Pagina 1 van 1

Inhouden, stoten in de hoge toeren.

Geplaatst: 02.12.2013 - 12:09
door reinberto
dag,
ik heb een xc70 2.5t uit 2005 met 310dkm op de teller. en ik heb ong. 2 maand geleden probleem gehad dat de motor afsloeg, geen vermogen had. dit kwam door versleten drukslang. sinds dien, doet de turbo weer helemaal super. Maar... nu heb ik sinds een maand gok ik, wanneer ik rustig gas geef en laat hem over 3000tpm gaan, dan moet de turbo mee doen. maar dan krijg ik gestoot, inhouden. lijkt net alsof hij geen druk op bouwt. maar af en toe, wanneer ik gewoon aan het rijden ben, en ik doe kickdown. dan is er geen probleem¿
wie weet raad?

overigens, de bak heeft pas een flush gehad.

Geplaatst: 02.12.2013 - 12:16
door Walter
heb je het gevoel dat 'ie dan een soort in zijn vrij loopt en dan ineens in de versnelling klapt?

Geplaatst: 02.12.2013 - 12:43
door reinberto
nee dat niet, het is echt van hij gaat naar de 3500 toeren en blijft hangen of valt terug naar 3300 ofzoiets, en zo door.

Geplaatst: 14.12.2013 - 18:14
door reinberto
bump

Geplaatst: 17.12.2013 - 11:42
door Koffiemolen
Bougies ok? als die bij hogere toeren overslaan dan grijpt er een beveiligingssensor in. Is hij uitgelezen? Vaak hebben dit soort dingen gewoon een mechanische oorzaak, dus zorgen dat al die 'klassieke' voorzieningen (die het ook bij een klassieke auto gewoon goed moeten doen) 100% zijn. Eerst de basis dus.

Geplaatst: 23.12.2013 - 17:01
door reinberto
de bougies zijn oké. en hij is ook uitgelezen, vorige week vrijdag bij de dealer (moesten nieuwe banden op) heb ik meteen even lopen klagen over de auto en hebben ze eindelijk toch eens ff goed uitgelezen. ze zeiden dat er een storing was maar niet wisten waar het vandaan komt. de turbo en turbo slangen etc. hebben ze helemaal na gelopen omdat we dachten dat daar het probleem lag.

Geplaatst: 23.12.2013 - 17:10
door jpwg001
Lmm? Lambdasonde? Brandstofpomp? ETM?

Geplaatst: 24.12.2013 - 11:56
door reinberto
oh, sorry mensen, was nog wat vergeten te melden. de auto is getuned, bij tunex, na de tuning is de drukslang van de turbo vervangen(want die had het begeven) en toen ontstonden de problemen. het gasklephuis is afgelopen vrijdag ook schoongemaakt