Pagina 1 van 2
Waarde Totalloss V70 2002 180kkm
Geplaatst: 03.12.2013 - 19:17
door Steven Volvo
Van de zomer hebben wij een ongeluk met de V70 (2002, 2.0T, 180kkm, Zilver-Grijs) gehad waardoor de auto totalloss is geraakt. Wij zijn over een afgebroken wiel van een voorliggende aanhanger gereden. Bedenk maar wat dat met de voorkant/onderkant van de auto doet...
Ik heb voor 800 euro het wrak van de verzekering terug gekocht en laten afvoeren naar NL. Alwaar ik een deal had met een partij die mij er een stuk meer voor bood.
Inmiddels geeft die partij niet meer thuis en bied 1.000 euro. Die 1.000 is incl een set niet al te mooi 17" Tethys velgen met 4 bijna nieuwe banden (heeft mij ca. 700 euro gekost)
Ik twijfel nu de auto zelf uit elkaar te halen en delen los te verkopen (heb stallingsruimte). Ik heb alleen geen idee wat mij dat totaal oplevert.
Ik vrees dat door mijn frustratie de zakelijke kant mogelijk uit het oog verloren raakt.
Heeft iemand hierin ervaring? Ik snap dat iedere reactie een schatting uit de losse pols is en in geenweg iets anders.
Bruikbare delen:
- alle portieren met alles erin en werkend.
- spatbord links
- achter bumper
- motorkap
- achterklep
- Volledig interieur
- Koplampen
- bak
- koplampen
- Achter demper
Niet meer bruikbaar
- motor
- kop
- al het condensor/radiator spul aan de voorkant
- subframe
- voorbumper
Mijn afweging: Ga ik heel veel werk doen om misschien een paar honderd euro meer uit te halen?
Alvast bedankt voor iedere wijze raad die er komt.
Steven
Geplaatst: 03.12.2013 - 19:19
door jpwg001
Als je de auto toch al hebt, zou ik alles verkopen. Tenminste, als je een vollederen interieur hebt en mooie delen.
Geplaatst: 03.12.2013 - 19:20
door jpwg001
En dan iedereen alles zelf uit laten halen, wat veel werk is.
Geplaatst: 03.12.2013 - 19:50
door Steven Volvo
De auto staat bij de genoemde partij en ik moet dus nog kosten maken om hem te transporteren. De auto zou dan bij mijn schoonouders staan en ik moet dan natuurlijk iedere keer erbij zijn om alles eruit te halen.
Ik heb een semi leer interieur.
Door studie van de chick heb ik zaterdags ook nog eens geen auto.
Ik wil er ook geen meer jaren plan van maken.
Geplaatst: 03.12.2013 - 20:03
door Bas1982
Zou proberen 800-1000 te vangen voor het wrak zonder de banden en die los verkopen.
Geplaatst: 03.12.2013 - 20:25
door arnoud
Misschien eens een belletje plegen richting de bekende Volvo slopers? Rima / Marans?
Geplaatst: 03.12.2013 - 20:50
door volvo-s40
Doen wat je gevoel zegt.
- Hier naar toe halen en stallen, is afwachten wat de opkomst is bij losse delen.
- als mensen zelf delen er uit gaan halen, leveren de delen minder op dan als alles voor gedemonteerd is, gaat dat je geld kosten.
- niet de gehele auto is interessant in onderdelen.
- je weet niet hoelang je met de onderdelen zit, wat vraag en aanbod is op dit moment.
+ losse delen kunnen wel veel opleveren, ik noem
plaatwerk
interieur
dashboard delen
spoilers, skirts
banden en velgen
katilisator
uitlaat
alle delen die onlangs vernieuwd zijn of vervangen.
origineel gereedschap / hulpmiddelen.
radio
verlichting.
schokbrekers/veren.
delen van de motor (startmotor, dynamo, aircopomp etc)
diverse sensoren, lambdasonde.
remwerk.
Wat niet interessant is, stuurbekrachtiger, leidingen ervan, rem/koppeling cilinders (bij nieuw wel), kabelbomen, etc. diverse delen van ophanging (tenzij nieuw)
Geen zin in kopzorgen
+ in 1 koop de hele handel van de hand doen.
Geplaatst: 03.12.2013 - 21:15
door Steven Volvo
800 a 1.000 euro was ook mijn richtprijs zonder de velgen/banden. Het gesprek van vanmiddag met de partij volgende ga ik dat niet redden.
Rima / Marans bellen kan ik morgen doen, al verwacht ik dat die jongens hetzelfde business model als de opkoper nastreeft en dat is natuurlijk precies hun ding.
Stel:
plaatwerk: 150
4 portieren: 400 (incl alles)
interieur: 200:
dashboard delen: 100
katilisator: 20
uitlaat: 50
alle delen die onlangs vernieuwd zijn of vervangen.
origineel gereedschap / hulpmiddelen.
radio: 50
verlichting: 50
schokbrekers/veren. - die hebben een klap gemaakt en kan ik dus niet meer aanbieden
delen van de motor (startmotor, dynamo, aircopomp etc): 75
diverse sensoren, lambdasonde: 50
remwerk: 75
Dat gaat me de geplande 500 (boven op de 1000) euries wel opleveren. Maar het is wel bagger veel werk vrees ik en gaat best wat tijd kosten. Tijd die ik ook niet echt heb.
Zijn bovenstaande prijzen een beetje reeel?
Thanks voor het meedenken iedereen!
Steven
Geplaatst: 03.12.2013 - 21:19
door jpwg001
En het stuur?
Geplaatst: 03.12.2013 - 21:25
door Steven Volvo
thanks.
Stuur: 75?
Geplaatst: 03.12.2013 - 21:30
door arnoud
De airbags zijn mogelijk nog wel meer waard.
En de achterklep / achterbumper?
Geplaatst: 03.12.2013 - 21:42
door Oceanracer
Verlichting voor € 50,00? Alleen voor die van de achterkant wordt dat per deel al gevraagd, dus € 200,00 voor alle vier.
En wat is dat voor radio dan? Een HU? De doen ook zo'n € 200,00 tot 300,00. Zit er nog een PA onder de rechter voorstoel?
Hondenrek? € 150,00
Bagagerolhoes? € 125,00
Trekhaak?
Geplaatst: 03.12.2013 - 21:48
door arnoud
Als je Premium of High Performance speakers hebt lopen die per stuk ook nog aardig in de cijfers.
Geplaatst: 03.12.2013 - 21:49
door lint
Als je het geld niet direct nodig hebt is het in onderdelen verkopen van een auto slimmer dan de auto als geheel te verkopen.
Geplaatst: 03.12.2013 - 21:59
door Oceanracer
arnoud schreef:Als je Premium of High Performance speakers hebt lopen die per stuk ook nog aardig in de cijfers.
Ohw ja!
Geplaatst: 04.12.2013 - 06:32
door V70/2.4D/2003
Maar wel al die tijd het wrak in je voortuin, partij gesmeer en afval om de deur, gezeik met mensen die het laten opsturen en niet betalen. Niet dat ik lui ben maar in sommige gevallen is vlot afscheid nemen voor de gemoedsrust het beste en kan de verwerking beginnen. Uithuilen en opnieuw beginnen en aldus: weg met dat ding.
Geplaatst: 04.12.2013 - 08:43
door Erik V70
Tijd en zin zijn volgens mij de bepalende factoren. Als ik in dezelfde situatie zat en de ruimte zou hebben, zou ik het wel weten. Lekker sleutelen en handelen en als er een keer een paar weken niets gebeurt, ook geen punt.
Als het je aan tijd en zin ontbreekt, dan lekker principieel. Liever compleet met wielen en banden voor 500,= aan iemand anders verkopen dan aan iemand die nu geen thuis meer geeft!
Geplaatst: 04.12.2013 - 19:09
door Steven Volvo
Enorm bedankt voor jullie tips, ik vergeet bijna wat er allemaal in die auto zit. Ik heb even een indeling gemaakt. Iemand nog tips met onderdelen die iets waard kunnen zijn? Heb sommige prijzen aangepast, kom nu op precies 2.000 euro....
Plaatwerk/delen:
Motorkap:75
Achterklep:75
4 portieren: 400 (incl ramen etc)
Achterbumper: 50
600
Interieur
interieur: 200 (donkergrijs/semi-leer met stoelverwarming)
dashboard delen: 100
Stuur: 100 (inclusief airbag)
Speakers :50 (geen idee wat het is, kwam altijd best een takke-herrie uit!)
radio HU603: 200
Bagage-rolhoes:100
750
Externieur
katalisator: 25
uitlaat: 50 (incl nieuwe eind-demper 2011)
verlichting achter: 200 (4*50)
verlichting voor: 75
de beroemde strip voor de verwijdering van de RoofRails
Voorruit
2 Spiegels
350
Aandrijflijn:
bak: 100 (180kkm gedraaid)
delen van de motor (startmotor, dynamo, aircopomp etc): 75
diverse sensoren, lambdasonde, gasklephuis: 50
remwerk: 75 (nieuwe schijven/blokken 10kkm oud)
Turbo?
Inlaat Spruitstuk?
Motor-ECU?
300
2.000 (he da's een toeval) waarbij ik ervan uitga dat ik de banden zelf houd. Daar gaat dan 200 euries vanaf voor transport naar mijnstalling en uiteindelijk de sloop.
Wat krijg ik voor een kaal wrak aan oud-ijzer prijs?
En ja het wordt idd een afweging van tijd/energie en die 1.000 euries. Nou doe ik een hoop voor dat geld omdat het ook niet direct op mijn rug groeit...maar er moet doordeweeks ook veel gereisd worden binnen europa voor werk.
groet en thanks
Steven
Geplaatst: 04.12.2013 - 19:30
door V70/2.4D/2003
De kilo-prijs voor oud ijzer
Geplaatst: 04.12.2013 - 19:40
door Bas1982
Denk eerder dat je voor een kaal wrak niks krijgt tot zelfs €50 verwerk kosten moet betalen. Als er echt niks meer aan zit is het voor hun ook niet echt interessant.
Tenminste dat is hier in de regio.