Pagina 1 van 5
Parkeer en motorverwarming
Geplaatst: 03.12.2013 - 14:10
door HertogJan
Onlangs heb ik mijn MY2014 V60 PIH gekregen.
Fantastische auto. Alleen heb ik geen Technology Hybrid pakket.
Volgens de optie heb ik wel parkeerverwarming en deze doet het alleen als de auto op de laadkabel is aangesloten. De motorverwarming heb ik (denk ik) niet.
Nu kan ik wel via de timer een keuze maken of de auto binnen of buiten staat. Hij geeft bij buiten aan: brandstofkachel toegestaan. Maar volgens mij heb ik deze niet! Ik zie ook geen rookwolkje bij het rechter voorwiel.
Heeft iemand enig idee of standaard een brandstofkachel aanwezig is?
Geplaatst: 03.12.2013 - 14:37
door Montalbano
Ik had dezelfde vraag (heb auto nog niet) en heb me laten vertellen dat iedere PiH dit heeft, dat het verschil alleen zit in op afstand bedienbaar of niet.
Met de timer functie zou je hem dus moeten kunnen aanzetten, inderdaad dan wel op "buiten" laten staan.
Geplaatst: 03.12.2013 - 14:44
door LennartS
Hier ook een MY2014 zonder hybrid technology pack.
De standkachel zit er naar mijn weten bij iedereen in. Ik hoor hem ook tijdens en na het rijden aangezien ik de automatisch verwarmen optie aan heb staan.
Mijn ervaring is dat je de timer wel kan aanzetten en ook via de VOC app een start kan verzenden, maar de standkachel gaat alleen aan als je aan de kabel hangt. Dat lijkt en is volgens mij gek, aangezien de standkachel niet op elektriciteit maar op diesel werkt.
Ik ga morgen met de dealer kijken of ik met software "extra's" (o.a. start op afstand) wel de standkachel kan gebruiken zonder aan de kabel te hangen. Ik zal het resultaat hier wel posten.
Geplaatst: 03.12.2013 - 15:02
door RoaldH
LennartS schreef:Hier ook een MY2014 zonder hybrid technology pack.
De standkachel zit er naar mijn weten bij iedereen in. Ik hoor hem ook tijdens en na het rijden aangezien ik de automatisch verwarmen optie aan heb staan.
Mijn ervaring is dat je de timer wel kan aanzetten en ook via de VOC app een start kan verzenden, maar de standkachel gaat alleen aan als je aan de kabel hangt. Dat lijkt en is volgens mij gek, aangezien de standkachel niet op elektriciteit maar op diesel werkt.
Ik ga morgen met de dealer kijken of ik met software "extra's" (o.a. start op afstand) wel de standkachel kan gebruiken zonder aan de kabel te hangen. Ik zal het resultaat hier wel posten.
Druk eens meer dan 2 seconden op de "verlichting" van de afstandsbediening om de standkachel meteen te laten starten...
Geplaatst: 03.12.2013 - 15:11
door LennartS
RoaldH schreef:LennartS schreef:Hier ook een MY2014 zonder hybrid technology pack.
De standkachel zit er naar mijn weten bij iedereen in. Ik hoor hem ook tijdens en na het rijden aangezien ik de automatisch verwarmen optie aan heb staan.
Mijn ervaring is dat je de timer wel kan aanzetten en ook via de VOC app een start kan verzenden, maar de standkachel gaat alleen aan als je aan de kabel hangt. Dat lijkt en is volgens mij gek, aangezien de standkachel niet op elektriciteit maar op diesel werkt.
Ik ga morgen met de dealer kijken of ik met software "extra's" (o.a. start op afstand) wel de standkachel kan gebruiken zonder aan de kabel te hangen. Ik zal het resultaat hier wel posten.
Druk eens meer dan 2 seconden op de "verlichting" van de afstandsbediening om de standkachel meteen te laten starten...
Je moet dan de optie starten op afstand hebben en die zit er niet standaard op. Dat ga ik dus morgen met de dealer alsnog in de software aanpassen

Geplaatst: 03.12.2013 - 15:47
door Montalbano
Zou dat alleen een software aanpassing zijn? Die optie kost volgens mij 600 euro...
Geplaatst: 03.12.2013 - 15:51
door LennartS
Montalbano schreef:Zou dat alleen een software aanpassing zijn? Die optie kost volgens mij 600 euro...
Het is me niet duidelijk of hier ook hardware bij hoort (bv een andere sleutel). Ik geloof dat het voornamelijk twee software updates betreft. Morgen weet ik het precies en dus ook of het werkt.
Geplaatst: 03.12.2013 - 15:52
door RoaldH
Ik ben benieuwd...
Geplaatst: 03.12.2013 - 16:03
door Montalbano
Heb nog even in de handleiding zitten neuzen. Standaard werkt preconditioning uitsluitend indien de auto op het stroomnet is aangesloten (ook de standkachel, vreemd genoeg).
Om niet afhankelijk van stroomnet te zijn moet de optie worden afgenomen. Daar baal ik intussen flink van, dat ik dat niet gedaan heb.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dat met alleen software te updaten is.
Geplaatst: 03.12.2013 - 16:35
door LennartS
Mijn dealer heeft met volvo afgestemd en ze geven aan dat het achteraf met software te regelen is. Fingers crossed

Geplaatst: 03.12.2013 - 16:38
door Durden
LennartS schreef:Mijn dealer heeft met volvo afgestemd en ze geven aan dat het achteraf met software te regelen is. Fingers crossed

Dan ben ik benieuwd wat ze daarvoor vragen. Zou voor mij reden zijn om eens met mijn dealer te gaan praten over een refund...
Geplaatst: 03.12.2013 - 16:54
door kissyfur
ja, t zou best wel een rare streek zijn van een dealer
Geplaatst: 03.12.2013 - 17:15
door LennartS
Durden schreef:LennartS schreef:Mijn dealer heeft met volvo afgestemd en ze geven aan dat het achteraf met software te regelen is. Fingers crossed

Dan ben ik benieuwd wat ze daarvoor vragen. Zou voor mij reden zijn om eens met mijn dealer te gaan praten over een refund...
Het zal zeker niet gratis zijn

Geplaatst: 03.12.2013 - 18:33
door Superfunky
kissyfur schreef:ja, t zou best wel een rare streek zijn van een dealer
Mij verbaast niets meer!

Geplaatst: 03.12.2013 - 18:53
door s60magic
Mijn dealer gaat dit gratis doen
Geplaatst: 03.12.2013 - 19:46
door DonLeo
Keep us posted, LennartS
Geplaatst: 03.12.2013 - 21:41
door tomtom
s60magic schreef:Mijn dealer gaat dit gratis doen
Dat is wel heel vreemd; om aan te schaffen kost e.e.a. (in de prijslijst) !
Geplaatst: 03.12.2013 - 23:07
door LennartS
Ik kan me nog iets voorstellen dat een dealer een soort coulance regel toepast. Het is voor zowel klant als ook veel dealers niet helder dat zonder hybrid technology line of de start op afstand optie de standkachel veel minder praktisch bruikbaar is (alleen als je aan de kabel hangt). Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand daar bewust voor kiest.
Ik denk dat elke dealer haar klanten hieromtrent zou moeten adviseren.
Ik heb nog even gekeken, maar ik moet hier 395 euro voor betalen ex btw.
Hier het bericht van Volvo cars (via de dealer) nav vraag over voorconditioneren zonder kabel:
" Ja, dat kan ook achteraf met software. Laad hiervoor zowel 31414363 als 31414379. Deze bij elkaar kosten € 395 zoals in de prijslijst vermeld"
Morgen de ontknoping

Geplaatst: 04.12.2013 - 08:42
door hueting
Kost inderdaad 395,- als accessoire...
Bij mij gaan ze het er ook nog opzetten gelijk met de 18" velgen die nog geleverd moeten worden. Af fabriek kost het trouwens €645,- dus vandaar dat ik het door de dealer laat doen.
Ik heb echter geen antwoord gekregen van de dealer wat het verschil is tussen de optie fabriek-af en hetgeen de dealer doet (gezien het prijsverschil).
Ze vonden het vreemd en hadden het zelf nog niet eerder opgemerkt in de prijslijst. Er staat precies dezelfde keus als optie en als accessoire.
Meestal is het echter zo dat het bij de dealer duurder is dan fabriek-af.
In dit geval is de dealer 250,- goedkoper. Of er moet toch verschil in biede opties zitten maar daar kon de dealer geen antwoord op geven. De vraag ligt nog bij Volvo Nederland.
Geplaatst: 04.12.2013 - 09:25
door Montalbano
Ik zie het nu ook in de prijslijst, maar er staan zelfs 2 opties:
Voorverwarming of –koeling te activeren met en zonder aangesloten laadkabel incl. Afstandbedieningsfunctie voor parkeerverwarming 367,77 445 p
Afstandbedieningsfunctie voor parkeerverwarming 243,80 295 p