Tjah, de eerste dikke pakken sneeuw zijn er weer in Europa en nu is onder het rijden mn radar voren bedekt, met als gevolg dat cruise control uitgeschakeld is...
Ik kanhem niet meer gebruiken, volgens het display moet ik ACC ingedrukt houden zodat ik een beperkte Adaptive Cruise control kan gebruiken...
Maar ben ik nu zo stom, die my 2013 plugin heeft toch nergens een ACC knop?
Dus hele geen geen enkele vorm van cruise control
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG 2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine 2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Je hebt toch adaptieve cruise control? Als die aanstaat en je houdt vervolgens dat knopje op het stuur enkele tellen ingedrukt, dan wordt het een normale cruise control. Wel weer zelf afstand in de gaten houden he...
ik heb dit ook geprobeerd maar bij mij lukt het helaas niet zou het kunnen dat de MY13 die optie tot uitschakeling niet hebben ? Volgende vraag zal bekend zijn .... een update ?
Even voor de zekerheid. Het kan alleen wanneer je rijdt (mogelijk boven 30?), om voor mij geheel onduidelijke reden werkt het niet bij start. Heb dit niet geheel volgens een randomized control trial getest, maar bij mij lukte het eerst ook niet om 'm van acc op cc te krijgen. Kreeg tip van dealer dat het alleen werkt tijdens rijden.
Het is mijn ervaring dat als de radar is afgedekt, het meestal niet zo verstandig is om met cc te rijden. Dan is namelijk behoorlijk slecht weer.
V60 MY 14 D4 summum, geartronic, power blue, business pack connect, driver support line, scandinavian line, luxury line
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line S40, edition II, mobility line my 2006 V70 edition II my 2004
Klopt, maar dat kan volgens de techneuten van Volvo AB niet, een gloeidraadje zou storingen op kunnen wekken in het collison warning adaptive cruisecontrol systeem.
Ik rij met zware sneeuwval in Zweden graag met de CC aan met een rustig gangetje, de acc doet dan niets meer
Ja, ik weet het...het is al een wat ouder bericht maar wil soms de regie in eigen hand hebben. Het is mij alleen niet duidelijk welke knop en hoelang ik deze in moet houden....
wie o wie kan er een duidelijke uitleg geven hoe ik hem op de normale cc kan zetten?