Pagina 1 van 1

Aankoopadvies Volvo V70 2.4T Premium automaat LPG

Geplaatst: 11.12.2013 - 15:01
door haas2
Hallo,

Ik rij nu een V70 uit '99 met later ingebouwde LPG tank, bij 127.000km. Nu 282.000 op de teller. Op zich niet heel veel problemen mee, wel regelmatig wat dingen stuk, zoals lichtschakelaar, kachel, voorlamp. Tijdens de laatste vakantie in Frankrijk boubine kapot, op de terugweg naar Nederland.

Nu heb ik de kans om een mooie zwarte 2.4T uit 2002 op LPG over te nemen voor circa €6.000+import BPM. Heeft in oktober komplete APK TUV gehad. KM stand 175.000. BRC LPG tank van 70liter.

Wie heeft er ervaring met een 2.4T op LPG?. Ben wel van plan er lang mee te rijden tot circa 280.000km.

Geplaatst: 11.12.2013 - 15:07
door Morgenstond
De meningen over wel of geen lpg verschillen heel sterk. Op het forum zijn in elk geval heel weinig turbo's op lpg. Dat zal wel zo zijn reden hebben...

Geplaatst: 11.12.2013 - 22:12
door Franzel
Krijg je wel een G3 vermelding op het kenteken bij import uit Duitsland?
Niet onbelangrijk voor de hoogte van de houderschapsbelasting..

Geplaatst: 11.12.2013 - 22:26
door V70/2.4D/2003
Morgenstond schreef:De meningen over wel of geen lpg verschillen heel sterk. Op het forum zijn in elk geval heel weinig turbo's op lpg. Dat zal wel zo zijn reden hebben...
Dat heb je weer keurig gezegd, zo is het en niet anders :wink:

Geplaatst: 12.12.2013 - 06:48
door Marc Apeldoorn
Morgenstond schreef:De meningen over wel of geen lpg verschillen heel sterk. Op het forum zijn in elk geval heel weinig turbo's op lpg. Dat zal wel zo zijn reden hebben...
Is dat zo ja???
Er zijn in ieder geval een fors aantal V70 R en V70 T5 op Vialle die rondrijden en op dit forum zitten...
LPG en turbo gaan heel goed samen, kan iemand dan vanuit dit of andere bronnen problemen aandragen?
Kleppen is een ander verhaal.
Ik calculeer in dat er kleppen gesteld moeten worden elke 100.000 km, maar er zijn er genoeg die in de V70 N rondirijden en 300.000+ km gereden hebben zonder oot kleppen gesteld te hebben. Flashlube achtige klepsmeringssysteem kan helpen..
Voor het idee:
LPG:
450.000 km, V70 2001 T5 LPG dmenace
427.000 km, V70 2000 2.4T lpi, v70.2,4t
400.000 km, V70 2001 2.4/140 LPI Akkoord
398.000 km, V70 2001 2.4 960 driver
355.000 km, V70 2000 2.4T lpi, Niels S80
320.000 km, V70 2003 Bi-Fuel, JohnW
320.000 km, V70 2004 G3 LPI Black Saphire, PdJ
302.000 km, V70 2003 BiFuel, Capslock
283.000 km, V70 2001 2.4 G3, Big-D
260.918 Km, V70 2004 BiFuel Evert65
252.000 km, V70 2002 2.4 LPI, Koster
230.000 km, V70 2002 BiFuel, V70_Bifuel
218.000 km, V70 2000 T5 LPG, Volvov70t5
195.100 km, V70R 2003 300PK + Rica Tuning, WimS60
192.531 km, V70 2003 2.4 170PK LPG Automaat Rood JM

Geplaatst: 12.12.2013 - 11:20
door Morgenstond
Vanwaar de overdreven irritatie? Ik ben geen voor- of tegenstander. Ik heb me vergist in het aantal; meende dat het er minder waren gezien het lage aantal S60's op lpg.

Geplaatst: 12.12.2013 - 11:28
door Marc Apeldoorn
Nee hoor, voel me niet aangevallen, maar er wordt beweerd dat een turbo niet kan icm LPG en dat is m.i. onzin.

Geplaatst: 12.12.2013 - 11:43
door Walter
Waar in dit topic is dat gezegd dan?