geen constante stroom

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
maurice-bwijk
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28.11.2013 - 20:24
Locatie: Nederland

Goedemiddag,

Ik ben hier nieuw op het forum en heb al veel nuttige dingen kunnen vinden.
Alleen heb ik sinds gister een probleem met mijn Volvo 440 1.8 GL uit 1993.

De elektrische antenne werkte niet meer nadat ik een nieuwe auto radio had aangeschaft, ik moest het blauwe draadje nog aansluiten van de radio. Dit had ik gedaan, alleen had ik enkel geen stroom meer als mijn contact uit is. Ik heb dus het volgende probleem dat ik geen centrale deur vergrendeling heb en mijn binnen verlichting het niet doet. Alleen als ik mijn contact omdraai is er stroom. Mijn radio vergeet ook de zenders niet en vraagt steeds als hij op DEMO mode moet blijven. Mijn auto heeft dus geen stroom als ik mijn contact omdraai, het rare is dat al mijn zekeringen nog goed zijn.

iemand misschien tips ? :roll:

alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27647
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De radio heeft naast de geschakelde 12 volt via het contact ook een permanente 12 volt aansluiting nodig. Als die er al niet ligt even zelf aanleggen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

En als jij je autoradio er uit trekt...........
Werkt dan je centrale deur vergrendeling en binnen verlichting wel weer ?

Ja, dan zal je even moeten kijken wat er mis is, met de bekabeling van je auto radio.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Aangezien je een nieuwe radio hebt neem ik aan dat er op één of ander punt een iso stekker achter de radio zit. Om te weten welk draadje precies wat is kan je google'n naar Radio ISO stekker/plug in afbeeldingen. Die hebben mij ook geholpen met het plaatsen van mijn elektrische antenne. ik raad aan om even de ISO stekker door te meten op constant stroom en geschakeld. Van de rest durf ik niks te zeggen.

het relais van mijn antenne heeft constante stroom uit een (zelf) aangelegde groep in de zekeringen kast. die gaat naar een relais dat geschakeld is via de radio, dus wanneer die aan is schakeld het relais de antenne omhoog en als die uit gaat weer omlaag. Dit relais is getimed en laat de motor een x aantal seconden draaien.

En zoals boven genoemd de radio der uit halen en kijken of alles wel weer werkt
Volvo 440 1.8 GLE Maart 1993 (Groen, 230.000km).
Volvo 440 1.8 GLE April 1993 (Zilver 124.000km).
Foto van de auto's:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8624_n.jpg
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”