis maar wel een collega met Seat Ibiza TDI met exact dezelfde klacht... Volvo dealer kan het je volgens mij zo vertellen...

Geplaatst: 15.06.2006 - 22:24
door Bugfix
Zie dat je de oplossing al hebt gevonden.... :wink:
ajbv40 schreef:Luchtmassameter V40 1.9 D: €164,= ex btw!

Geplaatst: 16.06.2006 - 21:19
door ajbv40
Yep...t was idd de luchtmassameter....een klein ding maar is dus wel belangrijk (waarom zou ie er anders op zitten?) Maar wat ik wel vreemd vond is dat er geen storing te vinden was bij de dealer.....????!!!!
Maar ja...t zal wel.
Iig bedankt voor de reactie

Geplaatst: 16.06.2006 - 21:38
door Hans
LMM is idd iets wat ze slecht kunnen zien bij de garage...geeft altijd weer lange discussies...

Ze staan ook goedkoop op marktplaats, denk wel dat je dan andermans kapotte koopt :roll:

Geplaatst: 16.06.2006 - 22:36
door ajbv40
Vandaar dat ik er meteen mee accoord ging. Maar het was meer op aanwijzen van mezelf ( en jullie). En de oude heb ik meegenomen om te kijken wat het precieze verschil is. En toch een beetje vreemd om te zien dat ook dit een Renault onderdeel is.......het is dus niet alleen een Renault-blok.

Geplaatst: 24.06.2006 - 20:20
door 360Degreez
Juist!

Ik word 's morgens ook helemaal kriegel in mijn 1.9TD.

Optrekken bij het stoplicht moet met bijna 2000 toeren en bij het overschakelen naar zijn 2 duurt het zeker 10 seconden voordat ik op de 60 zit. auto's achter mij vriemelen gefrustreerd naar de linker baan om me voorbij te kunnen en veelal zie ik de op de rem gaan bij het optrekken.

Het is weer eens iets anders dan een Porsche 911 Turbo waar ik even mee gereden heb, maar dit is echt idioot....

Het probleem is over als de motor warm is (na 10 minuten) en 's middags is het minder erg.

Ik heb net even onde de kap gespiekt maar ik kan zo snel niet uitmaken waar die luchtmassameter zit. Bij mijn oude Volvo360 piepte ik hem binnen 3 minuten los en had ik hem met een electrische tandenborstel en jif zo schoongemaakt.

Gezien de 1.9 een Diesel motor is.. en Frans... lijkt het me dat het bij dit blok ietsies anders zit.

Is de LMM meter makkelijk schoon te maken en waar zit 'ie?!

Geplaatst: 26.06.2006 - 00:27
door ajbv40
De LMM zit NA het luchtfilter.....een elektronisch ding waar een stekker op uitkomt met 4 draadjes. Ik denk niet dat schoonmaken iets helpt omdat het met weerstandjes ed te maken heeft. De LMM meet de luchttemparatuur ed en als hier een foute waarde gemeten wordt dan hapert ie dus. Conclussie: een nieuwe bestellen.Suc6