Pagina 1 van 1

Dstc XC90

Geplaatst: 11.06.2006 - 23:06
door viperboy
dag allemaal ,mijn vader heeft een xc 90 d5 zalige auto alleen vraag ik me af hoe de aandrijving precies werkt .
Als we in het bos en in de sneeuw rijden schakelen we altijd ons dstc systeem uit en onze winterversnelling in dit doen we omdat we het geluk hebben om af en toe eens legaal het strand op te mogen en in de handleing staat:als je door mul zand rijd schakel dan u dstc systeem uit om meer tractie te bekomen.
Mijn vraag is nu :heeft het wel nut om tijdens offraod ritten (zoals in het bos en mul zand) u winterversnelling in te schakelen? en is het wel nodig om de dstc ui te schakelen als je in een situatie zoals deze hierboven terechtkomt?en wat gebeeurt er met de aandrijving als dstc uitgeschakeld is?
alvast dank bij voorbaat

Geplaatst: 12.06.2006 - 16:37
door NOS
dstc is tractie en stabiliteitscontrole dus zonder dstc zal met meer wielspin wegrijden op zand.
Die winterversnelling zorgt er geloof ik voor dat er minder bruusk vermogen op de wielen komt

Geplaatst: 12.06.2006 - 16:54
door viperboy
dus eigenlijk zet je best altijd dstc aan?als je in de sneeuw rijd is je winterversnelling(bij automaatje) inschakeln dan noodzakenijk?

Geplaatst: 12.06.2006 - 18:08
door menjo
Op de winterstand rijdt je toch weg in de 2e versnelling?

Geplaatst: 12.06.2006 - 18:19
door viperboy
was het niet derde?

Geplaatst: 12.06.2006 - 19:11
door NOS
viperboy schreef:dus eigenlijk zet je best altijd dstc aan?als je in de sneeuw rijd is je winterversnelling(bij automaatje) inschakeln dan noodzakenijk?
dstc altijd aan behalve bij wegrijden op helling
was het niet derde?
dan heeft de motor toch haast geen kracht meer lijkt me

Geplaatst: 12.06.2006 - 19:42
door viperboy
jah zelf zijn we nog niet over de 90 per uut gegeaan het is wel zo dat de moter trager optrekt